پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ارزش داره
نوشته شده در شنبه 19 مهر 1393
بازدید : 193
نویسنده : BENYAMIN




سیستم روشن نمی شود، علت چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 189
نویسنده : BENYAMIN

هنگامی که یک کامپیوتر راه اندازی نمی گردد تعیین منبع اصلی ایراد کار چندان ساده ای نیست.(فرض بر این است که ناتوانی در فرآیند بالا آمدن از طریق یک درایو یا یک دیسک USB قابل بوت صورت گرفته است). محتمل ترین علت برای لود نشدن ویندوز یک ایراد سخت افزاری است که با مراحل زیر می توانید این مسئله را دنبال نمائید.

ابتدا تمام کابل های خارجی، بخصوص کابل برق را بررسی نمائید. مطمئن شوید مانیتور روشن است. آیا در حین تلاش سیستم جهت راه اندازی ویندوز صدای بوقی شنیده می شود؟ تعداد و مدت کشش بوق ها را یادداشت کنید. مثلاً یک بوق ممتد یا یک بوق کوتاه مدت. حال از طریق یک سیستم سالم و در صفحات وب معنی و مفهوم این بوق ها را بیابید.

در صورتی که از سازنده بایوس خود اطلاع دارند جستجو به نحو ساده تری صورت می پذیرد. بعنوان نمونه اگر عبارت 'Phoenix 1-2-2-3 beep code' را جستجو کنید (یعنی کامپیوتر شخصی Phoenix با الگوی صوتی 1، 2، 2 ، 3 بوق) به احتمال زیاد ایراد را ناشی از یک خطای سخت افزاری مادربورد تشخیص می دهد.

اگر صدایی از کامپیوتر شما شنیده نمی شود جعبه کیس را باز کرده و کابل های داخلی مخصوصاً کابل های متصل به منبع تغذیه و اتصالات هارد با مادربورد را بررسی کنید. از اتصال درست رم مطمئن شوید، می توانید آن را در آورده و مجدداً به همان ماژول یا ماژول های دیگر (در صورت وجود) متصل نمائید.

ممکن است خطا ناشی از منبع تغذیه باشد. می توانید یک منبع تغذیه دیگر را به سیستم وصل کرده و فرآیند راه اندازی را امتحان کنید. بعنوان راه حل های دیگر چنانچه سیستم شما مجهز به کارت گرافیکی است ، می توانید آن را خارج کرده و مانیتور را به کانکتور گرافیکی مجتمع متصل کنید.

در نهایت چنانچه هیچکدام از مراحل فوق مشکل راه اندازی را مرتفع نکرد، احتمالا بایستی منبع اشکال را در برد اصلی و (یا به احتمال کمتر) در CPU دنبال نمائید.

(موفق باشید)




آدرس های تکمیل خودکار در Outlook را حذف کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 245
نویسنده : BENYAMIN

آیا هنگامی که در Outlook پیغامی را در فیلد 'To:' تایپ می کنید برنامه به طور خودکار یک آدرس ایمیل نادرست یا غیر قابل استفاده را به شما پیشنهاد می کند؟ نگران نباشید، می توانید به راحتی با حرکت بر روی لیست پیشنهادات برنامه و فشردن دکمه Del از شر آن خلاص شوید(موفق باشید)




باز کردن برنامه ها در نمای XP
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 190
نویسنده : BENYAMIN

تعداد کمی از برنامه های خیلی قدیمی تحت ویندوز7 اجرا نمی شوند اما می توانید با اعمال یکسری ترفندهای ساده رفتار سیستم عامل خود را مطابق با ویندوزهای قدیمی تر تغییر دهید.

ابتدا بر روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه 'Troubleshoot Compatibility' کلیک نمائید. گزینه 'Troubleshoot Program at the next Prompt' را انتخاب و گزینه 'I Don’t see my problem listed' را تیک بزنید.

در صفحه بعد ویندوز XP یا حتی سیستم عامل های قدیمی تر نظیر ویندوز 95 یا 98 را نیز می توانید انتخاب کنید. حال بر روی گزینه 'I Don’t see My Problem Listed' کلیک نمائید. اکنون ویندوز 7 بر طیف سیستم عامل قدیمی تر رفتار می کند. از طریق دکمه 'Start the Program' اجرای برنامه را امتحان نموده روی Next کلیک کنید. اگر همه چیز مطابق میل شماست بر روی گزینه 'Yes, Save these Settings for this Program' و در غیر این صورت بر روی 'No, try again using different Setting' کلیک کنید.

(موفق باشید)




راه اندازی های مجدد سیستم را غیر فعال کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 243
نویسنده : BENYAMIN

ویندوز همیشه پس از اتمام فرایند Windows Update به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود. با تغییر حالت Windows Update از اتوماتیک به دستی می توانید این راه اندازی خودکار مجدد را متوقف نمائید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

در کنترل پنل وارد قسمت Windows Update شده و بر روی گزینه 'Change Settings' کلیک کنید. از منوی کشویی باز شده کافی است تنها گزینه 'Never Check for updates (not recommended)' را انتخاب نمائید. اگر نمی خواهید اعمال دوره ای Windows Update فراموش شود بهتر است با انتخاب یک آیتم یادآور تقویم خود سرویس فوق را هفته ای یک یا دوبار بررسی نمائید.

شما همچنین می توانید با استفاده از ویرایشگر محلی Group Policy مسئله فوق را تحت پیگیری قرار دهید. برای اینکار ابتدا در کادر جستجوی منوی استارت گزینه Group Policy را تایپ کنید. اکنون از قاب سمت چپ به مسیر زیر بروید :


Edit Group Policy> Local Computer Policy> Computer Configuration> Administrative > Windows Component>Windows Update

کلیک راست نموده و Edit را انتخاب کنید. تنظیمات را بر روی Enabled قرار داده و بر روی Ok کلیک کنید. همین عملیات را در قاب قبل و برای گزینه 'Delay Results for Scheduled Installations' نیز انجام دهید.

(موفق باشید)




Pop-up های بالون مانند ویندوز 7 را غیر فعال کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 312
نویسنده : BENYAMIN

کاربران سیستم عامل ویندوز7 ممکن است از دست پیغام های بالون مانندی که در گوشه صفحه ناگهان ظاهر می شوند به ستوه آمده باشند. در این صورت برای خلاص شدن از دست این pop-upها کافی است کادر جستجوی منوی استارت عبارت Action Center را تایپ و بر روی گزینه 'Change Action Center Settings' کلیک نمائید. حال اگر تمام کادرها را از حالت انتخاب خارج سازید اجرای تمام Pop-upهای ویندوز7 غیر فعال خواهند شد.

(موفق باشید)




به روز رسانی سبک 'Normal' در Word مایکروسافت
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 362
نویسنده : BENYAMIN

بلوکی از متن را با استفاده از سبکی که دوست دارید به صورت سبک 'Normal' ظاهر شود ایجاد کنید. Normal سبک پیش فرض برای فونت ها و پاراگراف هاست که Word در حین ایجاد یک منو جدید بکار می برد.

سبک بندی پاراگراف را نیز همچون فونت و اندازه متن تعیین نمائید. بخشی از متن را که اخیراً تایپ کرده اید را انتخاب و روی آن کلیک راست کنید. با انتخاب Paragraph تنظیمات مربوط به فاصله گذاری خط ، تو رفتگی و ترازبندی را مشخص کنید. در مرحله بعد نیز قسمتی از متن را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست نموده گزینه Styles را انتخاب نمائید. حال بر روی گزینه 'Update Normal to Month Selection' کلیک نمائید.

و در نهایت برای اینکه این سبک را سبک دائمی سندهای خود قرار دهید کافی است در نوار Word بر روی گزینه 'Change Styles and Set as Defult' کلیک کنید.

(موفق باشید)




راه اندازی سیستم از طریق DVD
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 261
نویسنده : BENYAMIN

اگر بخواهید ویندوز را مجدداً نصب کرده و یا به ابزارهای رفع خطای لود شده بر روی دیسک بازیابی دسترسی پیدا نمائید بایستی کامپیوترتان را بجای درایو هارد از طریق درایو DVD راه اندازی کنید.

در حالی که ویندوز در حال اجراست DVD را وارد کرده و سپس سیستم را از نو راه اندازی کنید. در حین فرآیند بالا آمدن ویندوز متن صفحات را به دقت مشاهده کرده و در حین مشاهده فرامینی چون 'Select boot device' و یا 'change boot order' و دستورات مشابه دکمه صحیح را بفشارید. این دکمه احتمالاً یکی از دکمه های Esc ، F10 و یا F12 خواهد بود. در صورتی که از صفحه مورد نظر گذر کردید می توانید مجدداً سیستم را راه اندازی و دوباره امتحان کنید.

هنگامی که در منوی مربوطه قرار گرفته اید توسط کلیدهای جهت دار، درایو نوری خود را انتخاب و دکمه Enter را فشار دهید.

بلافاصله پیغامی با این مضمون که 'Press Enter to boot form CD...' بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. چنانچه در این مرحله دکمه درست را انتخاب نکنید، سیستم به طور طبیعی از روی هارد بوت خواهد شد.(موفق باشید)




فشرده سازی پوشه ها
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 249
نویسنده : BENYAMIN

چنانچه پوشه های شما حاوی اسناد و دیگر فایل های حجیم گرافیکی است به طور شگفت انگیزی می توانید آن ها را فشرده سازید. ابتدا بر روی فایل یا پوشه کلیک راست نمائید. در منوی باز شده بر روی 'Send to' کلیک و گزینه 'Compressed(Zipped)Folder' را انتخاب کنید. فایل ها به صورت خودکار فشرده شده و به داخل پوشه جای می گیرند. فراموش نکنید که بایستی پوشه مبداً را حذف نمائید.(موفق باشید)




منوهای آفیس را به نمای 2003 بازگردانید.
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 215
نویسنده : BENYAMIN

در صورتی که نمی توانید به منوی Ribbon مورد استفاده در آفیس 2007 و 2010 خو بگیرید می توانید با دانلود رایگان UBit Menu (از طریق سایت http://tinyurl/lhwnq7) نمای قدیمی و کلاسیک این نوار را مجدداً در اختیار داشته باشید.




صفحه محافظ ورود به سیستم را غیر فعال کنید.
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 278
نویسنده : BENYAMIN

اگر تنها فردی هستید که از سیستم استفاده کرده و نگران آن نیستید که مبادا اطلاعات شما در اختیار کاربر دیگری قرار گیرد به احتمال زیاد نیازی به صفحه محافظ ورود به سیستم نخواهید داشت.در اینجا طرز غیر فعال کردن این صفحه را به شما آموزش می دهیم. از طریق کنترل پنل به قسمت User Account وارد شوید. هرگونه حساب کاربری غیر از حساب کاربری شخصی و اصلی خود را حذف کنید. برای این کار کافی است بر روی 'Manage Another account' کلیک کنید. کلمه عبور قدیمی خود را در محل مورد نیاز وارد کرده و مکان مربوط به تایپ کلمه عبور جدید را خالی بگذارید. سیستم را مجدداً از نو راه اندازی کرده و این بار خواهید دید که سیستم عامل ویندوز شما بدون نمایش صفحه ورود به سیستم بارگذاری خواهد شد.

(موفق باشید)




رمزگشایی پیغام خطای غیر معمول
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 306
نویسنده : BENYAMIN

مفروض بر آنکه خطای حاصله سیستم را از کار نینداخته باشد متن پیغام خطا را دقیقاً یادداشت نمائید. اما از سویی دیگر چنانچه اشکال موجود منجر به توقف کامپیوترتان گشته بهتر است از یک سیستم دیگر استفاده نموده تا خطا را همچنان بر روی صفحه داشته باشید.

در رویارویی و رفع یک خطا این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که شما به احتمال زیاد اولین شخصی نیستید که با این مسئله و مشکل مواجه گشته اید اما ممکن است این خطا آنقدر نامتعارف باشد که فایل های کمکی استاندارد و قابلیت پشتیبانی مایکروسافت نیز چندان کمکی از دستشان برنیاید. متن دقیق پیغام خطا را در داخل گیومه قرار دهید :

مثال

('Error loading cmicnefg.cpl The Specified module could not be found')

و در صفحات وب به جستجوی آن بپردازید. بر روی نتایج جستجو کلیک کرده تا اطلاعاتی راجع به منبع و فرآیند رفع خطا بیابید. در ارتباط با مثال فوق نتایج جستجو منبع خطا را احتمالاً یک درایور صوتی معرفی نموده و راه حل منطقی آن را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

(موفق باشید)




درایه های اصلاح خودکار آفیس را حذف کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 222
نویسنده : BENYAMIN

چنانچه وجود علامت سه نقطه ('...') برای نمایش یک زیرمنو یا کادر را نمی پسندید و از فرمان '…' را به منظور تبدیل به خط افقی صفحه گسترده نمی خواهید و یا اینکه هیچکدام از تصمیمات خودکاری که مایکروسافت آفیس اعمال می کند دوست ندارید مراحل زیر را دنبال نمائید.

دنبال کلمه یا کاراکترهایی را که می خواهید تغییر دهید تایپ کرده و به محض اعمال فرآیند تصحیح خودکار، عملیات تایپ را متوقف نمائید. در این حالت آیکن کوچکی به همراه یک قفل چشمک زن کنار عبارت اصلاحی ظاهر می گردد.

بر روی کادر کلیک کرده و دومین گزینه را از منو انتخاب نمائید. تغییرات اعمال شده بر متن انتخابی به نوع تصحیح بستگی دارد. مثلاً اگر علامت au را تایپ کنید آیتم 'Stop Automatically creating Bulleted Lists' خوانده می شود که انتخاب آن فرآیند تصحیح خودکار را به صورت همیشگی متوقف می کند.

جهت کسب جزئیات بیشتر در زمینه اعمال تنظیمات AutoCorrect یا حذف واژه های خاص از لیست تصحیحات خودکار آفیس بر روی دکمه Office کلیک کرده و مسیر

Options>Proofing>AutoCorrect Options

را دنبال نمائید.

(موفق باشید)




درایور معیوب را به نسخه گذشته بازگردانید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 375
نویسنده : BENYAMIN

با به روزرسانی درایورهای کامپیوتر خود در مسیر رفع مشکلات سیستمی و پشتیبانی از قابلیت های جدید گام برداشته اید. اما از جهت دیگر این فرآیندها می تواند شما را با مسائلی روبرو سازد. بعنوان مثال اگر کامپیوترتان پس از اعمال یک پچ جدید دچار اشکال شده یا با خوبی کار نمی کند آنگاه بعنوان یک راه حل مجبور خواهید بود درایور را به نسخه قدیمی تر بازگردانید.

بدین منظور ابتدا از طریق کنترل پنل وارد Device Manager شده و وسیله ای که درایور آن را می خواهید به گذشته برگردانید ردیابی نمائید. بر روی وسیله مورد نظر دوبار کلیک کنید. در صفحه Properties بر روی تب Driver کلیک نمائید. اکنون با کلیک بر روی Roll Back Driver و پیگیری مراحل ویزارد درایورهای قدیم بارگذاری خواهند شد. برای اعمال تغییرات بایستی سیستم مجددا از نو راه اندازی گردد.

در صورتی که گزینه به رنگ خاکستری باشد نشان دهنده آن است که درایور قدیمی تر موجود نمی باشد. چنانچه از آپدیت بدون درایور خود مطلع هستید احتمالاً می توانید از طریق System Restore مجدداً آن را احیاء کنید.

(موفق باشید)




کلید های کیبورد را از نوسازماندهی کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 225
نویسنده : BENYAMIN

برنامه رایگان KeyTweak را از طریق سایت tinyurl.com/63850p7 دانلود و آن را اجرا نمائید. این برنامه با هر نسخه ای از ویندوز کار می کند. بر روی گزینه 'Full Teach Mode' کلیک کرده و کلیدها را مجدداً از نو نقشه کشی نمائید. بدین صورت که ابتدا کلید اولیه و سپس کلیدی را که می خواهید عملیات یا کاراکتر مورد نظر به آن اختصاص یابد فشار دهید.

توجه داشته باشید که کلیدهای عملیاتی F لپ تاپ را نمی توان تغییر داد. چنانچه شما بخواهید مثلاً جای یکی از کلیدهای F را با کلید Ctrl تعویض نمائید بایستی گزینه های بایوس PC خود را بررسی نمائید.

(موفق باشید)




حذف کامل برنامه ای که حذف نمی شود
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 263
نویسنده : BENYAMIN

پاک کردن آخرین ردپاهای هر برنامه قدیمی کمی اذیت کننده به نظر می رسد. کار را با روش معمول آغاز می کنیم. از طریق کنترل پنل به قسمت 'Programs and Features' رفته و برنامه ای را که نمی خواهید انتخاب و بر روی Uninstall کلیک نمائید. شاید به راه اندازی مجدد سیستم خود نیز نیاز حاصل نمائید.

در صورتی که برنامه مشتمل بر قسمت های الحاقی نظیر نوارابزار، مولفه های Activex و یا افزودنی ها باشد آن ها را نیز بایستی طبق روش فوق حذف کنید. اگر سیستم قادر به حذف برنامه نیست رجیستری را ویرایش نکنید. در صورتی که برنامه را اخیراً نصب کرده اید سعی کنید سیستم را به زمان قبل از نصب بازگردانید. این فرآیند توسط برنامه System Restore صورت می پذیرد که در داخل System Tools> Accessories جای گرفته است.

آخرین راه حل، استفاده از برنامه رایگان revo Unistaller است که می توانید آن را از طریق سایت tinyurl.com/36ah5z8 دریافت نمائید.

(موفق باشید)




رفع مشکلات مرتبط با سیستم صوتی
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 257
نویسنده : BENYAMIN

در صورتی که پخش صوتی سیستم شما دچار اشکال شده است بهتر است مراحل زیر را امتحان نمائید. ابتدا کامپیوتر خود را از نو مجدداً راه اندازی نمائید. اطمینان حاصل کنید که صدای بلندگوها بر روی حالت Mute قرار نگرفته باشند. هر دکمه بیرونی مرتبط با وضعیت Mute (مثلاً بر روی صفحه کلید) را فشار دهید، مطمئن شوید که بلندگو روشن بوده و صدای آن نسبتاً بالاست. اکنون برای تست صدا آهنگی را پخش کنید.

در صورتی که کماکان مشکل پابرجاست بایستی به سراغ تنظیمات ویندوز بروید. ابتدا بر روی آیکن صدا در سینی سیستم کلیک کرده تا از وضعیت Mute نبودن آن مطمئن شوید. اکنون بر روی این آیکن کلیک راست نموده گزینه 'Open Volume Mirer' را انتخاب نمائید. اطمینان حاصل کنید که همه گزینه ها روشن بوده و دکمه ها در قسمت بالای میله ها قرار گرفته اند.

اگر هنوز بلندگوها کار نمی کنند هدفون را به فیش صوتی مربوطه متصل کرده و صدا را امتحان کنید. در صورتی که از طریق هدفون صدا را می شنوید آن را از فیش صوتی خارج کرده و حل مسئله را به صورت زیر ادامه دهید.

بر روی آیکن صدا کلیک راست کرده گزینه Playback Devices را انتخاب کنید. مطمئن شوید که یک علامت تیک سبزرنگ کنار دستگاه صوتی شما قرار گرفته باشد. بر روی Properties کلیک نموده اطمینان حاصل کنید که گزینه 'use this devices(enable)' در حالت فعال باشد.

در صورت وجود مشکل احتمالاً منبع خطا بایستی ناشی از مفقود یا خراب شدن راه اندازهای کنترلگر صوتی تان باشد. در کادر جستجوی منوی استارت عبارت 'Device Manager' را تایپ نموده و درایور صوتی مورد نظر را از طریق پنجره باز شده حذف کنید. بدین صورت که وارد قسمت 'Sound,Video and game Controllers' شده کنترلگر صوتی خود را برگزیده بر روی دکمه Del کلیک نمائید. سیستم را از نو راه اندازی کرده و به ویندوز فرصت دهید تا درایور را مجدداً نصب نمائید. چنانچه این فرآیند به طور خودکار صورت نگیرد بایستی خودتان راه انداز را از طریق سایت سازنده کارت صوتی یا سی دی مادربورد دانلود و آن را به صورت دستی نصب کنید.

(موفق باشید)




چگونه یک برنامه دچار اختلال را ببندیم؟
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 239
نویسنده : BENYAMIN

هنگامی که خطایی در نرم افزار پیش می آید می توان توسط برنامه Task Manager ویندوز، فعالیت آن را متوقف نمود. سه دکمه Ctrl+Alt+Del را فشرده ، پس از انتخاب گزینه Task Manager تب Process  را برگزینید.

با کلیک بر روی عنوان Memory لیست فرآیندهایی که از فضای رم در حال استفاده هستند، ظاهر می گردند. به احتمال زیاد برنامه آسیب دیده در بالا یا نزدیک به بالای لیست قرار گرفته است. روی فرآیند دچار اختلال کلیک کرده گزینه end Process را برگزینید.

(موفق باشید)




غیرفعال کردن پنجره های Autoplay
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 235
نویسنده : BENYAMIN

ممکن است شما دستگاه های جانبی گوناگونی را به سیستم خود وصل کنید که در این صورت هربار یک پنجره Pop-up به صورت خودکار اجرا می گردد.

در صورتی که باز شدن این پنجره برای شما آزاردهنده است می توانید اجرای خودکار آن را برای یک وسیله خاص غیرفعال نمائید. برای اینکار وسیله مورد نظر را به سیستم منتقل کرده و اجازه دهید درایورهای آن نصب شوند. سپس پنجره Pop-up ظاهر خواهد شد. با کلیک بر روی دکمه X این پنجره را ببندید.

وسیله فوق را از سیستم جدا ساخته و مجدداً آن را وصل نمائید. این بار که پنجره Auto Play بر روی صفحه ظاهر می شود بر روی گزینه View More Autoplay Options in Control Panel کلیک نمائید. وسیله متصل شده مورد نظرتان در پائین صفحه نمایش نشان داده می شود. اکنون فرمان 'Choose a default' را به 'Take no action' تغییر دهید. هنگامی که برای نخستین بار دستگاهی را به سیستم متصل می کنید این گزینه در دسترس قرار نمی گیرد مگر آنکه پس از اتصال ملزومات دستگاه آن را از سیستم جدا و مجدداً به سیستم متصل نمائید.

اگر می خواهید صفحه اجرای خودکار برای هیچ دستگاهی بر روی صفحه ظاهر نشود کافی است در صفحه ، 'View more Autoplay Options' گزینه 'Use autoplay for all media and devices' را از حالت انتخاب خارج سازید.

(موفق باشید)




دسترسی به فایل های مکینتاش از طریق ویندوز 7
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 281
نویسنده : BENYAMIN

در سیستم عامل مکینتاش ابتدا به قسمت System Preferences و سپس Network رفته بر روی Advanced کلیک نمائید. در تب WINS تنظیمات Workgroup را به صورت گروه کاری مورد استفاده در کامپیوتر خود تبدیل نمائید. جهت اطمینان خاطر از انتخاب نام درست کافی است تنظیمات فوق را در کنترل پنل سیستم خودتان پیدا کنید. اکنون بر روی Ok کلیک کنید.

در همان قسمتSystem Preferences صفحه Sharing را باز کرده و گزینه File Sharing را انتخاب نمائید. به قاب shared Folders رفته و پوشه هایی را که قصد دارید به اشتراک گذاشته شوند را برگزینید. در قاب Users می توانید نوع دسترسی به هر پوشه را تعیین کرده یکی از دو حالت Read Only و یا Read & Write را به گروه Everyone اختصاص دهید. سپس بر روی Options کلیک کرده گزینه Share Files and Folders using SMB را انتخاب نمائید. بر روی Done کلیک کنید. اکنون به قسمت System Preferences رفته و صفحه Accounts را باز نمائید. پس از کلیک بر روی Padlock گزینه Guest Account را از قاب سمت چپ برگزیده و در خاتمه کافی است گزینه 'Allow guests to Connect to shared Folders' را انتخاب نمائید.




برجسته کردن منوهای جدیددر منویstart
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 251
نویسنده : BENYAMIN

درویندوزxpمی توانیدبرنامه های جدیدی راکه نصب می شوند.به اصطلاح highlightکرده وبه سرعت انها را در محل مورد نظر بیابید.برای این کارمی توانیدباتایبregeditدر منویrun

در استارت کامپیوتروطی مراحل زیر به شاخه ی مورد نظر یعنیadvancedبرسید.بامشاهدهی این زیر شاخه.مرحله ی بعدی را اغازکنید.

باید یک پوشه جدید به ارزشDWORDبسازید.به این ترتیب که کلید سمت راست ماوس رافشاردهید وبا انتخابnewوDWORDپوشه ای جدیدرا بانامsrart-notify new appsبسازید.

valuedataرا بر حسب علاقه برای دریافت سریع برنامه ی جدید در استارت از(صفر)و(یک)تغییردادهوokکنید

حالا سیستم را یک بارریستارت کنیدتاتغییرات مورد نظر تایید شود.

مراحل اجرایی برنامه عبارتند از:

HKEY-current-USER/saftware/microsoft/windows/currentversion/explorer/advanced

(موفق باشید)




افزودن Run به منوی Start ویندوز ویستا و 7
نوشته شده در شنبه 5 مهر 1393
بازدید : 282
نویسنده : BENYAMIN


در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.




ترفندهای جالب ویندوز 7
نوشته شده در شنبه 5 مهر 1393
بازدید : 258
نویسنده : BENYAMIN

- انتقال پنجره‌ها به نمایشگرهای مختلف

یکی از قابلیت‌های ویندوز 7 در سیستم‌هایی با چند نمایشگر امکان انتقال پنجره‌ها از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر است. برای این کار کافی است از کلیدهای [Windows]+[Shift]+[Left] و [Windows]+[Shift]+[Right] برای انتقال پنجره‌ها به نمایشگر چپ و راست انتخاب کنید.

4- تغییر نام همزمان فایل‌ها

در ویندوز 7 امکان تغییرنام فایل‌های مختلف به‌صورت همزمان وجود دارد. برای این کار کافی است پوشه‌ها یا فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و کلید F2 را فشاردهید. به این ترتیب شماره‌ها به‌صورت خودکار به انتهای نام‌ها اضافه می‌شود.

5- وضع قوانین

اگر مجبور هستید کامپیوتر خود را با کابران دیگری به‌اشتراک بگذارید که نباید امکان نصب و دسترسی به برخی برنامه‌ها و سرویس‌ها را داشته باشند، می‌توانید از قابلیت AppLocker در ویندوز 7 استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای هر چیزی که متعلق به یک ناشر خاص، مثلاً مایکروسافت باشد، قوانینی تعیین کنید و اجازه دسترسی به آن برنامه‌ها و سرویس‌ها را به کاربران بدهید. برای این کار روی منوی Start کلیک، عبارت GPEDIT.MSC را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. در ادامه به این مسیر Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings > Application Control Policies > AppLocker بروید. در این قسمت می‌توانید در این باره به وضع قوانین بپردازید




بازدید : 231
نویسنده : BENYAMIN

راه مرسوم انتخاب کردن چند پوشه به‌طور همزمان درگ کردن یا استفاده از کلید Ctrl یا Shift است. اما راه دیگر استفاده از تیک زدن پوشه‌ها است (Check Box). برای فعال کردن امکان تیک زدن در ویندوز اکسپلورر از منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب کنید (یا با زدن دکمه Organize گزینه Folder and Search Options را انتخاب کنید). در تب View گزینه Use check boxes to select items را فعال کنید.




برخی از میانبرها
نوشته شده در شنبه 5 مهر 1393
بازدید : 242
نویسنده : BENYAMIN


محیط عمومی
Win+Up : کمینه کردن پنجره جاری
Win+Down : بازیابی / کمینه کردن پنجره جاری
Win+Left : چینش پنجره جاری در سمت چپ صفحه
Win+Right : چینش پنجره جاری در سمت راست صفحه
Win+Shift+Left : حرکت به مانیتور سمت چپ
Win+Shift+Right : حرکت به مانیتور سمت راست
Win+Home : کمینه کردن/ بیشینه کردن همه پنجره های بجز پنجره جاری
Win+T : تمرکز در بروی آیکون های سوپربار از آیکون سمت راست
Win+Shift+T : تمرکز در بروی آیکون های سوپربار آیکون سمت چپ
Win+Space : پیش نمایش همه پنجره ها
Win+G : نمایش گدجت ها بر روی همه پنجره های جاری
Win+P : تنظیمات سایر نمایشگرهای متصل
Win+X : مرکز موبیلیتی
Win+n : اجرای n امین برنامه سوپربار
Win + +: افزایش زوم
Win + - : کاهش زوم
Win + U : مرکز استفاده آسان از ویندوز
Win + R : نمایش پنجره اجرا
Win + E : نمایش مرکز اسناد کاربر
Win + D : نمایش صفحه دسکتاپ
Win + F : نمایش جستجوگر ویندوز
Win + L : قفل کردن محیط جاری ویندوز
Win + M : کمینه کردن پنجره جاری
Win + B : نمایش آیکون های مخفی در کنار ساعت
Win + Tab : پیش نمایش پنجره ها به صورت فضایی
ALT + Tab : پیش نمایش پنجره ها به صورت مسطح