پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نشانه هایی که حکایت از هک شدن کامپیوتر شما دارد
نوشته شده در چهار شنبه 11 اسفند 1395
بازدید : 260
نویسنده : BENYAMIN

ناگهان سرعت عملکرد کم می‌شود

اگر اخیرا سرعت کامپیوتر شما و یا اتصال به اینترنت آن کندتر از گذشته شده است، این امکان دارد شخصی از قدرت کامپیوتر و یا پهنای باند اینترنتتان استفاده می‌کند. بسیاری از هکرها با نصب و اجرای یک اپلیکیشن در پس زمینه کامپیوتر قربانیان، منابع را در اختیار می‌گیرند و باعث کاهش سرعت همه چیز می‌شوند.البته در اینجا به جز هک شدن کامپیوتر شما، دلایل دیگری نیز می‌تواند برای این کاهش سرعت وجود داشته باشد. کامپیوترها بعضا به خاطر قدیمی بودن نیز با کاهش سرعت مواجه می‌شوند؛ به همین دلیل ما تنها افت ناگهانی را می‌توانیم ملاک هک شدن کامپیوتر قرار دهیم. اگر در طول روز این اتفاق برای شما افتاد، بدان معناست که چیزی مشکوک در جریان است. همین قضیه در مورد سرعت اتصال به اینترنت نیز صدق می‌کند. اگر بیش از حد معمول و بدون استفاده از آن، سرعت اینترنت شما کم شد، این بدان معناست که پهنای باندتان در حال ربوده شدن است.

ظاهر شدن برنامه های جدید 

هکرها می‌توانند بر روی کامپیوتر شما به نصب برنامه بپردازند؛ بنابراین می‌توانند به راحتی کارهای خطرناکی انجام دهند. کارهایی نظیر راه اندازی بات نت ها که می‌توانند اطلاعات بانکی و کارت‌های اعتباریتان را بدزدند، کامپیوترتان را خاموش کنند و تمامی اطلاعاتی که به دردشان می‌خورد را استخراج کنند. در مواقعی که شما باید شک کنید، نوار ابزار جدیدی به چشم می‌خورد، هشدارهای آنتی ویروس ناآشنایی دیده می‌شود، پاپ آپ های عجیب و غریبی نمایان می‌شوند و همچنین مرورگرهای جدیدی با انواع هشدارها پدیدار می‌شوند.این می‌تواند وسوسه انگیز باشد که شما برنامه‌هایی که همیشه می‌خواستید را اتفاقی در کامپیوتر خود پیدا کنید؛ به خصوص اگر آن‌ها تازه، جدید و یا گران قیمت باشند. بنابراین به خاطر داشته باشید که برنامه‌هایی را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید و مواظب هر چیز مشکوکی که می‌بینید باشید.

غیرفعال کردن آنتی ویروس

برنامه آنتی ویروس شما باید در همه زمان فعال و در حال اجرا باشد. شما می‌توانید آیکون آن را در تسک بار کامپیوترتان نیز ببینید. اگر آن متوقف شد و یا قادر به اجرای آن نیستید، این احتمال وجود دارد که یک هکر آن را غیر فعال کرده و کنترلش می‌کند. از آنجایی که آنتی ویروس می‌تواند نشانه خوبی باشد تا شما را متوجه یک حمله کند، فکر خوبیست که شما روزانه و یا هفتگی کامپیوترتان را با آنتی ویروس اسکن کنید و البته از یک نسخه کامل آنتی ویروس قدرتمند با آپدیت‌های روزانه و هفتگی بر روی دستگاهتان استفاده کنید.

عدم توانایی در ورود

شما ممکن است هزاران بار وارد کامپیوتر خود شده باشید ولی حالا پسوردتان کار نمی‌کند. در وهله نخست، احتمال دارد شما یک کلمه را اشتباه زده باشید، پس این بار با دقت بیشتری تلاش کنید تا شاید مشکل شما حل شود. اما اگر باز هم موفق به ورود نشدید، احتمال هک شدن کامپیوتر شما زیاد است.

اگر درب ورود کامپیوترتان بر روی شما قفل شده، این بدان معناست که شخصی به آن نفوذ کرده و برای اینکه آزادی عمل بیشتری را در اختیار داشته باشد، جلوی دسترسی شما را گرفته است.

فعالیت‌های حجیم

زمانی که با کامپیوتر فعالیت می‌کنید، عواملی در حال فعالیت در پس زمینه سیستم عامل آن هستند که این امری طبیعیست. اما اگر شما کامپیوترتان را روشن کردید و دیدید چیزی بیشتر از حد معمول در حال فعالیت است، ممکن است چیزی مشکوک وجود داشته باشد.

اگر نشانگر ماوس شما، زمانی که آن را لمس نمی‌کنید حرکت می‌کند و یا اگر در هیستوری مرورگر شما آدرس‌هایی یافت می‌شود که هرگز به آنجا سر نزده‌اید، یا اینکه وقتی یک کار ساده همانند چک کردن ایمیل را انجام می‌دهید و هارد دیسک شما به شدت در حال انجام کار است، تمامی این‌ها می‌تواند نشانه‌هایی از هک شدن کامپیوتر شما باشد.

البته که در این بین استثنا نیز وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است تکان خوردن ماوس به خاطر در حال اتمام بودن باتری آن باشد. یا اینکه فرزندان شما بدون اطلاع شما دست به کامپیوتر زده‌اند و از مرورگر اینترنت استفاده کرده‌اند. تسک منیجر ویندوز و یا اکتیویتی مانیتور مک را چک کنید، چرا که به شما کمک می‌کند برنامه های پر مصرف را شناسایی کنید.

 




علت کندی کامپیوترتان چیست؟!
نوشته شده در جمعه 18 دی 1394
بازدید : 310
نویسنده : BENYAMIN

اگر سیستم شخصی شما در هنگام کار یا بالا آمدن ویندوز کند شده این مقاله می تواند به شما کمک کند تا علت آن را پیدا کنید.

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تاکنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows است.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان و Install و Uninstall کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.

 

نرم افزارهای کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند. با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.برخی از این نرم افزارها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.

 

پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

 

توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :
برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید. برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیر زیر را دنبال کنید .
در Start->Run->msconfig تایپ کنید

 

حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید. البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید. نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore

 

حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.
* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی. البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود . 

موفق باشید.




حالت مطالعه درشب مخصوص فایل هایPDF
نوشته شده در جمعه 18 دی 1394
بازدید : 328
نویسنده : BENYAMIN

همانطور که می‌دانید PDF یک فرمت جامعی است که با اهداف زیادی به وجود آمده است. یکی از ویژگی‌های این فرمت امنیت بالای آن و از دست ندادن اطلاعات می‌باشد و این در حالیست که در سایر سیستم‌های نگه داری منابع، امکان از دست دادن اطلاعات بسیار زیاد بوده است. علاوه بر آن قابلیت ویرایش فایل‌های PDF نیز یکی از بزرگترین تفاوت‌های این فرمت با سند چاپی می‌باشد. در این بین بسیاری از نرم افزار‌های پی دی اف خوان وجود دارند که از مطرح ترین آنها می‌توان به Adobe Reader اشاره نمود که به صورت اکثریت، کاربران جهت تماشای اسناد از این برنامه استفاده می‌نمایند. اما می‌توان گفت که بسیاری از کاربران هنوز هم با برخی قابلیت‌های این ابزار آشنایی ندارند.

 

یکی از این ویژگی‌ها، حالت مطالعه در شب است. همانطور که از اسمش پیداست، این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا پس از غروب خورشید که ممکن است نور کافی وجود نداشته باشد، صفحه نمایش شما مناسب نور شب تنظیم شود. چرا که صفحه ی کاملاً روشن در نور روشن موجب می‌شود تا چشمان شما خسته شده و به مرور زمان ضعیف شوند.

 

در این ترفند قصد داریم تا با یکدیگر نحوه استفاده از حالت مطالعه در شب را بر روی نرم افزار پی دی اف خوان Adobe Reader مرور نماییم

 

مرحله اول: ابتدا یک فایل پی دی اف را با استفاده از نرم افزار Adobe Reader اجرا کنید. سپس از طریق زبانه Edit، وارد بخش Preferences شوید. در پنجره باز شده بر روی تب Accessibility کلیک کرده و گزینه Replace Document Colors را به حالت فعال درآورید.

مرحله دوم: سپس کافیست تیک گزینه Use High-Contrast colors را زده و از گروه‌های رنگی موجود یک گزینه را انتخاب نمایید.
اگر دیدید که رنگ‌بندی‌های موجود نمی‌توانند موجب راحتی شما شوند، کافیست تا تیک گزینه Use High-Contrast colors را به گزینه Custom color تغییر داده رنگ صفحه و نوشته را تغییر داده تا با تیره شدن پس زمینه اسناد، چشمان شما از نیروی کمتری استفاده نماید.

موفق باشید.




محاسبات سریع در آفیس
نوشته شده در جمعه 18 دی 1394
بازدید : 305
نویسنده : BENYAMIN

نرم‌افزار واژه‌پرداز (Word) از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس، امکانات متعددی را برای تایپ متن و فرمول‌های ریاضی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما این نرم‌افزار برخلاف اکسل که یک نرم‌افزار محاسباتی تمام عیار به‌شمار می‌رود، به‌طور مستقیم امور محاسباتی را انجام نمی‌دهد و ابزاری را برای انجام این کار در اختیار کاربران قرار نداده است.

 

کاربران به‌خوبی می‌دانند نرم‌افزار واژه پرداز برای محاسبه کردن نمی‌تواند همچون اکسل باشد، اما گاهی ممکن است نیازمند انجام برخی محاسبات ساده در این نرم‌افزار باشید. به‌نظر شما واژه پرداز آفیس در این شرایط نمی‌تواند به شما کمک کند؟ پاسخ به این سوال خیر است، زیرا می‌توانید با فعال کردن قابلیت محاسبات سریع در این نرم‌افزار برخی محاسبات ساده خود را به‌ راحتی انجام دهید و نتیجه را مشاهده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید نتیجه عبارت (2^3)*16.4 را که برابر با 2 است محاسبه کنید. (حاصل 2 به توان 3، ضرب‌در 4، تقسیم بر 16)

 

دوست دارید همین حالا قابلیت انجام محاسبات سریع در نرم‌افزار واژه‌پرداز را فعال کنید؟ از این ترفند کمک بگیرید:
1ـ نرم‌افزار Word را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی File روی Options کلیک کنید.

 

2ـ از سمت چپ گزینه‌ Quick Access Toolbar را کلیک کرده و در سمت راست، از منوی پایین افتادنی در بخش Choose Command From گزینه‌ All Commands را انتخاب کرده و در ادامه فهرست موجود در این بخش را به پایین اسکرول کرده و گزینه‌ Calculate را پیدا کنید.

3ـ پس از پیدا کردن این گزینه‌ روی آن کلیک کرده و روی گزینه‌ Add در میانه صفحه کلیک کنید.

 

4ـ با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و پنجره‌ تنظیمات را ببندید.

 

5ـ اکنون در بالا سمت چپ محیط کاربری نرم‌افزار واژه‌پرداز آیکون جدیدی را که به شکل یک دایره است مشاهده خواهید کرد. از حالا به بعد هرگاه نیازمند مشاهده نتیجه محاسبات خود در واژه‌پرداز بودید کافی است متن محاسباتی موردنظرتان را تایپ کرده و پس از انتخاب آن (کشیدن ماوس روی متن) روی این آیکون کلیک کنید تا در نوار وضعیت (نوار پایین واژه‌پرداز) نتیجه محاسبات را مشاهده کنید.نکته: چنانچه متن شما شامل اعداد مختلف باشد و میان این اعداد، علامت‌های محاسباتی همچون ضرب، تقسیم و... قرار نگرفته باشد می‌توانید با انتخاب کل متن و کلیک روی آیکون محاسبه سریع، حاصل جمع اعداد موجود در میان متن را مشاهده کنید.

موفق باشید.




میانبرهای پرکاربرد در ویندوز10
نوشته شده در چهار شنبه 29 مهر 1394
بازدید : 324
نویسنده : BENYAMIN

با معرفی ویندوز 10، مایکروسافت میانبرهای صفحه کلید بسیار زیادی را نیز برای تسهیل دسترسی کاربران به بخش های مختلف مانند اکشن سنتر، کورتانا، و دسکتاپ های مجازی به نسخه جدید سیستم عامل خود اضافه کرده است. اگر به تازگی قصد دارید از میانبرهای صفحه کلید در ویندوز استفاده کنید، فهرست بلند بالای آنها می تواند بیش از اندازه زیاد و خسته کننده به نظر برسد.
همچنین میانبرهای بسیاری وجود دارند که شامل کلید ویندوز نمی شوند. برای ساده ساختن شرایط در ادامه فهرستی از 20 میانبر شناخته شده برای ویندوز 10 را ارائه می کنیم. بسیاری از این میانبرها با نسخه های قدیمی‌تر ویندوز نیز کار می کنند.
جدیدترین ویژگی های ویندوز 10
کلید ویندوز + A برای باز کردن اکشن سنتر
کلید ویندوز + C برای راه اندازی کورتانا در حالت گوش دادن (برای ارائه فرمان های صوتی)
کلید ویندوز + I برای باز کردن اپلیکیشن تنظیمات (Settings)
کلید ویندوز + S برای راه اندازی کورتانا
کلید ویندوز + Tab برای باز کردن نمای وظیفه (Task View)
کلید ویندوز + Ctrl + D برای ایجاد یک دسکتاپ مجازی جدید
کلید ویندوز + Ctrl + F4 برای بستن دسکتاپ فعلی
کلید ویندوز + Ctrl + جهت نمای چپ یا راست برای تعویض دسکتاپ های مجازی
میانبرهای استاندارد ویندوز
کلید ویندوز (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای باز و بستن منو استارت
کلید ویندوز + X (ویندوز 8.1 و 10) برای باز و بستن منو زمینه راست کلیک دکمه استارت
کلید ویندوز + جهت نمای چپ یا راست (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای حرکت پنجره فعلی به سمت چپ یا راست نمایشگر
کلید ویندوز + E (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) راه اندازی فایل اکسپلورر
کلید ویندوز + L (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای قفل کردن دسکتاپ
کلید ویندوز + PrtScn (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای گرفتن اسکرین شات از پنجره فعلی و کپی کردن آن در کلیپ بورد
کلید ویندوز + PrtScn (ویندوز 8.1 و 10) برای گرفتن اسکرین شات از کل نمایشگر و ذخیره آن در آدرس Computer > Pictures > Screenshots
میانبرهای مرورگر (مایکروسافت اج و بیشتر مرورگرهای دیگر)
کلید Ctrl + T برای باز کردن زبانه جدید
کلید Ctrl + D برای بوک مارک صفحه
کلید Ctrl + L برای های لایت آدرس URL فعلی
کلید Ctrl + Tab برای گردش در زبانه های باز
کلید Ctrl + Enter برای افزودن .com به انتهای آدرس وب

موفق باشید.




ترفند غیرفعال کردن انیمیشن در ویندوز10
نوشته شده در چهار شنبه 29 مهر 1394
بازدید : 301
نویسنده : BENYAMIN

به نظر شما چه کسانی انیمیشن ها را دوست ندارند؟ همانطور که میدانید یکی از قابلیت هایی که باعث زیباتر شدن ویندوز ۱۰ شده ، وجود انیمیشن های بکار رفته در هنگام باز شدن پنجره ها ، منوی استارت و… در این نسخه از ویندوز می باشد. اما گاهی اوقات، این انیمیشن ها باعث آزار برخی کاربران شده و مشکلاتی مانند سوزش چشم یا حس کند بودن ویندوز به آن ها دست می دهد که این کاربران ترجیح می دهند انیمیشن ها را غیرفعال کنند.
در مطلب امروز تصمیم داریم نحوه غیرفعال کردن انیمیشن های ویندوز ۱۰ را خدمت شما کاربران گرامی شرح دهیم.
در ادامه با ما همراه باشید.
۱- ابتدا Settings ویندوز ۱۰ را از طریق منو استارت باز کنید.
۲- سپس قسمت Ease of Access را.انتخاب کنید.
۳- از بخش Other options اهرم گزینه Play animations in Windows را به سمت چپ.هدایت کنید تا وضعیت آن Off شود
اکنون حالت انیمیشن برای کل ویندوز غیرفعال شده و تمامی پنجره ها و صفحه استارت به صورت ساده و بدون انیمیشن باز خواهد شد.

موفق باشید.




اقدامات اساسی پس از خرید لب تاپ وکامپیوتر
نوشته شده در دو شنبه 1 تير 1394
بازدید : 313
نویسنده : BENYAMIN

خیلی از افراد پس از خرید کامپیوتر و لپ تاپ جدیدشان با سرعت هرچه تمام، آنرا روشن کرده و مشغول کار و استفاده از آن میشوند و ساعات های زیادی را پشت سیستمی که به تازگی آنرا خریداری کرده اند سپری میکنند. برای اطمینان صحت و همچنین لذت بردن هر چه بیشتر از این کامپوتر و لپ تاپ جدیدتان بهتر است اقداماتی را نیز رعایت کنید .


اقدامات اساسی پس از خرید لپ تاپ
اولین سوالی که در ذهن مان ایجاد میشود پس از خرید یک لپ تاپ جدید چه کارهایی لازم است انجام دهیم ؟!
باتری
امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها به باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری مجهز شده اند . این باتری‌ها برخلاف باتری‌های قدیمی نیکل ـ متال و نیکل ـ کادمیوم نیازی به شارژ طولانی مدت ندارند. در این باتری‌ها عملیات شارژ پس از رسیدن به صد درصد، متوقف می‌شود و فرقی ندارد شما پس از آن چندین ساعت دیگر نیز باتری را به شارژر وصل کنید یا خیر.برای شارژ اولیه بهتر است باتری را یک‌بار شارژ کامل کنید. توجه داشته باشید باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری بهتر است پیش از تخلیه کامل شارژدوباره شارژ شوند و عملیات شارژ نیز تا صد درصد کامل انجام نشو (حدودا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شارژ تخلیه شده باشد) . هرچه این باتری‌ها بیشتر و در فواصل زمانی کوتاه‌تر شارژ شوند، عمر آنها بیشتر می‌شود. چنانچه قصد دارید دستگاه را به‌طور مداوم به برق وصل کنید، نیازی به جداکردن باتری ندارید ؛ زیرا باتری بیش از حد شارژ نمی‌شود.
سیستم عامل
درصورتی که لپ‌تاپ جدید شما بدون سیستم عامل است، با توجه به سلیقه‌ خود و امکانات سخت‌افزاری دستگاه یکی از نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ بیت ویندوز ۷ یا ۸ یا سیستم عامل موردعلاقه تان را روی آن نصب کرده و پس از آن عملیات به روزرسانی سیستم عامل را انجام دهید.در صورتی که دستگاه به همراه سیستم‌عامل اورجینال خریداری شده است، کافی است به‌روزرسانی های موجود را روی آن اعمال کنید ( در صورتی که سیستم عامل اورجینال شما ویندوز است برای آپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید)‌ .
درایورهادر اکثر موارد درایورهایی که همراه با دستگاه عرضه می‌شود یا سخت‌افزارهایی که با سیستم‌عامل شناسایی می‌شوند، به‌روز نیستند. توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت سازنده لپ‌تاپ خود، آخرین نسخه از درایورهای موجود را با توجه به سیستم‌عامل دستگاهتان دانلود کنید و ضمن به‌روزرسانی درایورهای نصب شده، یک نسخه از آنها را ذخیره و برای استفاده در آینده نگهداری کنید.
پارتیشن‌بندیهارد‌دیسک لپ‌تاپ در بیشتر مواقع به یک درایو تقسیم می‌شود که در این درایو نیز سیستم‌عامل نصب شده است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات احتمالی و تقسیم‌بندی بهتر اطلاعات روی هارد‌دیسک، بهتر است آن را پارتیشن‌بندی کنید. نرم‌افزارهایی همچون EaseUS Partition Master Free قابلیت پارتیشن‌بندی بدون از دست دادن اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به‌ صورت رایگان به استفاده از آن بپردازید.
حذف و اضافه ها
اگر لپ‌تاپ شما همراه با سیستم‌عاملی عرضه شده باشد، به احتمال زیاد نرم‌افزارهای زیادی بر روی آن نصب شده که برخی از آنها برای شما کاربردی ندارند و برخی دیگر نیز نصب شان به‌صورت موقت و آزمایشی بوده است. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزارهای نصب شده را با دقت بررسی کرده و هر کدام را که به آن نیازی ندارید، حذف کنید.ابزار امنیتی
اولین برنامه هایی که ‌باید روی سیستم‌عامل دستگاه خود نصب کنید، ابزارهای امنیتی‌ است. آنتی‌ویروس و دیواره‌ آتش (فایروال) از جمله نرم افزار هایی به شمار می‌رود که در ابتدای کار و پیش از نصب دیگر نرم‌افزارها ‌باید روی سیستم‌عامل خود نصب کنید تا مانع اجرای بدافزارهای احتمالی حین عملیات نصب شوند.برنامه کاربردی
اکنون ویندوز رایانه بروز شد، عمل پارتیشن بندی صورت گرفته و همچنین ابزار های امنیتی نیز در سیستم نصب شده است . اکنون دیگر نوبت استفاده از لپ تاپ شما فرارسیده است . اکنون میتوانید نرم افزار های کاربردیتان مانند افیس،مرورگر مورد علاقه تان، مجموعه افیس و … را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید !
پشتیبان گیری
در نهایت وقتی همه چیز به پایان رسید، برای آن‌که هنگام نصب مجدد سیستم‌عـــامل خود مجبوربه نصب دوباره  تمام برنامه ها و تنظیمات اعمال شده بر روی سیستم نباشید پیشنهاد میکنیم از آن با استفاده از نرم افزارهایی چون Acronis True Image  نسخه پشتیبان تهیه کنید !
اقدامات اساسی پس از خرید کامپیوتر جدید

پس از ذکر اقدامات اساسی از خرید لپ تاپ اکنون نوبت گفتن اقدامات اساسی که پس از خرید یک کامپیوتر جدید باید انجام دهیم را دکر میکنیم که تفاوت انچنانی با نکته های قبل ندارد !
آپدیت ویندوز
خوب اگر ویندوز سیستمتان اورجینال است حتما ان را آپدیت کنید ! برای اپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید.

نکته : پس از اتمام دانلود و نصب سیستم را ریستارت کنید .نصب آنتی ویروس و ابزار امنیتی
به سراغ افزایش امنیت سیستم خود بروید، ویندوز ۸ به طور پیش فرض با Windows Defender همراه است اما کافی نیست بهتر است آنتی ویروس های قدرتمند تری را بیابید !
موارد اضافه سیستم را پاک کنید !وقتی سیستم جدیدی می‌خرید خواهید دید که سازندگان آن را از بلاتورها پر کرده‌اند. خوشبختانه برای حذف بلاتورها ابزارهایی چون PC Derapifier  وجود دارند که با نصب آنها می‌توانید کامپیوتر خود را برای پیدا کردن موارد اضافه جستجو کنید.
در صورتی که ویندوز ۸ دارید باید بدانید که ابزارهای اینچنینی نمی‌توانند بلاتورهای مرتبط به برنامه‌های مترو یا همان کاشی‌های زنده را پاک کنند. اگر برنامه‌ای را نمی‌خواهید، باید روی آن راست کلیک کرده و حذفش کنید.

نرم افزار های کاربردی تان را نصب کنید !
همانطور که در قبل توضیح داده شد نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید !
از هارد خود بکاپ بگیرید.

درایورها را بروزرسانی کنید

موفق باشید.




داک مک
نوشته شده در پنج شنبه 28 خرداد 1394
بازدید : 326
نویسنده : BENYAMIN

Dock، به عنوان یکی از المان‌های دسکتاپ مک، به محبوبیت زیادی دست یافته‌ و حال به بخشی جدایی‌ ناپذیر از سیستم‌عامل مکینتاش تبدیل شده است. داک، فوق‌العاده کاربردی بوده و به راحتی قابل شخصی‌سازی است. علاوه بر این به کمک آن می‌توانیم به هر اپلیکیشنی دسترسی داشته باشیم.

ایده‌ پنهان شدن خودکار داک در سیستم‌عامل مک همواره جذاب بوده، اما اگر از این قابلیت استفاده کرده باشید، متوجه شده‌اید وقفه‌ موجود در نمایش و پنهان‌شدن داک، چندان رضایت‌بخش نیست و به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از آن استفاده نکنند.

اگر به استفاده از این قابلیت علاقه‌مندید و می‌خواهید وقفه‌ دردسرساز آن را نیز از میان بردارید، می‌توانید از ترفند زیر کمک بگیرید:

1ـ ترمینال (Terminal) را اجرا کنید.

2ـ فرمان زیر را در ترمینال وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

defaults write com.apple.dock autohide -bool true && defaults write com.apple.dock autohide-delay -float 0 && defaults write com.apple.dock autohide-time-modifier -float 0 && killall Dock

با اجرای این فرمان، داک به بهترین شکل ممکن در حالت پنهان‌سازی خودکار قرار گرفته و به محض حرکت ماوس در محدوده‌ موردنظر به نمایش درآمده و بدون کوچک‌ترین تاخیر نیز با خروج از آن ناحیه‌، عملیات پنهان‌سازی صورت می‌گیرد.

توجه: برای بازگشت به حالت اولیه و حذف همه تغییرات می‌توانید ضمن اجرای ترمینال، فرمان زیر را در آن کپی کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

defaults delete com.apple.dock autohide && defaults delete com.apple.dock autohide-delay && defaults delete com.apple.dock autohide-time-modifier && killall Dock

موفق باشید.




پاکسازی رایانه
نوشته شده در چهار شنبه 27 خرداد 1394
بازدید : 316
نویسنده : BENYAMIN

مراحل پاکسازی رایانه

فایل‌های تکراری و بیهوده، برنامه‌هایی که ماه‌ها استفاده نشده ‌است، انبوهی از اطلاعات موقت و ردپاهای اینترنتی، پوشه‌های دارای نام‌های نامشخص و اطلاعات نامرتب با گستردگی پخش در بخش‌های مختلف هارد‌دیسک بدون کوچک‌ترین نظم یا ساختار مناسب جزو مواردی به‌شمار می‌رود که رایانه‌ شما را به یک سمساری تبدیل می‌کند
 
اگر فکر می‌کنید هریک از این موارد در رایانه‌ شما نیز وجود دارد، همین حالا دست به کار شوید و پاکسازی رایانه خود را در کمتر از یک ساعت انجام دهید و آن را زیر و رو کنید تا همچون روز اول در بهترین شرایط پردازش‌های درخواستی شما را انجام دهد.

توجه داشته باشید برخی راهکارهای ارائه شده در این مقاله ظرفیت خالی هارد‌دیسک رایانه شما را افزایش می‌دهد، برخی دیگر باعث افزایش ظرفیت خالی نمی‌شود، اما سرعت دسترسی به اطلاعات را افزایش داده و در تمام راهکارها، افزایش سرعت دسترسی، افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها، افزایش فضای خالی هارد‌دیسک و در نهایت نیز افزایش پاکسازی رایانه فعلی نصیب شما می‌شود

مرحله اول پاکسازی رایانه: حذف فایل‌های تکراری
فایل‌های تکراری اولین گزینه‌ پاکسازی رایانه به شمار می‌رود. گاهی ممکن است یک عکس، فایل متنی، فیلم، موزیک یا حتی فایل نصبی برنامه در چند مکان مختلف روی هارد‌دیسک رایانه کپی شده باشد که این کپی شدن‌های تکراری نه تنها مزیتی ندارد، بلکه فضای خالی هارد‌دیسک رایانه را نیز اشغال می‌کند

مهمچنین کاهش سرعت دسترسی به فایل موردنظر به‌دلیل شلوغ شدن بیهوده پوشه‌های موجود در هارد‌دیسک نیز از دیگر مشکلاتی است که این تکراری‌های مزاحم به همراه دارن

متاسفانه مشغله‌ کاری بسیاری از کاربران امکان جستجو و حذف فایل‌های تکراری موجود روی هارد‌دیسک را از آنها گرفته، اما خبر خوشحال‌کننده این‌که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای متعددی که استفاده از آنها نیز رایگان است، علاوه بر پاکسازی رایانه و جستجوی فایل‌های تکراری گزینه‌های موردنظر را حفظ و موارد تکراری را حذف می کند.برخی نرم‌افزارهای پیشنهادی برای انجام این کار را می‌توانید با مراجعه به لینک‌های زیر دریافت کنید:

dupeGuru: http://www.hardcoded.net/dupeguru
Duplicate Cleaner: http://www.digitalvolcano.co.uk
WinMerge: http://winmerge.orgپاکسازی مرورگر
یکی از مزایا و امکانات مرورگرهای اینترنتی، حافظه‌ بسیار خوب آنها در به‌خاطر سپاری ردپاهای اینترنتی شماست. نشانی سایت‌های مختلف، رمزهای عبور وارد شده، زمان ورود به هریک از سایت‌ها و بسیاری از اطلاعات دیگر از جمله مواردی است که مرورگر رایانه‌ شما در حافظه‌ خود ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز با به‌خاطرآوری آنها به شما کمک کند

البته گاهی همین حافظه‌ به ظاهر کاربردی از شما جاسوسی کرده و گزارش‌های خود را برای هکرها یا سازمان‌های جاسوسی ارسال می‌کند.چنانچه مدت زمان زیادی از نصب ویندوز می‌گذرد و به وبگردی نیز علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا برای پاکسازی حافظه‌ مرورگر اقدام کنید، زیرا در مواردی مشاهده شده حافظه‌ مرورگر چند گیگابایت از فضای خالی هارد‌دیسک را به خود اختصاص داده و موجب کاهش سرعت عملکرد مرورگر نیز شده است

پاکسازی حافظه‌ مرورگر و تاریخچه‌ اطلاعات ذخیره شده در هریک از مرورگرها روش متفاوتی دارد. در کنار روش‌های دستی انجام این کار نرم‌افزارهایی نیز به‌طور خودکار پاکسازی اطلاعات مرورگر را به عهده می‌گیرند که با مراجعه به این لینک می‌توانید نمونه‌هایی از آنها را دریافت و استفاده کنید:

TuneUp Utilities: http://www.tune-up.com
Browser Cleaner: http://cnet.co/1Hpk6v

همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات مرورگر، آن را روی حالتی قرار دهید که با هربار بستن مرورگر، همه اطلاعات ذخیره شده در حافظه نیز پاکسازی شود تا به‌این ترتیب هیچ‌گاه حافظه‌ مرورگر شما مثل سابق پر نشود.

حذف برنامه‌ها
هنگام پاکسازی رایانه ممکن است به دلایل متعددی به نرم‌افزار خاصی نیاز داشته باشید و با اینترنت پرسرعت که در اختیار دارید با یک جستجوی ساده نرم‌افزار موردنظر را دانلود و روی رایانه نصب کنید. پس از استفاده از نرم‌افزار ممکن است تا چند ماه سراغ آن نروید و حتی ممکن است در صورتی که نام نرم‌افزار را روی رایانه‌ خود مشاهده کنید به‌خاطر نداشته باشید چرا چنین نرم‌افزاری روی رایانه‌ شما نصب شده یا عملکرد آن چه بوده است.

در هر حال هنگامی که به‌خاطر نداشته باشید یک نرم‌افزار چه کاری انجام می‌دهد یا هنگامی که با نرم‌افزاری مواجه شوید که چند ماه از آن استفاده نکرده‌اید می‌توان نتیجه گرفت این نرم‌افزار برای شما کارایی ندارد و بیهوده روی رایانه‌ شما جا خوش کرده است.

در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فهرست نرم‌افزارهای نصب شده در رایانه بیندازید و هر کدام را که نمی‌شناسید، حذف کنید (البته دقت داشته باشید هر گزینه‌ ناشناسی را نیز نباید حذف کنید، زیرا ممکن است پیش‌نیاز اجرای نرم‌افزارهای موردنیاز شما باشند.)

برای پاکسازی رایانه در سیستم‌عامل ویندوز کافی است پس از مراجعه به کنترل پانل روی Programs and Features کلیک کرده و از فهرست برنامه‌های نصب شده گزینه‌ مورد نظر را انتخاب و روی Uninstall فشار دهید.

نرم‌افزارAbsolute Uninstaller نیز گزینه‌ کمکی بسیار خوبی برای مدیریت حذف برنامه‌ها از روی سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود و با مراجعه به این لینک می‌توانید نسخه‌ای از آن را دریافت کنید:

http://www.glarysoft.com/absolute-uninstaller

همچــــنین نـــرم‌افزاری با عــــــنوان Should I Remove It نیز طراحی شده که به شما کمک می‌کند با توجه به نظرات و انتخاب دیگر کاربران در سراسر جهان متوجه شوید چه نرم‌افزارهایی بهتر است روی رایانه‌ شما بمانند و کدام نرم‌افزارها بهتر است از روی آن پاکسازی شوند.

http://www.shouldiremoveit.comمدیریت پوشه‌ها
هرگاه صحبت از مدیریت پوشه‌ها و روش نامگذاری آنها می‌شود، یکی از دوستانم را به یاد می‌آورم که هنگام نامگذاری پوشه‌های جدید دستش را روی یک کلید قرار داده و برای چند ثانیه هر کاراکتری را که زیر انگشتش قرار می‌گرفت فشار می‌داد و به ‌این ترتیب نامی برای پوشه‌ جدید خود ایجاد می‌کرد.

هنگامی که از او می‌پرسیدم پوشه‌های دیگر را چطور نامگذاری می‌کنی و چطور متوجه می‌شوی کدام پوشه حاوی اطلاعات جدیدتری است، این پاسخ را دریافت می‌کردم: «طول رشته‌ کاراکترهای نام پوشه را طولانی‌تر می‌کنم.

شاید برای فایل‌ها و پوشه‌هایی که قرار است بعد از یک روز از روی دسکتاپ یا هر بخشی از هارد‌دیسک رایانه پاکسازی شود، این روش چندان غیرمنطقی نباشد، اما مطمئنا در صورتی‌که یک هفته به همین منوال پوشه‌های خود را نامگذاری کنید، نه‌ فقط خودتان بلکه هیچ فرد دیگری نیز قادر به یافتن برنامه‌ها و اطلاعات موردنظر نخواهد بود. پس به قول معروف چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

نگاهی به هارد‌دیسک رایانه و پوشه‌های ایجاد شده در آن بیندازید، آیا شما ساختار مناسبی برای نامگذاری و دسته‌بندی پوشه‌های خود رعایت کرده‌اید؟ اگر این‌گونه است به شما تبریک می‌گوییم؛ در غیر این‌ صورت همین حالا دست به کار شده و با گشت‌وگذار در پوشه‌های موجود در هارد‌دیسک، نام آنها را اصلاح کرده و در صورت نیاز فایل‌های متفرقه یا پوشه‌هایی را که در مکان مناسبی قرار ندارند نیز جابه‌جا کنید.

اگر روش نامگذاری اطلاعات و پوشه‌های ذخیره شده به سبک افزایش طول و بدون هیچ قاعده و قانون است، پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار DropIt کمک بگیرید. این نرم‌افزار بدون توجه به نام فایل‌های شما و با توجه به نوع آنها پوشه‌هایی را به‌طور خودکار ایجاد کرده و فایل‌های مرتبط با هر پوشه‌ را در آن قرار می‌دهد

به ‌عنوان مثال، پوشه‌ای برای موزیک‌های شما ایجاد شده و همه موزیک‌ها در آن قرار می‌گیرد. تعیین شرایط جستجو، اجرای عملیات مختلف روی نتایج جستجو و در نهایت نیز واگذاری انجام خودکار کارها به این نرم‌افزار، سه مرحله‌ ساده برای استفاده از این نرم‌افزار است.

http://www.dropitproject.com

مدیریت دانلود شده‌ها
فایل‌های دانلود شده در پوشه‌ Downloads نیز از دیگر مواردی است که فضای خالی هارد‌دیسک را به خود اختصاص داده و در بسیاری از موارد نیز فایل‌های موجود در آن کاربرد مجددی ندارد. پس برای آن‌که کمی بیشتر رایانه‌ خود را منظم کنید، به پوشه‌ فایل‌های دانلودی مراجعه کرده و گزینه‌هایی را که خیلی وقت پیش دانلود کرده‌اید، حذف کنید.

همچنین می‌توانید گزینه‌هایی را که بتازگی دانلود شده اما قصد ندارید آنها را دوباره استفاده کنید حذف کنید. به‌ این ترتیب علاوه بر افزایش فضای خالی هارد‌دیسک، این پوشه نیز خالی‌تر شده و دسترسی به فایل‌های دانلودی جدید راحت‌تر خواهد شد

چنانچه تمایل دارید این کار را نیز به ‌طور خودکار انجام داده و در بازه‌های زمانی مختلف، عملیات پاکسازی اطلاعات ذخیره شده در هریک از پوشه‌های مورد نظر شما به‌ طور خودکار مدیریت شود، می‌توانید از نرم‌افزار Belvedere کمک بگیرید. این نرم‌افزار به ‌صورت رایگان از لینک زیر قابل دریافت است:

http://bit.ly/1PmHMRX

موفق باشید




رایانه خود را همانند یک حرفه ای راه اندازی کنید
نوشته شده در چهار شنبه 27 خرداد 1394
بازدید : 290
نویسنده : BENYAMIN

رایانه خود را همانند یک حرفه‌ای راه‌اندازی مجدد کنید
شما می توانید یک دوره زمانی مشخص را برای راه اندازی مجدد دستگاه خود مشخص کنید و حتی می توانید انجام روزانه این کار در زمانی مشخص را تنظیم کنید. راه اندازی مجدد رایانه راه حلی برای بسیاری از مشکلات رایانه ها است و از این رو کاربرد بسیاری دارد. در ادامه چند ترفند به منظور راه اندازی مجدد رایانه همانند یک فرد حرفه ای را ارائه می کنیم.

استفاده از یک میانبر
شما می توانید رایانه خود را از منو استارت ریستارت کنید اما اجازه دهید یک گام فراتر رفته و تعداد کلیک ها برای انجام این کار را با ساختن یک میانبر (Shortcut) کاهش دهیم. ابتدا روی دسکتاپ راست کلیک کرده و آدرس New > Shortcut را دنبال کنید. در پنجره باز شده دستور shutdown.exe -r -t 00 -f را وارد کنی

این دستور به سیستم می گوید راه اندازی مجدد (-r)، بلافاصله، بون هیچ گونه تاخیر (t 00) را انجام دهد و همچنین بدون پرسش از کاربر تمامی برنامه ها بسته شوند.روی Next کلیک کرده، نامی برای میانبر خود انتخاب کنید و سپس روی Finish کلیک کنید. آیکون راه اندازی مجدد شما آماده استفاده است اما اگر دوست دارید از ظاهر زیباتری برخوردار باشد روی آیکون راست کلیک کرده، بخش Properties را انتخاب کرده، وارد زبانه Shortcut شوید و روی Change Icon... کلیک کنید. در پنجره باز شده می توانید از میان آیکون های پیش فرض ویندوز یا مرورگر رایانه خود یکی را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید نیازی نیست این میانبر را تنها روی دسکتاپ خود قرار دهید و می توانید آن را به نوار وظیفه (Taskbar) یا نوار راه اندازی سریع (Quick Launch Bar) نیز اضافه کنید و به سرعت و تنها با یک کلیک رایانه خود راه اندازی مجدد کنید

مستقیم به بایوس
برای دسترسی به بایوس باید رایانه خود را راه اندازی مجدد کرده و سپس یک کلید (به طور معمول F2 یا Delete) را فشار دهید تا منو بایوس باز شود. در ویندوز 8 این فرآیند ساده‌تر شده است و به کاربر اجازه داده می شود به صورت مستقیم به بایوس دسترسی داشته باشد. با توجه به روند افزایشی محبوبیت دیسک های حالت جامد (SSD) که از سرعت بالایی برخوردار هستند راه اندازی رایانه بسیار سریع صورت می گیرد و مدت زمان بسیار محدودی برای دسترسی به بایوس در رایانه هایی که از این نوع دیسک استفاده می کنند، وجود دارد.برای دسترسی مستقیم به بایوس دکمه های Ctrl + L را نگه دارید تا منو تنظیمات باز شود و سپس روی Power کلیک کنید. هنگامی که قصد کلیک روی Restart را دارید باید دکمه Shift را نیز نگه دارید تا با راه اندازی مجدد رایانه به صورت مستقیم وارد بایوس شوید.

استفاده از زمانبندی وظیفه
برای راه اندازی مجدد رایانه خود در زمان های خاص می توانید از زمانبندی وظیفه (Task Schedular) استفاده کنید. نخست، در بخش جستجو ویندوز Task Schedular را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید. سپس گزینه Creat Task... را از کادر سمت راست انتخاب کرده تا یک پنجره جدید باز شود. دوم، یک نام برای وظیفه خود انتخاب کرده و سپس Run with the highest privileges را تیک بزنید. اکنون وارد زبانه Triggers شده و روی New... کلیک کنید. زمانبدنی راه اندازی مجدد رایانه خود را انتخاب کرده و اگر قصد دارید مواردی مانند زمان انقضا این وظیفه را انتخاب کنید از بخش Advanced Settings استفاده کنید. سپس روی OK کلیک کنید.

اکنون به زبانه Actions وارد شده و روی New... کلیک کنید. در بخش Program/script دستور shutdown.exe و در بخش Add arguments (optional) دستور /r /f را وارد کرده و سپس روی OK کلیک کنید.در نهایت، وارد زبانه Conditions شده و در این بخش می توانید چگونگی انجام وظیفه بسته به وضعیت idle، power و network رایانه خود را انتخاب کنید. پس از انجام تنظیمات لازم روی OK کلیک کنید تا وظیفه شما ایجاد شود و اکنون رایانه شما بر اساس مشخصات تنظیم شده به صورت خودکار راه اندازی مجدد خواهد شد.

راه اندازی مجدد از راه دور
اگر دارای یک شبکه محلی از رایانه ها هستید ممکن است قصد داشته باشید برخی دستگاه هارا از راه دور راه اندازی مجدد کنید. نخست، شما نیازمند فعال سازی این قابلیت در هر رایانه موجود در شبکه خود خواهید بود. برای انجام این کار در بخش جستجو ویندوز Services را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید.

در پنجره ای که باز می شود و در فهرست اصلی Remote Registery را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، بخش Startup type روی Manual تنظیم شده است اما باید آن را تغییر داده و روی Automatic قرار دهید. روی OK کلیک کنید.اکنون در بخش جستجوی ویندوز Allow a program through Windows Firewall را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید تا امکان دسترسی به برنامه ها و ویژگی هایی که باید از طریق دیوارآتش ارتباط برقرار کنند را داشته باشید. در صورت نیاز روی Change Settings کلیک کرده و گزینه Windows Management Instrumentation (WMI) را تیک بزنید، بخش private network آن را نیز تیک زده و سپس روی OK کلیک کنی

برای تکمیل این فرآیند در بخش جستجو ویندوز دستور cmd را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید. در خط فرمان دستور shutdown /i را وارد کنید و اینتر بزنید تا رابط کاربری گرافیکی برای راه اندازی مجدد از راه دور نمایش داده شود. روی Add... کلیک کنید و نام رایانه هایی که قصد دارید راه اندازی مجدد روی آنها صورت بگیرد را وارد کنید و سپس روی OK کلیک کنید.در نهایت، گزینه های دیگر در رابط کاربری را بر اساس آن چه مد نظر دارید تغییر دهید. به عنوان مثال می توانید پیامی را وارد کرده تا هنگام اجرای راه اندازی مجدد به رایانه های دیگر هشدار دهد. پس از انجام تمامی تنظیمات روی OK کلیک کنید.

پیش از انجام این فرآیند اطمینان حاصل کنید که دسترسی Administrator به تمامی سیستم ها دارید زیرا در غیر این صورت عملیات به دلیل مجوزهای نامناسب اجرایی نخواهد شد.

خط فرمان
استفاده از خط فرمان روشی فوق العاده برای راه اندازی مجدد رایانه محسوب می شود. در بخش جستجوی ویندوز دستور cmd را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید. دستور shutdown را وارد کرده و اینتر بزنید تا فهرستی از تمامی فرمان ها که می تواند استفاده کنید نمایش داده شوند.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید رایانه خود را با تاخیر 30 ثانیه ای راه اندازی مجدد کنید می توانید دستور shutdown /r /f /t 30 را تایپ کنید و اینتر را بزنید. این دستور برای این دوره فعلی فعال خواهد بود. به عنوان مثال اگر تاخیر 100 ثانیه ای برای راه اندازی مجدد رایانه انتخاب کنید و سپس به صورت دستی قبل از این زمان راه اندازی مجدد را انجام دهید، آن دستور حذف خواهد شد.

اگر به دنبال روشی ساده برای راه اندازی مجدد رایانه هستید خط فرمان چندان سودمند نیست اما روشی فوق العاده برای ترکیب پارامترهای مختلف محسوب می شود.برنامه های شخص سوماگر با ترفندهایی که در بالا به آنها اشاره شد راحت نیستید، می توانید از برنامه های شخص سوم برای دستیابی به نتایجی مشابه استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه برنامه iReboot است که در نوار وظیفه قرار گرفته و امکان راه اندازی مجدد به سادگی را فراهم می کند. برنامه های دیگر مانند Shutdown Timer و Sleep Timer نیز گزینه های مناسبی هستند. با این وجود، فراگیری روش هایی که پیش‌تر به آنها اشاره شد نسبت به برنامه های شخص سوم ارزشمندتر است زیرا کارکردهای آنها از طریق خود سیستم عامل قابل دسترسی هستند.

موفق باشید.




عیدتون مبارک
نوشته شده در یک شنبه 9 فروردين 1394
بازدید : 441
نویسنده : BENYAMIN




ساخت یک فولدر عجیب
نوشته شده در یک شنبه 2 فروردين 1394
بازدید : 338
نویسنده : BENYAMIN

حتما برای شما هم پیش آمده که با فولدرهایی برخورد کرده باشید که نه می شود نامشان را تغییر داد و نه می توان حذفشان کرد. شاید تعجب کرده باشید و فکر کنید که این فقط کار یک ویروس است یا اینکه مشکلی برای سیستم عاملتان به وجود آمده است. با اینکه این موارد می توانند درست باشند اما جالب است که بدانید خودتان هم می توانید در صورت نیازتان این کار را انجام دهید و فولدری که قابلیت حذف شدن و تغییر نام ندارد ایجاد کنید. با ما باشید تا به شما این کار را آموزش دهیم.

 (دقت داشته باشید که فولدرتان را در درایوی که ویندوز روی آن نصب شده ایجاد نکنید).

کلیدهای ترکیبی win+R را بفشارید تا برنامه Run اجرا شود و CMD را تایپ کنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.

در CMD عبارت «:D» را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید. البته دقت داشته باشید که بجای «:D» نام درایوی که فولدرتان را در آن ایجاد کرده اید را بنویسید.


عبارت «\md con» را تایپ و اینتر کنید. (دستور md در DOS، برای ساخت دایرکتوری استفاده می‌شود.)

به جای عبارت con، می‌توانید یکی از عبارت‌های زیر نیز استفاده کنید.
aux, lpt1, lpt2, lpt3, lpt4, lpt5, lpt6, lpt7, lpt8, lpt9

 توجه:عبارات بالا نام فولدر شما هستند که باید به همین صورت باشد. چرا که این‌ها، اسامی رزرو شده در ویندوز هستند.

 
حالا اگر به درایو موردنظرتان نگاهی بیندازید، یک دایرکتوری به اسم con یا اسمی که انتخاب کرده اید وجود دارد؛ که البته نمی‌توان آن را پاک کرد و هنگام پاک کردن با پیغام خطای ویندوز می‌شوید. البته ما در ویندوز ۸ نتوانستیم وارد این فولدر شویم اما برای وارد شدن به این فولدر باید ابتدا نام آن را تغییر دهید که البته این کار را هم باید به وسیله CMD انجام دهید. ابتدا باید وارد دایرکتوری ای که پوشه را در آن ایجاد کرده اید شوید به این صورت که مثلا اگر فولدرتان در درایو D ایجاد شده است در CMD باید دستور «:D» را تایپ کنید.

 بعد از اینکه وارد دایرکتوری موردنظر شدید دستور زیر را وارد کنید:

ren\\.\D:\con NewName

 با این دستور نام پوشه ایجاد شده تان از con  به NewName تغییر خواهد کرد و پس از این تغییر شما می توانید وارد فولدر شوید و فایل هایی درون آن کپی کنید. البته دقت داشته باشید که اگر نام دیگری از لیست بالا برای پوشه تان از انتخاب کرده بودید در این دستور هم باید به جای con نامی که قبلا انتخاب کرده بودید را وارد کنید.

ren\\.\D:\NewName con

بعد از اتمام کار با دستور بالا اسم پوشه را دوباره به con یا اسم هایی که قبلا گفته ایم برگردونید و حالا دوباره نه می توانید این پوشه را پاک کنید و یا وارد آن شوید ولی دقت داشته باشید که فایل هایی که در این پوشه وجود دارند برایشان مشکلی پیش نمی آید و فقط از دسترس افراد ناشناس در امان هستند.

 همانگونه که در بالا اشاره کردیم، پاک کردن این فولدر به طور معمول امکانپذیر نیست و باید مراحل زیر را دنبال کرد:

CMD را اجرا کنید.

عبارت «:D» تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (D نام درایوی که دایرکتوری مرحله قبل را در آن ساختید.)

حالا عبارت «\rd con» را تایپ کرده و اینتر کنید. (دستور rd برای حذف دایرکتوری در DOS استفاده می‌شود.)

 اگر وارد دایرکتوری شوید، فولدر را نخواهید دهید چون به کمک دستور گام سوم پاک شده است.

 البته اگر از دستور تغییر نام استفاده کنید فولدرتان کاملا مثل یک فولدر معمولی می شود و می توانید آن را به صورت دستی هم حذف کنید.

 به عنوان راهنمایی باید به شما بگوییم می توانید از این روش برای مخفی کردن فایل هایتان بهره ببرید.

موفق باشید.




چکسی از سیستم شما بطور مخفی استفاده کرده است؟
نوشته شده در دو شنبه 25 اسفند 1393
بازدید : 488
نویسنده : BENYAMIN

استفاده شریکی از کامپیوتر و یا همان به اشتراک گذاشتن کامپیوتر کار زیبا و جالبی است. اما گاهی اوقات ممکن است شما به کسی مشکوک شوید که بدون اجازه شما به سیستم شما دسترسی داشته است و این می تواند درست یا غلط باشد و باعث می شود شما نتوانید به درستی تصمیم بگیرید، ولی راهی برای رفع این شک وجود دارد که ما می خواهیم آن را به شما بگوییم. با ما باشید.

 برای پی بردن به اینکه چه کسانی وارد اکانت شما در ویندوز شده است یا نه مراحل زیر را دنبال کنید.

 ۱- Run را اجرا کنید. (برای این کار می توانید کلیدهای Win+R را بگیرید). سپس عبارت “eventvwr.msc” درون آن تایپ کنید و Enter را بزنید.

 ۲- حال وارد پنجره Event Viewer ویندوز شده اید. در این پنجره از قسمت سمت چپ به شاخه Windows Logs و از آنجا به زیر شاخه Security بروید.

 ۳- در پنجره میانی و یا قسمت اصلی پنجره Event Viewer شما لیستی که قسمت های مختلفی چون Date(تاریخ)، Time(زمان)، Source(منبع)، Event ID(ای دی رخدادها) و ستون Task Category(طبقه وظایف) می باشد. این ستون رخدادهایی مانند Logon, Special Logon, Logoff و اطلاعات دیگری را شرح می دهد.

 در قسمت Keywords به دنبال Audit Success بگردید و این لیست افرادی است که به اکانت شما وارد شده اند. در نتیجه شما یک لیست از افرادی که به صورت عادی وارد سیستم شما شده اند را دارید.

 آنچه شما به دنبالش هستید (Event ID 4624 (successful Logonsمی باشد.

در پایین و در سربرگ General و درقسمت زیرین لیست، به دنبال گزینه NEW ID و Ignore SYSTEM بگردید. ورود با بی اعتنایی (بجز در موارد ورود یک ویروس) منظور ماستالبته  این عکس ها در ویندوز۸٫۱ است و ممکن است در ویندوز ۷ کمی متفاوت باشد.

موفق باشید




بازدید : 324
نویسنده : BENYAMIN

خرید رایانه جدید مانند خودروی نو نیست که سوئیچ را بچرخانید، پا را روی پدال فشار دهید و حرکت! باید وقتی برای اولین بار رایانه‌ نو خود را روشن می‌کنید، کارهای ساده و کوچکی را انجام دهید تا بهتر، سریع‌تر و ایمن‌تر کار کند.

 1. به‌روز رسانی
اولین گام، به‌روزرسانی است. ابتدا رایانه خود را به اینترنت متصل و بعد کنترل پنل ویندوز را باز کرده و به مسیر System and Security»Windows Update»Check for Updates بروید. خود سیستم‌ به‌روزرسانی‌ها را جستجو می‌کند. پس از یافتن به‌روزرسانی‌ها، آنها را دانلود و نصب کنید. سپس رایانه خود را ری‌استارت کرده و دوباره این کار را انجام دهید تا چک کردن به‌روزرسانی‌ها تمام شود.

 ویندوز در دفعات بعد به‌روزرسانی‌های جدید را دانلود و نصب می‌کند، مهم این است از این مرحله سربلند بیرون بیایید. البته فراموش نکنید این فقط درباره نسخه‌های اصلی ویندوز است و نمی‌توانید نسخه‌های قفل شکسته‌ای را که روی رایانه‌ خود نصب کرده‌اید، به این روش به‌روزرسانی کنید. برای به‌روز‌رسانی نسخه‌های قفل‌ شکسته باید سراغ پچ‌هایی بروید که در سایت‌های متفرقه قرار می‌گیرد. البته استفاده از آنها هم خطرناک است و امنیت دستگاه شما را پایین می‌آورد.

2. اول ایمنی، بعد کار
با این‌که همراه ویندوز یک دیوار دفاعی ارائه می‌شود و مثلا ویندوز 8 همراه Windows Defender عرضه شده، اما سیستم شما کاملا ایمن نیست، بلکه روی رایانه حتما باید آنتی‌ویروسی نصب شود. با انتخاب و نصب هرکدام از آنها که مناسب شماست، از نفوذ بدافزارها و ویروس‌ها به سیستم خود جلوگیری کنید.

3. نصب مرورگر دلخواه
گام بعدی، نصب مرورگر دلخواه است تا با آن وبگردی کنید. پس اگر با اینترنت اکسپلورر احساس راحتی نمی‌کنید، مرورگرهای متداول دیگری مانند کروم، فایرفاکس، سافاری و اپرا را امتحان کنید. خوشبختانه تمام این مرورگرها آخرین نسخه نرم‌افزارشان را به‌صورت رایگان روی سایت‌خود قرار می‌دهند تا دانلود و استفاده کنید.

 4. تمیز کردن رایانه
این مرحله اختیاری است. اگر خود ویندوز رایانه را نصب کرده‌اید، می‌توانید از آن صرف نظر کنید، اما رایانه‌هایی که همراه با سیستم‌عامل فروخته می‌شود، معمولا روی خود تعدادی نرم‌افزار اضافه دارد. پس می‌توانید بعد از خریداری از دست این نرم‌افزارها خلاص شوید و رایانه خود را تمیز کنید. برای این‌کار باید سراغ گزینه Add or Remove Programs در کنترل پنل بروید و نرم‌افزارهای اضافی را پاک کنید. مراقب باشید به اشتباه یک درایور یا نرم‌افزار حیاتی را پاک نکنید.


راه دیگر این است که با دانلود و نصب نرم‌افزار PC Decrapifier رایانه خود را اسکن و فایل‌های بی‌کاربرد را پاک کنید. با این ابزار خیلی سریع‌تر از این‌که به‌واسطه کنترل پنل این کار را انجام دهید، به هدف می‌رسید و اگر نرم‌افزار اشتباهی ‌را انتخاب کردید، PC Decrapifier به شما اخطار می‌دهد با مشکل روبه‌رو نشوید.

نرم‌افزار رایگان PC Decrapifier را می‌توانید از آدرس http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌1G6taoE با حجم90/1 مگابایت سازگار با ویندوز 7 و 1‌/‌8 دانلود کنید. پس از نصب و راه‌اندازی با صفحه‌اصلی نرم‌افزار روبه‌رو می‌شوید که یک دکمه بزرگ به نام Analyze دارد. با کلیک کردن روی آن، کار نرم‌افزار شروع می‌شود.

 5. نصب درایورها
در نسخه‌های قبل از ویندوز ۷ یکی از پردردسرترین کارها پس از خرید و راه‌اندازی یک رایانه، فعال کردن درایور‌های آن بود؛ زیرا شما باید بیشتر سخت‌افزارها را جداگانه به ویندوز شناسانده و درایور‌های هر کدام را نصب می‌کردید. اما اکنون که بیشتر رایانه‌های ویندوزی از نسخه ۷ و بالاتر از آن استفاده می‌کنند، این مشکل کمتر شده و غیر از یک یا دو مورد، بیشتر سخت‌افزارها به‌صورت خودکار شناسایی می‌شوند.
 
رایانه شما بدون این درایورها نیز می‌تواند کار کند، اما صرف نظر کردن از نصب درایورها اشتباه است؛ زیرا قدرت اصلی دستگاه شما هیچ‌وقت نمایان نمی‌شود و سرعت دستگاه نیز تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

 کارت گرافیک یکی از همان سخت‌افزارهای است که معمولا به‌صورت خود‌کار نصب نمی‌شود. برای مثال برای انجام کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و بازی با گیم‌های رایانه‌ای یا حتی دیدن فیلم‌هایی با کیفیت بالا حتما باید درایورهای کارت گرافیک را نصب و به‌روزرسانی کنید.

 6. تهیه نسخه پشتیبان
این کار باعث می‌شود هروقت و به هر دلیلی قصد نصب دوباره ویندوز را داشتید، آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و براحتی نصب کنید. بنابراین باید یک کلون یا ایمیج از هارددرایو اولیه خود بگیرید و آن را در هارددرایو دیگری ذخیره کنید. با این کار می‌توانید در هر زمانی از بوت‌آپ ویندوز خود با بازگرداندن نسخه پشتیبان، ویندوز جدیدی داشته باشید.

فرق بین کلون و ایمیج این است که کلون، کپی دقیقی از هارددرایو شما در درایو دیگری ایجاد می‌کند و برای انجام آن نیز به دو هارددرایو یکی برای مبدا و دیگری برای مقصد نیاز دارید. اما ایمیج را می‌توانید روی یکی از درایو‌های هارد مانند درایو D بگیرید و در زمان لازم از آن استفاده کنید. نرم‌افزارهای زیادی مانند Macrium Reflect Free، Drive Image -R و EaseUS Todo Backup برای گرفتن کلون‌ها و ایمیج‌ها وجود دارد.

موفق باشید.




طراحی بنر.لوگو
نوشته شده در یک شنبه 24 اسفند 1398
بازدید : 545
نویسنده : BENYAMIN

سلام دوستان از کسانی که می خواهند بنر یا لوگو براشون طراحی  شه دعوت می شود با عضویت در وبلاگ که به عنوان

اعضای وبلاگ شناخته می شن نصف قیمت براشون طراحی می شود

بنر:3تومن

لوگو:2تومن

کسانی که مایل هستن می توانند با ایمیل

baroozh@yahoo.com

در ارتباط باشن.ویا از همین قسمت ارسال نظر مشخصات وبشونو ودرگاه ارتباطیشونو بگن

تشکر




کلیک راست سفارشی
نوشته شده در شنبه 23 اسفند 1393
بازدید : 329
نویسنده : BENYAMIN

ویرایش کلیک راست
تنظیمات منوی کلیک راست یا همان Context menu در رجیستری ویندوز قرار دارد. شما می‌توانید با ویرایش رجیستری ویندوز، نسبت به اعمال تغییرات در منوی کلیک راست اقدام کنید. اما نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید، مراحل پیچیده‌ ویرایش منوی کلیک راست از طریق رجیستری است. هریک از گزینه‌ها و منوهای موجود در کلیک راست، مراحل پیچیده‌ای را برای ویرایش به خود اختصاص می‌دهد که بیشتر با یکدیگر مشابه نیستند.

 

پس حتی اگر کاربر حرفه‌ای هم باشید به شما توصیه می‌کنیم از ویرایش رجیستری صرف‌نظر کنید؛ زیرا وقت زیادی از شما خواهد گرفت. برای ویرایش منوی کلیک‌راست به روش ساده‌تر، نرم‌افزارهای مختلفی طراحی شده است. یکی از نمونه‌های خوب این نرم‌افزارها Right Click Enhancer نام دارد که در این مقاله به استفاده از آن خواهیم پرداخت و تعدادی از بهترین میانبرهای کاربردی را در کلیک راست اضافه خواهیم کرد.

 

کلیک‌راست سفارشی
 تابه‌حال چند بار از کلیک راست ماوس در ویندوز کمک گرفته‌اید؟ بیشتر کاربران برای عملیاتی همچون Copy, Paste از کلیک راست ماوس کمک می‌گیرند و برخی دیگر برای ایجاد پوشه‌ جدید یا حتی ایجاد فایل متنی جدید از این قابلیت استفاده می‌کنند.

 

چنانچه به منوی کلیک‌راست ماوس دقت کرده باشید متوجه خواهید شد این منو گزینه‌های ثابت و مشخصی ندارد، ولی با توجه به برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل ممکن است گزینه‌هایی به آن اضافه شود. تابه‌حال به سفارشی کردن منوی کلیک راست و افزودن گزینه‌های دلخواه و کاربردی خود به این منو فکر کرده‌اید؟

برای مثال می‌توانید با اضافه کردن گزینه‌ کنترل‌پانل به کلیک راست ماوس، در هر بخش از ویندوز که باشید یک‌بار کلیک راست ماوس خود را فشار دهید و آن را اجرا کنید. در ادامه این مقاله شما را با روش سفارشی کردن کلیک راست و برخی کاربردی‌ترین میانبرها برای کلیک راست آشنا خواهیم کرد.کپی محتوا
کپی محتوا یا Copy Contentمیانبری بسیار مفید برای کاربرانی است که بیشتر با فایل‌های حاوی متون یا کدهای دستوری سر و کار دارند. فایل‌های مختلفی مانند bat, cmd, css, html, js, log, reg, rtf, txt, cs, vbs محتوای متنی در خود جای می‌دهند و ممکن است شما بخواهید این محتوای متنی را کپی کرده و در بخش دیگری استفاده کنید. میانبر کپی محتوا به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به بازکردن و انتخاب محتوای فایل متنی و پس از آن کپی کردن محتوا در حافظه موقت، فقط با یک کلیک‌راست روی فایل مورد نظر، گزینه‌ Copy Content را کلیک کنید تا فایل متنی در حافظه‌ موقت ویندوز کپی شود.

 

برای افزودن این گزینه به منوی کلیک راست ‌باید پس از اجرای برنامه Right Click Enhancer روی ابزار Right Click Tweaker کلیک کرده و در پنجره‌ به‌نمایش درآمده علامت چک‌مارک گزینه‌ Copy Content را فعال کنید.

 

اجرا با مجوز مدیریت
با کلیک راست روی بیشتر فایل‌های اجرایـــی در سیستـم‌عامل وینـدوز، گزینــه‌ Run as administrator را مشاهده می‌کنید. با استفاده از این گزینه، عملیات اجرای فایل با دسترسی مدیر سیستم صورت می‌گیرد و فایل اجرایی هیچ محدودیتی در دسترسی به فایل‌های سیستمی یا اعمال تغییرات در آنها نخواهد داشت. متاسفانه این گزینه فقط در کلیک راست روی فایل‌های اجرایی به‌نمایش در می‌آید و هنگامی که شما بخواهید یک فایل فشرده را در یک پوشه‌ سیستمی استخراج کنید با پیغام محدودیت دسترسی مواجه خواهید شد. با فعال کردن علامت چک‌مارک گزینه Run as administrator در ابزار Right Click Tweaker این مشکل رفع می‌شود و شما می‌توانید با کلیک راست روی فایل‌های فشرده نیز به گزینه مورد نظر دسترسی یابید.

 

اخذ مالکیت
اخذ مالکیت یا Take Ownership هر فایل با مراجعه به Propertis و انتخاب تب Security و کلیک روی Advanced و در ادامه انتخاب تب Owner امکان‌پذیر است. اما همان‌طور که می‌دانید عبور از این مراحل دشوار است و هنگامی که بخواهید مالکیت فایل‌های مختلف را بین کاربران مختلف در سیستم‌عامل جابه‌جا کنید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. گزینه Take Ownership در ابزار Right Click Tweaker برای سادگی این عملیات طراحی شده است. با فعال کردن این گزینه، اخذ مالکیت به منوی کلیک راست ویندوز اضافه شده و شما یا هر کاربر دیگر می‌توانید با یک‌بار کلیک راست روی فایل مورد نظر و انتخاب این گزینه، مالکیت فایل را به نام خود تغییر دهید.

 

God Mode
تابه‌حال اصطلاح God Mode به گوشتان خورده است؟ God Mode میانبری است که با یک ترفند ساده ایجاد می‌شود. این میانبر پس از اجرا دسترسی به تمام بخش‌های تنظیماتی در سیستم‌عامل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوست دارید این میانبر را به کلیک راست ماوس اضافه کنید تا با یک کلیک ساده به کل تنظیمات سیستم‌عامل دسترسی داشته باشید؟

 

فعال کردن چک‌مارک God Mode در ابزار Right Click Tweaker این گزینه را به منوی کلیک راست ماوس شما اضافه می‌کند.

 

نوع جدید در فایل جدید
یکی از گزینه‌های موجود در منوی کلیک راست،New نام دارد. که گزینه‌های زیرمجموعه‌ای همچون Text Document, Shortcut وFolder را دارد و شما را قادر می‌سازد با کلیک راست در هر بخش از سیستم‌عامل، یک پوشه، فایل، میانبر، فایل متنی و هر نوع فایل دیگری را که در منوی New وجود دارد، ایجاد کنید. برنامه‌های مختلف همچون Word, Winrar, Photoshop و... نیز پس از نصب روی سیستم‌عامل گزینه‌هایی را به منوی New اضافه می‌کنند.

 

برای ویرایش این منو و گزینه‌های موجود در آن می‌توانید از ابزار New Menu Editor کمک بگیرید. با اجرای این ابزار، فهرستی از انواع فایل‌های موجود در منوی New در بخشی که با علامت چک‌مارک سبز رنگ به‌نمایش درآمده‌اند، در اختیار شما قرار می‌گیرد و فهرستی از انواع فایل‌های دیگر که در رجیستری سیستم‌عامل شما ثبت شده‌اند، در بخشی که با علامت ضربدر قرمز رنگ مشخص شده‌اند به‌نمایش در خواهند آمد.

 

شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های موجود در بخش True و کلیک روی آیکون False از نوار ابزار بالای نرم‌افزار، گزینه‌های موردنظرتان را از فهرست New حذف کنید. با انتخاب هریک از گزینه‌های موجود در بخش False و کلیک روی گزینه‌ True از نوار ابزار بالای نرم‌افزار می‌توانید گزینه‌ دلخواهتان را به گزینه‌های موجود در منوی New اضافه کنید.

 

مقصدهای سفارشی
گزینه Send To از دیگر گزینه‌های پرکاربرد در منوی کلیک‌راست ماوس به‌شمار می‌رود. بیشتر کاربران به کمک این گزینه فایل‌های مورد نظر را به حافظه‌های فلش خود انتقال می‌دهند. دوست دارید علاوه بر دسکتاپ، درایو نوری، حافظه‌ فلش و... که در این منو وجود دارد، مقصدهای سفارشی دیگری را نیز به Send To اضافه کنید؟ برای مثال درایوهای هارد‌دیسک خود یا پوشه‌ موزیک، ویدئو و عکس را به این منو اضافه کنید تا هنگام انتقال این فایل‌ها به پوشه‌ موردنظر از کلیک‌راست ماوس کمک بگیرید.

 

ابزار Send To Manager به‌همین منظور طراحی شده است. با اجرای این ابزار می‌توانید گزینه‌های موجود در منوی Send To را حذف کنید یا با کلیک روی گزینه‌های Add file و Add folder، پوشه‌ها و فایل‌های موردنظرتان را به این منو اضافه کنید.

 

میانبرهای کلیک راستی
ابزار Right Click Shortcuts Creator در نسخه‌ حرفه‌ای این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا میانبرهای دلخواه خود را به منوی کلیک راست ماوس اضافه کنید. این میانبرها برای دسترسی سریع به یک سایت کاربرد دارند یا برای اجرای یک نرم‌افزار مشخص به‌کار گرفته می‌شوند. روش استفاده از این ابزار نیز بسیار ساده است.

 

چنانچه قصد دارید میانبر دسترسی به سایت مورد علاقه‌ خود را به منوی کلیک راست اضافه کنید، ‌باید ابتدا با کلیک راست روی بخش دلخواه از دسکتاپ یا گزینه ‌New سپس Shortcut را انتخاب کرده و پس از وارد کردن نشانی سایت موردنظر، میانبر دسترسی به سایت را ایجاد کنید. در ادامه، ابزار نام برده را اجرا کرده و پس از کلیک روی Add File، میانبر ایجاد شده را فراخوانی کنید تا به منوی کلیک راست اضافه شود.

 

گزینه Add File برای اضافه کردن میانبر فایل اجرایی نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل نیز کاربرد دارد.
علاوه بر اینها شما می‌توانید با استفاده از گزینه Add Folder میانبری برای دسترسی به پوشه‌ها یا درایوهای دلخواه روی هارد‌دیسک ایجاد کنید یا حتی با استفاده از گزینه Add Custom Command، میانبرهای مختلفی را به منظور دسترسی به بخش‌های سیستمی ویندوز ایجاد کنید. برای مثال با کلیک روی این گزینه و وارد کردن دستور زیر در بخش Location، میانبری برای دسترسی به Folder Options ایجاد می‌‌شود.

موفق باشید.




بازدید : 328
نویسنده : BENYAMIN

اگر که شما بر روی کامپیوتر خود که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کند، پسوردی را قرار داده باشید، خواهید دید که چقدر ممکن است آزاردهنده باشد که حتی پس از قراردادن کامپیوتر خود در حالت Sleep، باز هم نیاز به وارد کردن پسورد برای ورود مجدد به محیط آن باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش جلوگیری از درخواست پسورد پس از روشن شدن کامپیوتر از حالت Sleep آشنا سازیم!


ویندوز ۷ و ۸:
در این دو نسخه از ویندوز، کار بسیار راحت است. کافیست که وارد Power Option از Control Panel شده و بر روی گزینه Require a password on wakeup کلیک کنید.بر روی گزینه Change settings that are currently unavailable کلیک کنید…

گزینه Don’t require a password را انتخاب کرده و Save changes را برگزینید.


دستگاه‌های لمسی همراه با ویندوز ۸
اگر که از تبلت‌های ویندوز ۸ استفاده می‌کنید، PC Settings را باز کرده و Accounts را انتخاب کنید.در این قسمت، از Sign-in options استفاده کرده و سپس از گزینه Change تحت عنوان Password policy را انتخاب نمایید.با کلیک کردن بر روی آن، خواهید توانست که این تنظیمات را تغییر دهید.


ویندوز ویستا
وارد Power options در Control Panel شده و power plan مورد استفاده فعلی را یافته و Change plan settings را انتخاب نمایید.گزینه Change advanced power settings را انتخاب کنید.سپس بر روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.با توجه به عکس زیر، گزینه‌های موجود را بر روی No تنظیم نمایید.ویندوز XP
وارد Power Options در Control Panel شده و سربرگ Advanced را انتخاب نمایید. گزینه Prompt for password when computer resumes from standby را غیرفعال نمایید.

موفق باشید.




آموزش حذف درایوهای خالی رم ریدر از My computer
نوشته شده در جمعه 22 اسفند 1393
بازدید : 345
نویسنده : BENYAMIN


اگر با Memory Card Reader یا به اصطلاح غلط همان رم ریدرها و وسایلی از این قبیل کار می‌کنید، حتما دیده‌اید که آن‌ها به تعداد جاهای اتصال مموری کارت، درایوهای خالی به my computer شما اضافه می‌کنند.بنابراین درایو مختص به درگاهی که مموری کارت خود را در آن قرار داده‌اید در کنار درایوهایی که خالی است قرار گرفته و این باعث اشتباه و سردرگمی شما می‌شود. حال با یک تنظیم کوچک در ویندوز این درایوهای خالی و آزار دهنده را حذف کنید طوری که فقط زمانی که به هر کدام مموری کارت متصل کردید٬ فعال و ظاهر شود.

 

به Folder Options بروید. می‌توانید در start آن را تایپ کرده و اجرا کنید.

به تب View بروید. حال گزینه‌ی Hide empty drives in the computer folder را پیدا کرده و تیک آن را بزنید. بعد از OK کردن درایوهای خالی مموری کارت ریدر حذف خواهند شد.

موفق باشید.




افزایش دادن فضای خالی درایوها
نوشته شده در جمعه 22 اسفند 1393
بازدید : 325
نویسنده : BENYAMIN

چنانچه می‌خواهید فضای خالی درایوها را افزایش دهید و نمی‌دانید کدام فایل‌ها را برای افزایش فضای خالی حذف کنید ، با ما همراه شوید.

روش‌های مختلفی برای افزایش فضای خالی هارد‌دیسک وجود دارد، که یکی از آن ها استفاده از قابلیت Disk Cleanup است. روش استفاده از این قابلیت در ادامه آمده است :این روش در ویندوزهای ویستا، 7، 8 و 10 قابل استفاده است.
1ـ به دسکتاپ مراجعه کرده و روی آیکون Computer دوبار کلیک کنید. (می‌توانید کلیدهای Win + E را نیز برای دسترسی سریع‌تر مورد استفاده قرار دهید)

 

2ـ پس از مشاهده‌ پنجره‌ ویندوز اکسپلورر، روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

 

3ـ در پنجره‌ باز شده روی Disk Cleanup کلیک کنید.

 

4ـ باتوجه به حجم درایو، چند دقیقه منتظر بمانید تا عملیات محاسبه میزان فضای قابل آزادسازی تمام شود.

 

5 ـ پس از اتمام عملیات در پنجره‌ Disk Cleanup اطلاعات کاملی از فایل‌های قابل حذف و فضایی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت به‌نمایش درمی‌آید. شما می‌توانید هریک از گزینه‌های موردنظر را فعال یا غیرفعال کرده و در نهایت با کلیک روی Ok عملیات حذف را آغاز کنید. (در پنجره‌ هشدار به‌نمایش درآمده روی Delete Files کلیک کنید تا مجوز حذف اطلاعات صادر شود)

 

توجه : پیش از اجرا توصیه می‌شود از اطلاعات مهم خود در درایوها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

موفق باشید.




بااین ترفند کارت گرافیک رایانه تان را تقویت کنید
نوشته شده در چهار شنبه 20 اسفند 1393
بازدید : 407
نویسنده : BENYAMIN

گر از آن دسته کسانی هستید که علاقه زیادی به بازی های رایانه ای دارید و در حال بازی کردن گرافیک رایانه شما کند شده و بازی با دشواری انجام می شود با این ترفند می توانید کارت گرافیک خود را تقویت کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

ابتدا بر روي آيکون My Computer در دسکتاپ راست کليک کرده و Propeties را انتخاب کنيد.


در پنجره باز شده به تب Advanced رفته و از قسمت Startup and Recovery روي دکمه Setting کليک کنيد.در پنجره جديد باز شده، در قسمت پايين و بخش Write debugging information روي ليست کشويي موجود کليک کنيد.

خواهيد ديد که در داخل منو 3 گزينه وجود دارد. آن را بر روي Compelet memory dump تنظيم کنيد.تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شويد. در پايان سيستم را مجدد راه اندازي کنيد.

توجه: این ترفند در ویندوز 7 و 8 و 8.1 قابلیت اجرا دارد.

موفق باشید




محدود کردن کاربران دراجرای برنامه ها
نوشته شده در پنج شنبه 23 بهمن 1393
بازدید : 255
نویسنده : BENYAMIN

برای اینکه کاربران نتوانند بعضی برنامه ها را اجرا کنند برنامه Regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

یک مقدار جدید DWORDدر قسمت سمت راست بسازید و نام آن را Disallow Run قرار دهید و مقدار آن را به یک تغییر دهید.

سپس در همان قسمت در سمت راست Key یی به نام Disallow Run بود بر روی آن کلیک کنید در غیر آین صورت با کلیک راست کردن بر روی Explorer و انتخاب New و key آنرا بسازید. بعد بر روی آن کلیک کرده و سمت راست یک مقدار String با نام یک بسازید و مقدار آن را مسیر و نام فایلی قرار دهید که نمی خواهید اجرا شود.




چگونه ویندوزخودراهمیشه سالم نگه داریم
نوشته شده در پنج شنبه 23 بهمن 1393
بازدید : 193
نویسنده : BENYAMIN

حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد.در اين گونه شرايط معمولا گزينه اي جز عوض کردن ويندوز و تمام برنامه هاي آن پيش روي کاربران نمي باشد .

براي جلو گيري از وقوع اين حالت استفاده از (GO BACK)بسيار مفيد خواهد بود .همان طور که از نام اين برنامه برمي آيد اين نرم افزار هميشه تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر مي سپارد و در صورت نياز کاربر وارد عمل مي شود با استفاده از اين برنامه ديگر هرگز به فکر عوض کردن ويندوز نباشيد .

همچنين اين برنامه مي تواند تمامي فايلهاي پاک شده از سيستم را دوباره بازيابي کند براي استفاده کافيست در زمان بالا آمدن ويندوز کليد Space Bar را فشار دهيد با ظاهر شدن صفحه(GO BACK) شما قادر خواهيد بود سيستم را به حالتي صحيح در گذشته هدايت کنيد.

قابليتهاي برنامه و نکات کليدي در استفاده از آن بدين صورت مي باشد :


1)اين برنامه به طور معمول مقدار ده درصد از کل ظرفيت هارد ديسک را براي انجام فعاليتهاي خود اشغال مي کند.

 

2)اين برنامه داراي خاصيت( Auto-Revert ) مي باشد اين قابليت قادر به بازگرداني اطلاعات به صورت خود کار است .

 

3)قابليت بازگرداني کل هارد ديسک ( Revert Drive ) اين قابليت امکان بازيابي کل اطلاعات درايو را فراهم مي کند.

 

4)بوت شدن از فلاپي ديسک اين قابليت سبب بوت شدن کامپيوتر از روي فلاپي مي شود.

 

5)اين برنامه به صورت خود کار از تمامي درايوهاي سيستم محافظت مي کند و نمي توان در حالت عادي محافظت از سيستم را محدود به درايو خاصي از هارد ديسک کرد .

 

در اين جا به موارد و نکات اصلي در مورد نرم افزار اشاره گرديد لازم به ذکر است اين برنامه داراي جزييات فراواني است که کاربران حتما در زمان استفاده به وجود آن پي خواهند برد .

موفق باشید.




جلوی دسترسی به محتویات درایوتان رابگیرید!
نوشته شده در پنج شنبه 23 بهمن 1393
بازدید : 195
نویسنده : BENYAMIN

این ترفند فقط در ویندوزهای 2000 و xp جواب میده و کار میکنه و کارش اینه که مانع دسترسی کاربران به درایوها از طریق my computer یا Explorer میشه به علاوه به اجرا در آوردن فرمان Run یا dir نیز نمیتواند موجب نمایش شاخه های این گردونه شود

وارد رجیستری شوید و کلید زیر را پیدا کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current version\Policies\Explorer

اکنون متغیری به نام No View Drive را از جنس DWORD بسازید وظیفه ی این متغیر دادن اجازه ی دسترسی به هر یک از گردونه های مجازی کامپیوترتان است .

درایوه وقتی مرئی هستند که مقدار صفر را به آن بدهید و هنگامی نامرئی میشوند که به آن مقدار 1 را بدهید .

مثل ترفند قبل از جدول زیر استفاده کنید :

A : 1

B : 2

C : 4

D : 8

E : 16

F : 32

G : 64

H : 128

I : 256

J : 512

K : 1024

به عنوان مثال اگر بخواهید درایو C و D را مخفی کنید باید عدد 4 و 8 را با هم جمع کنید و مقدار آن را به متغیر بدهید .

اگر بخواهید تمام متغیر ها را مخفی کنید مقدار 67108863 را به این متغیر بدهید .

موفق باشید.




عنوان دلخواه پروفایل شبکه
نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1393
بازدید : 249
نویسنده : BENYAMIN

تابه‌حال روی آیکون شبکه در کنار ساعت ویندوز کلیک کرده‌اید؟ با کلیک روی این آیکون در ویندوزهای ویستا و 7، نام شبکه‌ای که به آن متصل شده‌اید به‌نمایش درمی‌آید.

 

گاهی این نام، همنام یکی از اتصالات وایرلس دستگاه شماست و گاهی نیز عبارت Internet یا .... همراه با شماره‌هایی در انتهای آن به چشم می‌خورد. این نام‌ها، عنوان پروفایلی است که ویندوز برای اتصال شبکه‌ شما در خود ذخیره کرده است.

ممکن است یک کاربر بخواهد این نام را تغییر دهد یا آن را اصلاح کند. برای مثال ممکن است چند اتصال مختلف کابلی داشته باشد و بخواهد برای هر شبکه یک نام پروفایل مجزا را به دلخواه خودش تعیین کند. مثلا برای شبکه‌ متصل به اینترنت، نام اینترنت و برای شبکه‌ داخلی عنوان اینترانت را برگزیند.

در ویندوز 7 انجام این کار با استفاده از رابط کاربری ویندوز امکان‌پذیر است، اما در ویندوز 8 و 1/8 این کار امکان‌پذیر نیست. با اجرای روش زیر در هریک از ویندوزهای ویستا، 7، 8 و 1/8 می‌توانید نام پروفایل شبکه‌ فعال در رایانه را تغییر دهید.

ویندوز ویستا و 7
1ـ روی منوی استارت کلیک کرده و به کنترل‌پانل ویندوز بروید.

2ـ از بالای سمت راست صفحه، حالت نمایش را روی Large Icons قرار داده و روی گزینه‌ Network and Sharing Center کلیک کنید.

3ـ پس از به‌ نمایش درآمدن فهرست شبکه‌ها در بخش View your active networks، روی آیکون شبکه‌ موردنظر کلیک کرده و در پنجره‌ به‌نمایش درآمده عنوان موردنظرتان را به‌جای نام فعلی وارد کنید.

4ـ با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره و نتیجه را مشاهده کنید

همه نسخه‌های ویندوز حتی ویندوز 9
1ـ کلیدهای Windows + R را فشار داده و پس از اجرای ابزار Run، عبارت RegEdit را در آن تایپ کرده کلید اینتر را فشار دهید

2ـ مسیر زیر را در رجیستری ویندوز دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SOFTWARE|Microsoft|Windows NT|CurrentVersion|NetworkList|Profiles

3ـ گزینه‌ Profiles را باز کنید تا گزینه‌های داخل آن مشاهده شود. اکنون ‌باید هریک از گزینه‌های زیرشاخه‌ آن را که به‌صورت عباراتی نامفهوم است، انتخاب کنید و پس از انتخاب هر گزینه، در صفحه‌ سمت راست به‌دنبال گزینه‌ ProfileName بگردید

4ـ پس از پیدا کردن ProfileName موردنظر، روی آن دوبار کلیک کرده و نام دلخواه خود را وارد کنید.
توجه داشته باشید در نام پروفایل از کاراکترهای غیــــرمجازی همچون | / : * ? « » | استفاده نکنید

5 ـ‌ پس از یک‌بار راه‌اندازی مجدد سیستم‌ عامل، می‌توانید نتیجه تغییرات را مشاهده کنید.

موفق باشید.




خشک کردن لپ تاپ بعد از ریختن مایعات روی کیبرد
نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1393
بازدید : 227
نویسنده : BENYAMIN


لپ‌تاپ را سریعا خاموش کنید.

باتری را از جای درآورده و آداپتور A/C را نیز از لپ‌تاپ‌تان جدا کنید. انجام سریع و به موقع این عمل، لپ‌تاپ را از خطر ایجاد اتصال کوتاه در اثر تماس مایع با مدارهای لپ‌تاپ، نجات خواهد داد.جدا کردن کابل ها و پورت ها
هرگونه کابل USB و دستگاه‌های اکسترنال که به لپ‌تاپ‌تان متصل هستند، را از پورت مربوطه بیرون بکشید.لافاصله لپ‌تاپ را کج کرده تا مایع نتواند به داخل لپ‌تاپ نفوذ کند.پاک کردن رطوبت ها
هرگونه رطوبتی که برروی لپ‌تاپ مشاهده می‌شود را، با یک دستمال کاغذی یا هر ماده جاذب و بدون پرز دیگری خشک کنید.صفحه کلید را بررسی کنید.
بعضی از صفحه کلیدهای به کارگرفته شده در لپ‌تاپ‌ها طوری طراحی شده‌اند که از قسمت‌های داخلی لپ‌تاپ در برابر مایع محافظت می‌کند. اگر برروی صفحه کلید اثراتی از مایع مشاهده می‌شود، کی‌بورد را از محفظه‌اش جدا کرده و آن را کج کنید تا مایع از آن، خارج شود.هر چیز چسبنده‌ای که برروی لپ‌تاپ‌تان ریخته را، تمیز کنید.

این مایع ممکن است برروی نمایش‌گر، کلیدهای کی‌بورد و هردکمه دیگری از لپ‌تاپ‌تان ریخته باشد. برای تمیز کردن چنین مایعی، از یک پارچه نرم، مرطوب و بدون پرز استفاده نمایید.از خود در برابر ترشحات الکترواستاتیک، محافظت کنید.
الکتریسیته ساکن می‌تواند به ولتاژ بسیار بالایی تبدیل شود. الکتریسته ساکن موجود در دست و بدن، می‌تواند به لپ‌تاپ آسیب جدی وارد کرده و سبب نابودی اجزای سخت افزاری آن، شود.تجهیزات سخت افزاری لپ‌تاپ را خارج کنید.

اگر شما نمی‌توانید تمام اجزای سخت افزاری لپ‌تاپ را از آن جدا سازید، باید لپ‌تاپ را باز کرده و سپس قسمت‌های حیاتی لپ‌تاپ‌تان را خارج کنید. برخی از موادی که سهوا برروی لپ‌تاپ ریخته‌اند ، می‌تواند به اجزای سخت افزاری آسیب جدی وارد نمایند. اگر شما با باز و بسته کردن لپ‌تاپ آشنایی ندارید، این عمل را به دست یک فرد متخصص وبا تجربه بسپارید.

∞ هارد دیسک را بیرون کشیده تا اطلاعات موجود برروی آن، سالم باقی بماند.
∞ تا آن‌جا که می‌توانید، سخت افزار‌ها و قطعات آسیب پذیر لپ‌تاپ را خارج کنید.
∞ همچنین باتری CMOS، را از لپ‌تاپ خارج کنید. این باتری، شبیه باتری ساعت می‌باشد. به یاد داشته باشید انجام این کار، تمام اطلاعات ذخیره شده برروی بایوس را پاک، خواهد کرد.لکه‌ها را با یک مسواک، تمیز کنید.
برای پاک کردن لکه‌های ایجاد شده در اثر نفوذ نوشابه و آب، از مسواک و یا پارچه استفاده نمایید. می‌توانید باقی مانده لکه‌هارا با هوای فشرده و یا جاروبرقی، پاک کرده و حال نکات بعدی را، انجام دهید.برای پاک کردن لکه‌ها، استفاده از آب بسیار مفید خواهد بود.
اگر برروی لپ‌تاپ‌تان مایعی ریخته، شستشوی لکه‌های به جای مانده با آب، آن را تمیز خواهد کرد. راه‌های مختلفی برای شست و شوی لکه‌های ایجاد شده وجود دارد که بسته نوع مایع ایجاد کننده لکه و نحوه نفوذ آن به داخل لپ‌‌تاپ، متفاوت است. ابتدا تعیین کنید، چه مایعی برروی لپ‌تاپ‌تان ریخته و سپس از بین مواد شوینده شیمیایی و آب یکی را برگزینید. برای پاک کردن مواد روغنی، ابتدا سخت افزارها را به الکل آغشته کرده و سپس با آب، شست و شو دهید.حال، اجازه دهید قطعات سخت افزاری و همچنین خود لپ‌تاپ، خشک شود.
هنگام جای‌گذاری مجدد قطعات در لپ‌تاپ، مطمئن شوید تمام قطعات خشک هستند. برای خشک کردن طبیعی لپ‌تاپ آن را به صورت ایستاده در مکانی گذاشته و ۲۴ الی ۴۸ ساعت برای خشک شدن کامل لپ‌تاپ‌تان، منتظر بمانید. برای کاهش این زمان، می‌توانید لپ‌تاپ و قطعات سخت افزاری را در یک مکان گرم و در نزدیکی یک منبع تولید کننده گرما، قرار دهید. باتری لپ‌تاپ را نیز در یک ظرف برنج خشک، بخوابانید.برای تمیز کردن کامل لپ‌تاپ، از یک حلال استفاده کنید.
این عمل توسط برخی توصیه می‌شود و برخی افراد انجام این عمل را، عامل آسیب زدن به سخت افزار لپ‌تاپ می‌دانند. بهتر است یک گوش پاک‌کن را به ایزوپیل الکل آغشته کرده و برروی آثار به جای مانده از مایع ریخته شده برروی لپ‌تاپ‌تان، بکشید. در ضمن برای تمیز کردن قطعات سخت افزاری، از دست‌کش استفاده کرده و مطمئن شوید، اتاقی که در آن هستید از تهویه خوبی برخورددار است. دست زدن به هرگونه پاک‌کننده‌های حاوی الکل، سرطان زاست پس در استفاده از آن، دقت کنید.

استفاده از بنزین یا استون برای تمیز کردن قطعات لپ‌تاپ، اشتباه بوده و می‌تواند به آن‌ها آسیب وارد نماید.قطعات سخت افزاری را سرهم کرده و در جای مخصوص‌شان، بگذارید.

لپ‌تاپ را روشن کرده و از صحت عملکرد آن، مطلع شوید.نکات مهم
لطفا نکات زیر را در حین خشک کردن و تمیز کردن لپ‌تاپ، رعایت فرمایید:
∞ مطمئن شوید هیچ گونه الکتریسیته ساکن در لپ‌تاپ وجود ندارد و سپس آن را با آب، تمیز کنید.


∞ استفاده از حلال‌های آلی، خطرناک بوده و تنها از آن‌ها زمانی استفاده کنید، که از تجهیزات شخصی خوبی نظیر دست‌کش و ماسک حلال آلی برخورددار باشید.


∞ در صورتی که آداپتور لپ‌تاپ‌تان به شدت خیس شد، آن را با مدلی دیگر تعویض نمایید.

 

∞ آب شهری یا آب شیر برای پاک کردن لپ‌تاپ بسیار خطرناک خواهد بود. این نوع آب، حاوی موادی مانند کلر بوده که می‌تواند به برد و سخت افزار‌های لپ‌تاپ آسیب برساند.

موفق باشید.




سرعت بخشیدن رایانه قدیمی
نوشته شده در جمعه 26 دی 1393
بازدید : 236
نویسنده : BENYAMIN

ارتقای حافظه
افزایش مقدار رم که یکی از ساده ترین راه‌های ارتقای سیستم‌های قدیمی است، می‌تواند در بهبود سرعت آن مؤثر باشد. پیش از شروع به کار باید توجه داشته باشید همه رم‌ها یکسان نیستند. رم مورد استفاده در دسکتاپ با رم لپ‌تاپ‌ها فرق دارد. ابتدا باید تعیین کنید حافظه دستگاه شما از چه نوع و دارای چه سرعتی است. در حال حاضر حافظه رایانه‌ها شامل انواع DDR1، DDR2 و DDR3 است که بیشتر مادربوردها فقط یک نوع از آنها را پشتیبانی می‌کند.

در مرحله بعد باید مقدار باس و سرعت آنها را تعیین کنید. پس از فهمیدن پارامترهای مورد نیاز حافظه سیستم خود، باید به این موضوع پی ببرید که مادربورد سیستم شما تا چه مقدار حافظه را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. بعد از انجام این کارها می‌توانید با توجه به نیاز سیستم و بودجه خود به خرید مقدار حافظه‌ای که لازم دارید، از بین ماژول‌های رم موجود در بازار، یکی را انتخاب کنید.نصب رم
برای نصب رم روی مادربورد دسکتاپ، ابتدا رایانه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس تمام کابل‌ها و لوازم جانبی متصل به آن را قطع کنید. بعد از آن در کناری کیس رایانه را باز کرده و یکی از قسمت‌های فلزی داخل کیس را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن بدن شما تخلیه شود. الکتریسیته ساکن می‌تواند قطعات داخلی رایانه شما را معیوب سازد. مادربورد سیستم را که برد الکترونیکی بزرگی است و همه قطعات رایانه به آن متصل می‌شود، پیدا کنید و محل شکاف‌های اتصال یا اسلات ماژول‌های رم را بیابید

همه مادربوردها دست‌کم تعداد دو یا چهار عدد از این شکاف‌های اتصال حافظه که حدود ده سانتی‌متر طول داشته و ممکن است در رنگ‌های مختلف باشد، روی خود دارند. برای متصل کردن ماژول رم جدید، ضامن‌های کوچک پلاستیکی دو طرف این پایه‌های اتصال حافظه را به پایین بکشید. لبه قسمت فلزی طلایی رنگ ماژول حافظه را که از آنجا رم به شکاف مادربورد متصل می‌شود، با پایه اتصال مماس کنید و روی شکاف پایه قرار داده، نوک انگشتان اشاره و شست دست خود را روی دو طرف ماژول حافظه بگذارید و به پایین فشار دهید. رم با صدای کلیک مانندی جا می‌افتد.

حالا برای اطمینان از جا افتادن ماژول رم در شکاف اتصال، ضامن‌های پلاستیکی دو طرف پایه شکاف رم را بالا بکشید تا در فرو رفتگی نیم دایره دو طرف برد رم جا بیفتد. هنگام ارتقای سیستم، ممکن است چند ماژول رم با مشخصات مشابه اما با ظرفیت‌های متفاوت داشته باشید. برای مثال ممکن است یک ماژول رم 512 مگابایتی در یکی از شکاف‌های حافظه از پیش متصل داشته باشید و بخواهید دو عدد ماژول رم دیگر یک گیگابایتی را در دو شکاف اتصال حافظه دیگر نصب کنید. برای این کار باید از نظر انتخاب شکاف‌های اتصال، ترتیبی را رعایت کنید که ما در اینجا راه آن را برای شما توضیح می‌دهیم

اگر رایانه شما قدیمی و با حافظه‌های DDR است، شما باید ماژول‌های رم را به ترتیب بزرگی اندازه حافظه نصب کنید. در این نوع رایانه‌ها ماژول رم با بیشترین ظرفیت را در شکاف اتصال شماره 0 (در رایانه پایه‌های شکاف اتصال رم از شماره 0 شروع می‌شوند)، در مرحله بعد دومین ماژول رم از نظر ظرفیت در شکاف شماره 1 و ماژول 512 مگابایتی را در شکاف شماره 2 نصب کنید. برای انواع رم جدیدتر DDR، DDR2 و DDR3 ترتیب تقدم شکاف‌های اتصال حافظه با روش کدگذاری رنگ‌هایشان شناخته می‌شود. در مثال بالا دو ماژول یک گیگابایتی در شکاف‌هایی با رنگ مشابه نصب می‌شوند (برای مثال A1 و B1) و ماژول 512 مگابایتی در شکافی با رنگی متفاوت (مثلا A2) نصب می‌شود

نکته: این ایده خوبی نیست که رم‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت در شکاف‌های اتصال با رنگ‌های مشابه نصب کنید، زیرا این کار می‌تواند ثبات کار رایانه شما را بر هم بزند. حالا مرحله اتصال رم به پایان رسیده است و شما باید برای اطمینان صحت کارکرد، آن را چک کنید

آزمایش حافظه رم جدید
رایانه شما باید به‌صورت خودکار رم جدید را شناخته و از آن استفاده کند. برای حصول اطمینان از این امر رایانه خود را روشن کنید. در ویندوز 7 به Statr»»Control Panel»»System و پس از آن به Security بروید. روی View amount of Ram and processor speed کلیک کنید. مقدار حافظه‌ای که سیستم نشان می‌دهد، باید بیشتر از گذشته باشد. موضوع دیگر 32 بیتی یا 64 بیتی بودن سیستم عامل (OS) است. ویندوزهای 32 بیتی فقط می‌توانند تا سه گیگابایت حافظه رم را شناسایی و پشتیبانی کنند، اما ویندوزهای 64 بیتی مقادیر بیشتری رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند.

موفق باشید.




فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 189
نویسنده : BENYAMIN

برای فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸ مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. به کنترل پنل بروید و بر روی Programs and Features کلیک کنید.

۲. از پنل سمت چپ بر روی گزینه Turn Windows features on or off کلیک کنید.۳. پنجره Windows Features برای شما نمایش داده خواهد شد. تیک گزینه NET Framework 3.5. را بزنید و بر روی OK کلیک کنید تا از طریق اینترنت این برنامه دانلود شود. دانلود کامل این برنامه حدود ۲۹۱ مگابایت می باشد و شما نیاز به اینترنت پر سرعت دارید. همچنین ممکن است که شما در حین نصب خطای Error ۰x800f0906  را مشاهده کنید. در ادامه ترفندی را آموزش می دهم که از طریق آن می توانید بدون دانلود NET Framework 3.5. این ویژگی را در ویندوز ۸ فعال کنید.

فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸ بدون نیاز به دانلود
۱. فایل iso. ویندوز ۸ را به کمک برنامه های فشرده سازی مانند UltraISO باز کنید. به داخل پوشه Sources بروید و پوشه sxs را پیدا کنید. سپس پوشه sxs را به مسیر C:\Temp کپی کنید.۲. حالا پنجره Command Prompt را باز کنید. سپس دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

dism.exe /online /enable-feature /featurename:NetFX3 /All /Source:c:\temp\sxs

توجه داشته باشید که برای اجرای این دستور شما نیاز به مجوزهای مدیر سیستم (Administrator) دارید.کامپیوتر را یکبار Restart کنید. اگر به پنجره Windows Features بروید مشاهده خواهید کرد که تیک گزینه NET Framework 3.5 زده شده است. حالا بدون هیچ مشکلی برنامه هایی که نیاز به NET Framework 3.5. دارند در ویندوز ۸ اجرا خواهند شد.

موفق باشید.




اجرای همزمان دو زیر نویس در KMPlayer
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 174
نویسنده : BENYAMIN

سلام این اموزش فکر کنم بدرد کسایی بخوره که می خوان زبان انگلیسی شون بهتربشه.

1-ابتداKMPlayer را باز کنید و F2 را بفشارید.(مانند تصویر پنجره ی prefrences باز می شود.)

2-از بخش سمت چپ Subtitle Processing بروید.وارد زیرمنوی ” Multi-sub/etc” شوید.در تب “General” تیک “Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle” را فعال کنید.

 Subtitle Processing > Multi-sub/etc> Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle3-اینک شما تنظیمات ان را فعال کردید.برای مشاهده ی دو زیر نویس باید دو زبان هم اسم فایل اصلی باشند و برای مثال اگر نام فایل شما beytoote.mkv  باشد و دو زبان فارسی و انگلیسی باشد دو فایل beytoote.FA.SRT  وbeytoote.EN.SRT باشد.

۴- برای تغییر مکان زیرنویس دوم، در همان بخش Preference به Subtitle Processing -> Alignment رفته و در تب ۲nd subtitle، تیک گزینه‌ی Inherit the attributes of first subtitle را بردارید. با این کار بخش Subtitles Alignment/Margins فعال شده و شما از این بخش می‌توانید مختصات و موقعیت مکانی زیرنویس دوم را به طور دقیق تعیین کنید.

با زیاد کردن درصد هر کدام می توانید از منطقه ای که مانند عکس انتخاب کرده اید جای بندی کنید.

در پایان بر روی Close کلیک کرده و صفحه‌ی تنظیمات را ببندید.

موفق باشید.




بالا بردن امنیت فلش
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 180
نویسنده : BENYAMIN

یکی از راههای بالا بردن امنیت و سرعت در دستگاه های ذخیره سازی تغیر فرمت آن ها از FAT32 به NTFS است. این نوع فرمت به خاطر کارایی های که دارد می تواند امنیت و سرعت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

فرمت های که برای فلش مموری ها وجود دارد اغلب FAT32 است این نوع فرمت يك سيستم فايل ۳۲ بيتي است که مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبتبه سيستم های فايلی قدیمی تر آدرس دهی کند. در ضمن این فرمت از پارتیشن های تا 8 ترابایت پشتیبانی می کند.

این فایل سیستمی در مدیریت فایل ها توانسته بود توانایی های خود را نشان بدهد اما در مسئله امنیت خیلی ضعیف ظاهر شد طوری که صدمه های جدی را به ویندوز NT وارد کرد و ماکروسافت را وادار کرد تا یک فایل سیستمی جدید را معرفی کند تا بتواند باگ های امنیتی FAT32 را بپوشاند که نتیجه آن NTFS بود.

این سیستم فایلی که مخفف New Technology File System می باشد و می تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به Fat۳۲ آدرس دهی کند که نتیجه آن این است كه كلاستر های NTFS كوچك هستند و این باعث حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسك میشود.

این سیستم فایلی صفات فايل را ، شامل داده هاي فايل ، در MFT (Master File Table)l ذخيره مي كند که باعث می شود فایل های پاک شده خیلی بهتر بازیابی شود یعنی شانس سالم ماندن فایل پاک شده را بیشتر می کند.

يكي ديگر از مزاياي NTFS پشتيباني آن از مجوزهاي فايل و دايركتوري است . اين خصوصيت امنيتي باعث می شود كه فقط كاربران خاصي به فايلها و دايركتوري هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی های که باعث افزایش سرعت در فرمت NTFS شده وجود قسمتی برای شاخص گذاری (Index) فایل ها و فولدر ها است که باعث افزایش سرعت در جستجو شده است.

اگر هنوز هم مایل هستید فرمت فلش خود را به NTFS تغییر بدهید به روش زیر عمل کنید

روی My Computer کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به قسمت Disk Management بروید و در کادر روبروی آن به دنبال فلش خود بگردید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.حالا پیامی برای شما نمایش داده می شود، روی Ok کلیک کنید.پنجره جدیدی باز می شود که حاوی تنظیمات فرمت مورد نظرتان می باشد. در قسمت File System فرمت NTFS را انتخاب کنید و گزینه Ok را انتخاب کنید تا عملیات تغییر فرمت انجام شود.

موفق باشید.




تغییر ای پی بدون خاموش کردن مودم
نوشته شده در پنج شنبه 4 دی 1393
بازدید : 2716
نویسنده : BENYAMIN

خب بدون حاشیه بریم سراغ اموزش

ماسه نوع تغییر ای پی داریم

1-تغییر ای پی با خاموش روشن کردن مودم

2-تغییرای پی باریستارت کردن مودم

3-تغییر ای پی از طریق کانکش

که ما سومیو اموزش میدیم خیلیم راحته خب ابتدا

به گوشه مانیتورخود نگاه کنید کنارساعت

انتن مودم خود را می بینیدروش کلیک کنید

صفحه ای باز می شود که اسامی که دارای اینترنت هستن در محدوده ی شما هستن.خب قسمت پایین صفحه نوشتهopen network and sharing center  روش کلیک کنید

بعد صفحه ای که مشاهده می کنید تنظیمات اینترنت شما هست

شما درقسمتconnect or disconnectدنبال گزینه ابی رنگwireless network connectبگردید وکلیک کنید

ودر صفحه ای که باز می شود نمونه کارکرد اینترنت ومودم را نشان می دهد شما روی گزینهDisableکلیک کنید

وصبر کنید روی انتن گوشه مانیتور ضربدری بیاید وحالا ای پی شما عوض شد حال برای روشن کردن از همان صفحه تنظیمات اینترنت

قسمت لیست دنبال گزینه ابی رنگchang adapter settingsبگردید وروش کلیک کنید

ودر صفحه ای که باز می شود روی وایرلس مورد نظر کلیک کنید وصبر کنید تا دوباره کانکت شوید.

موفق باشید.

 

 

 

 




ترفند کاربردی در ورود بهword
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 188
نویسنده : BENYAMIN

• جداسازی تصویر از متن در word

چنانچه فایلی با فرمت word در اختیار دارید که فایل ترکیب متن و تصویر است، می‌توانید این دو را از هم جدا کنید و در فایلی جداگانه در اختیار داشته باشید.
در ابتدای کار لازم است دکمه آفیس (کلید گردی که در بالای سمت چپ قرار دارد را بزنید تا فهرست آن باز شود.

سپس Other formats را بزنید.
Web pages را از میان فرمت‌ها انتخاب نمایید.
مکان مورد نظر را برای ذخیره فایل مشخص کرده و save‌ را بزنید.
اکنون به پوشه‌ای که فایل خود را در آن ذخیره کرده‌اید، بروید.
در این پوشه می‌توانید تمامی عکس‌های موجود را فایل word را مشاهده کنید.

• نحوه ایجاد نیم فاصله در word
یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که کاربران word را درگیر می‌کند، ایجاد نیم فاصله در میان حروف و کلمات است که این فاصله نصف فاصله‌ای است که توسط دکمه space وارد می‌شود.
برای ایجاد نیم فاصله در متون فایل word کافی است پس از تایپ متن مورد نظرتان به جای کلید space کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+z را همزمان بفشارید و یا از ترکیب کلیدهای ctrl + - استفاده کنید.

 • نحوه‌ی نوشتن فرمول‌های ریاضی در Word
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با ابزار ورد نیازمند نوشتن فرمول‌های پیچیده‌ ریاضی باشید ولی این قابلیت بطور پیش فرض در ابزار ورد غیر فعال است.
در ابتدای کار لازم است وارد ابزار  Word شوید، سپس Toolbars را از منوی View انتخاب نمایید.

 در پنجره‌ جدید به سربرگ Commands بروید و Insert‌ را از قسمت Categories به حالت انتخاب درآورید.
و از سمت راست Equation Editor را انتخاب نمایید.
روی آن کلیک کرده و کلید موشواره را نگه دارید.
سپس آن را کشیده و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه‌ی اصلی رها کنید.
حالا باید بر روی دکمه‌ مربوطه کلیک کرده و به سوال مبنی بر نصب آن پاسخ Yes  را انتخاب نموده تا عملیات نصب تکمیل گردد.

از این پس این قابلیت پرکاربرد برایتان فعال خواهد گشت.

موفق باشید.




بازدید : 175
نویسنده : BENYAMIN

دستوالعمل ها
1. تلويزيون خود را روشن و بلوتوث آن را فعال كنيد. تقريباً هر تلويزيون براي فعال كردن بلوتوث خود نيازمند به‌کارگیری يك روش متفاوت است، پس اگر نمی‌دانید بلوتوث دستگاهتان کجاست، برای خواندن توضیحات به دفترچه تلویزیون مراجعه کنید.

2. بلوتوث تلويزيون خود را بر روی حالت قابل کشف (Discoverable) تنظيم كنيد، اگر پیشاپیش در این حالت تنظیم نشده است.

 3. در كامپيوتر خود بر روي دکمه‌ی " Start"  و سپس " Control Panel" كليك كنيد.

 4. در قسمت " Hardware and Sound" بر روي گزینه‌ی " Add a device" كليك كنيد.

5. كمي صبر كنيد تا كامپيوترتان دستگاه‌های اطراف را شناسایی کند. اگر نام تلويزيون خود را در ليست مشاهده نكرديد، مطمئن شوید که بلوتوث در حالت discoverable قرار دارد و فاصله دو دستگاه از هم خیلی زیاد نباشد. برای مشخص کردن برد تقریبی بلوتوث، ممکن است نیاز باشد به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

 6. نام تلويزيون خود را وقتی در پنجره "Add a device" ظاهر شد، انتخاب كنيد.

 7. بر روي دکمه‌ی " Next" كليك كرده و صبر کنید تا کامپیوتر وصل شود.

 8. اگر تلويزيون از شما درخواست ورودی می‌کند، از طريق ریموت کنترل يا دكمه هاي تلویریون اتصال با کامپیوتر را برقرار كنيد. معمولاً دستگاه‌های داراي بلوتوث، براي اتصال به چنین ورودی‌هایی نیاز دارند؛ در غير این صورت هر كسي که يك دستگاه داراي بلوتوث داشته باشد، می‌تواند حتی بدون اجازه‌ی شما به تلويزيونتان متصل شود. پس از چند لحظه تلویزیون و کامپیوتر شما باید به هم متصل شده باشند.

 نكات و هشدارها
• تلویزیون‌های مختلف قابلیت‌های متفاوتي از طريق بلوتوث در اختیار شما قرار می‌دهند، پس شما باید دفترچه راهنماي تلویزیون خود را برای دانستن جزییات مطالعه کنید. از برخی از قابلیت‌های رایج، می‌توان به انتقال رسانه نظير موزيك براي پخش زنده و يا حتي ذخيره سازي (در صورتی که تلویزیون شما حافظه داخلی داشته باشد) اشاره کرد.

 بسياري از اين تلویزیون‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های آن‌ها مانند عوض کردن کانال‌ها، تغییر تنظيمات، و حتی نصب بروز رساني سيستم را از طريق كامپيوترتان و کاملاً بدون نیاز به سیم‌کشی اضافی كنترل كنيد. برخی از گزینه‌های دیگر، همانند کنترل دستگاه‌هایی که به تلویزیون متصل شده‌اند (همانند دستگاه‌های بازی و دستگاه‌های ضبط و پخش ویدئویی)، از طریق این اتصال ممکن نیست.

 دستگاه‌های قدیمی‌تر بلوتوث، هنگامی‌که نزديك به هم استفاده می‌شدند، در کار یکدیگر تداخل ايجاد می‌کردند كه اين باعث كاهش شدید نرخ انتقال داده‌ها می‌شد. تمام كامپيوترها و تلویزیون‌هاي مدرن، حداقل از بلوتوث 2.0 استفاده می‌کنند که این مشکل را برطرف کرده است.

• يكي از مشكلاتی که ممکن است با آن روبه رو شوید، وجود سیگنال‌های ضعيف مابين كامپيوتر و تلويزيون است، به‌ویژه هنگامی‌که فاصله‌ی دو دستگاه زياد باشد. دسته‌های مختلف دستگاه‌های بلوتوث، بردهای متفاوتي دارند، بنابراين اگر در اتصال دستگاه‌ها دچار مشكل شديد بهتر است آن دو را كمي به هم نزدیک‌تر كرده و يا به‌جای استفاده از کامپیوتر رومیزی، از دستگاه ديگري، مثل يك لپ تاپ، براي برقراري ارتباط استفاده كنيد.

موفق باشید.




ترفندی برای بازکردن فایل های مسدوددر افیس
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 186
نویسنده : BENYAMIN

خب اینم جواب سوالات دوستان که درمورد مشکلاتشون درافیس داشتن

چنانچه از آفیس 2013 استفاده می‌کنید و با مشکل مسدود شدن فایل‌ها مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روشی ساده فایل‌هایتان را باز کنید.
در ابتدای کار لازم است بر روی فایل مسدود شده تان راست کلیک کرده و properties را از منوی به نمایش در آمده انتخاب کنید. Ok را بزنید.

از این پس، پس از اجرای فایل با پیغام خطا روبرو نخواهید شد.

 ولی چنانچه قصد دارید چندین فایل و یا یک پوشه را از حالت مسدود خارج کنید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

در ابتدا لازم است نرم افزار مورد نظرتان را از مجموعه‌ی آفیس اجرا کنید.

سپس Option را از منوی File انتخاب کنید.

سپس Trust center را بزنید.

 بر روی دکمه‌ی Trust center setting کلیک نمایید.سپس Trusted locations را انتخاب کنید. جهت اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.

 در قسمت Path نیز می‌توانید مسیر مورد نظرتان را وارد کنید.
Ok را بزنید.

موفق باشید.




عیب یابی در ویندوز8.1
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 223
نویسنده : BENYAMIN

مجموعه ابزارهای troubleshoot در ویندوز 8 و ویندوز 8.1 به شما این امکان را می‌دهد که براحتی و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، عیوب احتمالی در سیستم‌عامل را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

به‌کارگیری این ابزار در ویندوز، با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه شما را با دو روش دسترسی به این ابزارها و ترفندی برای دسترسی سریع‌تر به آن آشنا می‌کنیم:

روش اول: نوار Charm
1 ـ نوار Charm را باز کنید (می‌توانید از کلیدهای میانبر Winkey+C نیز کمک بگیرید.)

 2 ـ روی Settings کلیک کنید.

3 ـ گزینه‌ Power را انتخاب کنید.

 4 ـ در منوی به‌نمایش درآمده کلید Shift سمت چپ را پایین نگه‌ داشته، همزمان روی گزینه‌ Restart کلیک کنید.

5 ـ اکنون پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید با انتخاب این گزینه به مجموعه ابزارهایی برای Refresh و Reset دسترسی یابید. همچنین با کلیک روی Advanced options گزینه‌های بیشتری برای رفع مشکلات احتمالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

روش دوم: خط فرمان
1 ـ کلید‌های میانبر Winkey+X را از روی صفحه‌ کلید فشار دهید تا منوی کاربران حرفه‌ای به‌ نمایش درآید.

 2 ـ گزینه‌ Command Prompt را انتخاب کنید.

3 ـ در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00


4 ـ با اجرای دستور فوق، رایانه ری‌استارت شده و پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot دراختیار شما قرار خواهد گرفت.

میانبر دسترسی سریع
در روش دوم، برای دسترسی به ابزار Troubleshoot از دستوری برای ورود به پنجره‌ بوت حرفه‌ای (Advanced Startup) کمک می‌گیریم. در صورتی‌که شما به‌طور مرتب از این قابلیت استفاده کنید و بخواهید سریع‌تر به پنجره‌ بوت حرفه‌ای دسترسی یابید، می‌توانید یک میانبر از دستور فوق ایجاد کنید. برای انجام این کار این مراحل را دنبال کنید:

 1 ـ روی بخش خالی دسکتاپ کلیک راست و از منوی New گزینه‌ Shortcut را انتخاب کنید.

2 ـ در کادر مربوط به Type the location of the item دستور زیر را وارد کنید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 3 ـ روی گزینه‌ Next کلیک کرده، یک عنوان دلخواه برای میانبر جدیدتان انتخاب کنید.


4 ـ با کلیک روی Finish مراحل کار به اتمام می‌رسد. چنانچه از این پس روی میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک کنید، رایانه ری‌استارت می‌شود و صفحه‌ بوت حرفه‌ای برای شما به‌نمایش در می‌آید.

موفق باشید




اموزش اضافه کردن برنامه هابه کلیک راست
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 168
نویسنده : BENYAMIN

برای شروع، در نظر می‌گیریم که می‌خواهید از نرم‌افزار Notepad در منوی کلیک‌راست خود استفاده کنید، به ‌یاد داشته باشید این ترفند را برای هر نرم‌افزاری می‌توان به ‌کار برد. نخستین اقدام، باز کردن ویرایشگر رجیستری از طریق ورود به منوی استارت و تایپ عبارت زیر است:

regedit.exe

حال به مسیر زیر بروید:‌

HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Background/shell

 حالا باید کلیدی زیر کلید shell بسازید، نام آن دقیقا برابر با نامی خواهد بود که در منوی دسکتاپتان نشان داده می‌شود. روی کلید Shell کلیک‌راست و سپس گزینه New Key را انتخاب کنید. حال به کلید جدید نامی را بدهید که تمایل دارید در منو نشان داده شود. در این مثال از Notepad استفاده کردیم.

 اگر می‌خواهید به این آیتم، کلید Alt را هم نسبت بدهید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار Default را در سمت راست تغییر داده و کاراکتر & و کلیدی که می‌خواهید برای آن استفاده شود را تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+N پس از باز شدن منوی کلیک‌راست، نت‌پد باز شود، کافی است کاراکتر N& را وارد کنید.

 در مرحله بعدی باید دستوری را بنویسیم که برنامه را باز می‌کند. برای این کار روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک‌ راست و از منوی باز شده New Key را انتخاب کنید.

نام این کلید را command بگذارید. برای کامل کردن این مرحله، باید مسیر کامل نرم‌افزاری که قرار است اجرا شود را وارد کنید. حال روی command در سمت چپ کلیک و سپس روی کلید Default در سمت راست دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را ویرایش کنید. حالا می‌توان مسیر فایل را در این محل قرار داد. از این به بعد با کلیک‌ راست کردن روی دسکتاپ، می‌توانید برنامه خود را مشاهده کنید.




دنیای جذاب لینک هادر اکسل
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 183
نویسنده : BENYAMIN

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.

نرم‌افزار اکسل از مجموعه نرم‌افزاری آفیس، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای محاسبات ریاضی و کار با فرمول‌ها و اعداد و ارقام است. از این نرم‌افزار در بسیاری موارد برای انجام محاسبات ساده استفاده می‌شود و در برخی موارد نیز با آن فرم‌های پیچیده و تو در تو طراحی می‌شود.

 
یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.

 
تابه‌ حال از قابلیت لینک در این نرم‌افزار استفاده کرده‌اید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک یا تعداد دلخواهی از سلول‌های موردنظرتان را به فهرستی تبدیل کنید تا با کلیک روی آنها عملیات پرش به صفحه‌ دیگر، اجرای یک فایل اکسل دیگر و حتی نمایش محتوا از یک سلول مشخص در یک صفحه‌ خاص از یک فایل اکسل دیگر صورت گیرد.لینک کردن در اکسل به روش زیر صورت می‌گیرد:
1- ابتدا عبارت موردنظر به‌عنوان گزینه‌ فهرست را در یکی از سلول‌های دلخواه وارد کنید. برای مثال می‌توانید بنویسید: عملکرد سه ماهه اول سال 1393
 

2- سلول بالا را برگزیده و روی آن کلیک راست کنید سپس گزینه‌ hyperlink را انتخاب کنید.

 
3- اکنون می‌توانید به روش‌های مختلفی عملیات لینک‌دهی را انجام دهید.

برخی از این روش‌ها عبارت است از:
لینک به سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document بروید و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، همان صفحه‌ فعلی را انتخاب کنید.

 لینک به صفحه‌ دیگر و سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document مراجعه و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد کرده و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، هریک از صفحات دیگر را که قصد دارید به آنها لینک شوید، انتخاب کنید.

 لینک به فایل دیگر: در پنجره‌ افزودن لینک، گزینه‌ Existing File and Web page را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار مسیردهی، مسیر فایل اکسل موردنظر را برگزیده و در پایان روی Ok کلیک کنید.

 لینک به صفحه‌ و سلول مشخص شده در فایل دیگر: در حالت فوق، لینک‌دهی به فایل دیگر صورت گرفته است، اما به‌طور پیش‌فرض اولین صفحه برای شما به‌نمایش درمی‌آید. چنانچه قصد دارید صفحه‌ دیگری به‌نمایش درآید، باید پس از تکرار مراحل بالا و انتخاب فایل اکسل موردنظر، نام صفحه‌ مورد نظر را به‌صورت زیر در انتهای مسیر فایل وارد کنید:

’sheet’!A1#

توجه داشته باشید عبارت sheet عنوان صفحه‌ و A1 نیز سلول موردنظر در آن صفحه به‌شمار می‌رود.

 برای مثال چنانچه فایلی با نام beytoote.xlsx در درایو D ذخیره شده باشد و قصد داشته باشیم به سلول E5 از صفحه‌ 03-93 لینک دهیم، مسیر وارد شده در پنجره‌ افزودن لینک به شکل زیر خواهد بود:

D:|beytoote.xlsx#'93-03'!E5

موفق باشید




مسدودکردن سایت هادرویندوز8
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 211
نویسنده : BENYAMIN

همان‌طور که می‌دانید دنیای اینترنت کاملا بی حد و مرز است و وقتی مرزی وجود نداشته باشد، کنترلی نیز روی محتوا وجود نخواهد داشت.

متاسفانه در برخی موارد نیز اینترنت برای مصارف نادرست استفاده می‌شود. این مصرف نادرست در شرایط مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است یک سایت اینترنتی برای بزرگسالان مناسب باشد، اما برای کودک ده ساله چندان مناسب نباشد یا ممکن است یک سایت اخبار ورزشی برای استفاده در منزل و در اوقات فراغت مفید باشد، اما مراجعه به آن در محیط کار موجب کاهش بهره‌وری کارکنان شود.
 

دوست دارید راه دسترسی به برخی سایت‌ها را در ویندوز 8 مسدود کنید؟ به این ترتیب می‌توانید مانع بازشدن سایت‌های نامناسب برای فرزندان خود شوید و در محیط کار نیز راه‌های دسترسی به سایت‌هایی را که موجب اتلاف وقت کارکنان می‌شوند، مسدود کنید.

برای این کار بدون نیاز به نرم‌افزارهای اضافه می‌توانید به این روش عمل کنید:
قدم اول: قابل ویرایش‌کردن فایل Hosts
1- با استفاده از نام کاربری مدیر سیستم وارد ویندوز شوید.

 2- کلید ویندوز را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا صفحه‌ شروع به‌نمایش درآید. در کادر جستجو از صفحه‌ شروع عبارت windows defender را جستجو کرده و روی نتیجه‌ یافت شده با همین عنوان کلیک کنید.

 3- در پنجره‌ نرم‌افزار به تب Settings بروید و از منوی سمت چپ روی Excluded files and location کلیک کنید.

 4- روی گزینه‌ Browse کلیک کرده و مسیر زیر را در آن مشخص کنید:

C:|Windows|System32|Drivers|etc

 5- روی گزینه‌ hosts در مسیر بالا کلیک کرده و در پایان گزینه‌ OK را انتخاب کنید.

 
6- روی گزینه‌ Add کلیک کرده و در پایان روی Save changes کلیک کنید.

 قدم دوم: مسدود کردن سایت‌های موردنظر
1- دوباره با کلیک روی کلید ویندوز، به صفحه‌ شروع بروید و عبارت Notepad را در کادر جستجو وارد کنید.

 2- روی نتیجه‌ یافت شده با عنوان Notepad کلیک راست کرده و گزینه‌ Run as administrator را از پایین صفحه انتخاب کنید.

3- در برنامه ویرایشگر متنی نوت‌پد، به منوی فایل بروید و روی Open کلیک کنید. در ادامه از مسیر زیر، با انتخاب فایل hosts ، آن را در برنامه فراخوانی کنید:

C:|Windows|System32|Drivers|etc


4- اکنون می‌توانید با اضافه کردن سایت‌های موردنظر در انتهای عبارات موجود در فایل بالا، آنها را به فهرست سایت‌های مسدود اضافه کنید. مثلا برای مسدود کردن دسترسی به سایت یاهو باید عبارت زیر را در آخرین خط وارد کنید: 127.0.0.1yahoo.com

 
5- در پایان با مراجعه به منوی فایل و کلیک روی Save تغییرات را ذخیره کنید.

 
6- حال با اجرای مرورگر و مراجعه به یکی از سایت‌هایی که در مرحله‌ چهار مسدود کردید، مشاهده خواهید کرد که سایت موردنظر از دسترس خارج شده است.

 
توجه: ممکن است برخی نرم‌افزارهای امنیتی نصب شده روی رایانه‌ شما مانع ویرایش فایل Hosts شوند. در این شرایط باید برای قابل ویرایش کردن این فایل، نرم‌افزار فوق را غیرفعال کرده یا با اجرای فعالیت مشابه در نرم‌افزار مورد نظر، این فایل را به فهرست فایل‌های مجاز در برنامه اضافه کنید.




نمایش روز هفته در نوار Taskbar
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 186
نویسنده : BENYAMIN

همان‌طور که می‌دانید به طور پیش‌فرض در نوار Taskbar ویندوز، علاوه بر ساعت جاری، تاریخ روز نیز درج می‌گردد. قالب این تاریخ نیز بر اساس شماره‌ی روز، ماه و سال میلادی است. در صورتی که مایل باشید تا بدانید در کدام روز از هفته هستید بایستی بر روی این ساعت کلیک کنید تا در پنجره‌ی کوچکی که نمایش داده می‌شود روز هفته را ببینید. اما شما می‌توانید به سادگی روزهای هفته را نیز مستقیماً در نوار Taskbar مشاهده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Run عبارت Control Panel را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در محیط Control Panel ابتدا بر روی Clock, Language, and Region و سپس بر روی Change date, time, or number formats کلیک کنید.
در پنجره‌ی بازشده بر روی دکمه‌ی Additional Settings کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی جدید به تب Date بروید.


خواهید دید که در قسمت Short date عبارت M/d/yyyy درج شده است. اکنون کافی است عبارت dddd را به ابتدای این قسمت اضافه کرده و یک فاصله نیز تایپ کنید (dddd M/d/yyyy).
سپس بر روی OK کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله روز هفته نیز در کنار تاریخ نمایش داده می‌شود.

 

لازم به ذکر است عباراتی که در این قسمت درج می‌شوند هر کدام بیان‌گر نوع و حالت نمایش تاریخ هستند. به عنوان مثال اگر در این قسمت ddd را وارد کنید، روز هفته به صورت مخفف نمایش داده می‌شود.
در ذیل لیست کامل هر عبارت و نتیجه‌ی آن را قالب یک مثال ملاحظه می‌کنید:
• d = 9
• dd = 09
• ddd = Wed
• dddd = Wednesday
• M = 7
• MM = 07
• MMM = Jul
• MMMM = July
• y - yy = 14
• yyy - yyyy = 2014

موفق باشید




اضافه کردن گزینه OneDrive به منوی Send To
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 164
نویسنده : BENYAMIN

اگر از ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنید، OneDrive بصورت پیشفرض بر روی سیستم شما نصب شده است، در غیر اینصورت، اگر کاربر ویندوز ۷ هستید، شما می‌بایست که نرم‌افزار OneDrive را  نصب کنید.

 

در ویندوز ۸.۱، کلیدهای ترکیبی Windows + X را فشرده تا به منوی ابزارها دسترسی پیدا کنید. گزینه Run را برگزینید.اگر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، پس از نصب نرم‌افزار OneDrive، به منوی استارت رفته و Run را انتخاب کنید.در باکس موجود در داخل پنجره Run، عبارت تعیین شده در تصویر زیر را وارد کرده و سپس بر روی OK کلیک کنید.همانطور که شاید متوجه شده باشید، هر آنچه در این پوشه است، در منوی Send To قرار گرفته. روی فضای خالی‌ای از این بخش کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.در صفحه اول از پنجره Create Shortcut، روی Browse کلیک کنید.محل OneDrive را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید و سپس در انتها گزینه OK را برگزینید.

 دقت کنید ممکن است که بجای عبارت OneDrive، کلمه SkyDrive را مشاهده کنید که عملاً هیچ تفاوتی با هم ندارند. پس اگر برای شما عبارت SkyDrive بود، آن را انتخاب کنید.Next را کلیک کنید.بصورت خودکار در پنجره بعدی، نام OneDrive برایتان قرار گرفته است؛ پیشنهاد می‌کنیم که این نام را تغییر ندهید و به همین صورت باقی بگذارید.

 اکنون کار تمام است! کافیست که به فایل مورد نظرتان که می‌خواهید آن را به حساب ابری خود منتقل کنید، مراجعه کرده و سپس با راست کلیک کردن بر روی آن‌ها، از طریق منوی Send To، انتقال دهید

موفق باشید.




جلوگیری از ویرایش کاشی های ویندوز
نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 190
نویسنده : BENYAMIN

ممکن است بارها برای کاربران پیش بیاید که به صورت اتفاقی نظم و ترتیب این کاشی‌ها را به هم بریزند و یا فرد دیگری نظم مورد نظر شما را در کاشی‌ها به هم بزند. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله؛ برنامه Tile Locker در این موضوع به کمک شما می‌آید. در ادامه این برنامه را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

Tile Locker یک برنامه کم‌حجم و کوچک برای ویندوز ۸ می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا امکان ویرایش کاشی‌ها را برای مدت مورد نظرتان قفل کنید و دیگر نظم آن‌ها به هم نخورد.  این برنامه به صورت یک فایل EXE و پرتابل طراحی شده است و نیازی به نصب آن بر روی ویندوز نیست. استفاده از آن نیاز بسیار راحت و پیش پا افتاده است؛ کافیست برنامه را به صورت رایگان دریافت و سپس آن را با گزینه‌ی Run as Administrator باز نمایید.منوی کاربری برنامه فقط دو گزینه را شامل می‌شود؛ Enable و Disable. برای فعال کردن قفل کاشی‌ها کافیست برنامه را باز کرده و بر روی گزینه‌‌ی Enable کلیک کنید و همچنین جهت غیرفعال کردن آن می‌توانید از گزینه‌ی دوم استفاده کنید.پس از انتخاب گزینه‌ی Enable، برای شروع تاثیر برنامه بر روی کاشی‌ها باید یک‌بار از اکانت ویندوز خود خارج و دوباره به آن وارد شوید و یا Explorer.Exe را از منوی Task Manager ویندوز ریستارت نمایید. توجه داشته باشید که نیازی به ریستارت کامپیوتر نیست.

پس از فعالسازی برنامه متوجه خواهید شد که دیگر در سمت راست منوی مترو و یا نوار پایینی، هیچ امکانی برای ویرایش کاشی‌ها وجود ندارد و عملا کاشی‌ها در جای خود قفل شده‌اند. همچنین امکان جابجایی کاشی‌ها نیز وجود ندارد. در نوار پایینی فقط گزینه‌ی All Apps (تمام برنامه‌ها) قرار خواهد داشت.

موفق باشید.




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد