پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نمایش روز هفته در نوار Taskbar
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 186
نویسنده : BENYAMIN

همان‌طور که می‌دانید به طور پیش‌فرض در نوار Taskbar ویندوز، علاوه بر ساعت جاری، تاریخ روز نیز درج می‌گردد. قالب این تاریخ نیز بر اساس شماره‌ی روز، ماه و سال میلادی است. در صورتی که مایل باشید تا بدانید در کدام روز از هفته هستید بایستی بر روی این ساعت کلیک کنید تا در پنجره‌ی کوچکی که نمایش داده می‌شود روز هفته را ببینید. اما شما می‌توانید به سادگی روزهای هفته را نیز مستقیماً در نوار Taskbar مشاهده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Run عبارت Control Panel را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در محیط Control Panel ابتدا بر روی Clock, Language, and Region و سپس بر روی Change date, time, or number formats کلیک کنید.
در پنجره‌ی بازشده بر روی دکمه‌ی Additional Settings کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی جدید به تب Date بروید.


خواهید دید که در قسمت Short date عبارت M/d/yyyy درج شده است. اکنون کافی است عبارت dddd را به ابتدای این قسمت اضافه کرده و یک فاصله نیز تایپ کنید (dddd M/d/yyyy).
سپس بر روی OK کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله روز هفته نیز در کنار تاریخ نمایش داده می‌شود.

 

لازم به ذکر است عباراتی که در این قسمت درج می‌شوند هر کدام بیان‌گر نوع و حالت نمایش تاریخ هستند. به عنوان مثال اگر در این قسمت ddd را وارد کنید، روز هفته به صورت مخفف نمایش داده می‌شود.
در ذیل لیست کامل هر عبارت و نتیجه‌ی آن را قالب یک مثال ملاحظه می‌کنید:
• d = 9
• dd = 09
• ddd = Wed
• dddd = Wednesday
• M = 7
• MM = 07
• MMM = Jul
• MMMM = July
• y - yy = 14
• yyy - yyyy = 2014

موفق باشید




اضافه کردن گزینه OneDrive به منوی Send To
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 164
نویسنده : BENYAMIN

اگر از ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنید، OneDrive بصورت پیشفرض بر روی سیستم شما نصب شده است، در غیر اینصورت، اگر کاربر ویندوز ۷ هستید، شما می‌بایست که نرم‌افزار OneDrive را  نصب کنید.

 

در ویندوز ۸.۱، کلیدهای ترکیبی Windows + X را فشرده تا به منوی ابزارها دسترسی پیدا کنید. گزینه Run را برگزینید.اگر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، پس از نصب نرم‌افزار OneDrive، به منوی استارت رفته و Run را انتخاب کنید.در باکس موجود در داخل پنجره Run، عبارت تعیین شده در تصویر زیر را وارد کرده و سپس بر روی OK کلیک کنید.همانطور که شاید متوجه شده باشید، هر آنچه در این پوشه است، در منوی Send To قرار گرفته. روی فضای خالی‌ای از این بخش کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.در صفحه اول از پنجره Create Shortcut، روی Browse کلیک کنید.محل OneDrive را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید و سپس در انتها گزینه OK را برگزینید.

 دقت کنید ممکن است که بجای عبارت OneDrive، کلمه SkyDrive را مشاهده کنید که عملاً هیچ تفاوتی با هم ندارند. پس اگر برای شما عبارت SkyDrive بود، آن را انتخاب کنید.Next را کلیک کنید.بصورت خودکار در پنجره بعدی، نام OneDrive برایتان قرار گرفته است؛ پیشنهاد می‌کنیم که این نام را تغییر ندهید و به همین صورت باقی بگذارید.

 اکنون کار تمام است! کافیست که به فایل مورد نظرتان که می‌خواهید آن را به حساب ابری خود منتقل کنید، مراجعه کرده و سپس با راست کلیک کردن بر روی آن‌ها، از طریق منوی Send To، انتقال دهید

موفق باشید.




جلوگیری از ویرایش کاشی های ویندوز
نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 190
نویسنده : BENYAMIN

ممکن است بارها برای کاربران پیش بیاید که به صورت اتفاقی نظم و ترتیب این کاشی‌ها را به هم بریزند و یا فرد دیگری نظم مورد نظر شما را در کاشی‌ها به هم بزند. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله؛ برنامه Tile Locker در این موضوع به کمک شما می‌آید. در ادامه این برنامه را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

Tile Locker یک برنامه کم‌حجم و کوچک برای ویندوز ۸ می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا امکان ویرایش کاشی‌ها را برای مدت مورد نظرتان قفل کنید و دیگر نظم آن‌ها به هم نخورد.  این برنامه به صورت یک فایل EXE و پرتابل طراحی شده است و نیازی به نصب آن بر روی ویندوز نیست. استفاده از آن نیاز بسیار راحت و پیش پا افتاده است؛ کافیست برنامه را به صورت رایگان دریافت و سپس آن را با گزینه‌ی Run as Administrator باز نمایید.منوی کاربری برنامه فقط دو گزینه را شامل می‌شود؛ Enable و Disable. برای فعال کردن قفل کاشی‌ها کافیست برنامه را باز کرده و بر روی گزینه‌‌ی Enable کلیک کنید و همچنین جهت غیرفعال کردن آن می‌توانید از گزینه‌ی دوم استفاده کنید.پس از انتخاب گزینه‌ی Enable، برای شروع تاثیر برنامه بر روی کاشی‌ها باید یک‌بار از اکانت ویندوز خود خارج و دوباره به آن وارد شوید و یا Explorer.Exe را از منوی Task Manager ویندوز ریستارت نمایید. توجه داشته باشید که نیازی به ریستارت کامپیوتر نیست.

پس از فعالسازی برنامه متوجه خواهید شد که دیگر در سمت راست منوی مترو و یا نوار پایینی، هیچ امکانی برای ویرایش کاشی‌ها وجود ندارد و عملا کاشی‌ها در جای خود قفل شده‌اند. همچنین امکان جابجایی کاشی‌ها نیز وجود ندارد. در نوار پایینی فقط گزینه‌ی All Apps (تمام برنامه‌ها) قرار خواهد داشت.

موفق باشید.




ریستارت کردن ویندوز8فقط باصفحه کلید
نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 213
نویسنده : BENYAMIN

کاربرانی که از نسخه‌های قدیم‌تر ویندوز (۷ و ماقبل) استفاده کرده‌اند می‌دانند که اینکار در این نسخه‌ها بسیار راحت قابل انجام بود؛ تنها کافیست که کلید Windows بر روی صفحه کلید خود را فشار دهند و پس از نمایان شدن منوی Start، عبارت Shutdown را انتخاب کنند. اما با توجه به ساختاری که در طراحی ویندوز ۸ در نظر گرفته شده، طی کردن مراحل فوق بی‌فایده است.

اما همچنان اینکار قابل انجام است، ولی با روشی متفاوت و البته ساده!

در قدم اول، کلیدهای ترکیبی Windows + X را بفشارید؛ خواهید دید که منوی ابزارها از کنار صفحه برای شما باز خواهد شد.پس از آن، با استفاده از صفحه کلید، حرف U را بفشارید تا گزینه Shut down or sign out برای شما نمایان شود.حال می‌توانید از حرف U برای Shut Down کردن، حرف R برای Restart کردن، حرف S برای Sleep و حرف I برای Sign out کردن استفاده کنید
و اما توجه داشته باشید…
یک راه سریع‌تری نیز وجود دارد؛ تنها کافیست کلیدهای ترکیبی ALT + F4 را بفشارید تا پنجره‌ی مربوط به Shut Down برای شما به نمایش درآید.اگر این کلیدها برای شما کار نکردند، می‌بایست دقت کنید که Desktop شما فعال (Active) باشد. برای اینکه دسکتاپ فعال باشد باید یک کلیک بر روی آن انجام شود.

موفق باشید.




وب کم پنجره ای رو به حریم خصوصی
نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 167
نویسنده : BENYAMIN

یا می‌دانید وب‌کم‌های قرار گرفته روی لپ‌تاپ، همچون پنجره‌ای به حریم خصوصی شما هستند؟ تابه‌حال فکر کرده‌اید اگر دستگاه شما هک شود و متوجه این هک شدن نباشید ممکن است هر لحظه که روبه‌روی لپ‌تاپ خود نشسته‌اید، تصویرتان در اختیار افراد خرابکار قرار گیرد؟

 بسیاری از کاربران تا به‌حال یک‌بار هم از وب‌کم لپ‌تاپ خود برای برقراری ارتباطات تصویری یا دیگر کاربردها استفاده‌ای نکرده‌اند، اما خطرات وب‌کم را همیشه با خود همراه کرده‌اند!

 اگر جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید خطر وجود وب‌کم را به صفر برسانید، دو پیشنهاد برای شما داریم. اولین پیشنهاد چسباندن یک تکه کاغذ روی لنز وب‌کم در بالای صفحه‌نمایش است! این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای است.

اما اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید، از روش زیر کمک بگیرید:
1 ـ روی منوی استارت کلیک کرده یا به صفحه‌ شروع بروید و عبارت Device Manager را در کادر جستجو تایپ کنید. گزینه‌ Device Manager را از فهرست نتایج کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره‌ مدیریت سخت‌افزارها به‌نمایش درآید. (می‌توانید با فشردن کلیدهای Win +R و تایپ عبارت devmgmt.msc نیز به این پنجره دسترسی یابید)
 
2 ـ گزینه‌ Imaging Devices را پیدا کرده و پس از باز کردن آن گزینه‌ Integrated Camera را جستجو کنید. (چنانچه موفق نشدید این گزینه را پیدا کنید در بخش Sound، video and game controllers را جستجو کنید)

 3 ـ پس از پیدا کردن گزینه‌ Integrated Camera روی آن کلیک راست کرده و disable را انتخاب کنید.4 ـ پنجره‌ هشدار را با انتخاب پاسخ موافق تائید کنید.

5 ـ از حالا به بعد وب‌کم غیرفعال شده و می‌توانید با خیال راحت از رایانه‌ خود استفاده کنید.

موفق باشید




راهنمایی خریدلپ تاپ
نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 180
نویسنده : BENYAMIN

سلام بعضی از دوستان ایمیل به بنده زده بودن که می خواهیم لپ تاپ خریداری کنیم چه چیزهاییو لحاض کنیم.خب من هرچیزی که شما رو سوق میده برای خرید لپ تاپ با کیفیت

بهتروسیستم عامل عالیو می گم امید وارم مورد قبول باشه

1- قابليت حمل و نقل (portability)
امروزه لپ تاپ ها تركيبي از كامپيوتر و امكانات شبكه بي سيم به صورت يك بسته قابل حمل هستند. وزن بسياري از لپ تاپ ها زير 2.8 كيلوگرم هستند و لپ تاپ هاي فوق سبك وزني در حدود 1.5 كيلوگرم دارند. اين مدل هايي كه به صورت سبك وزن طراحي شده اند مناسب سفر و جابجايي آسان در محل كار و منزل مي باشد.

2- اندازه صفحه نمايش (Display Size)
اندازه صفحه نمايش در لپ تاپ ها معمولاً از 11.6" در مدل هاي فوق سبك شروع شده و تا 18" در بعضي لپ تاپ هاي مخصوص سرگرمي ادامه پيدا مي كند. براي مشاهده آسان، خيلي ها يك لپ تاپ 14.1" را ترجيح مي دهند. اما توجه داشته باشيد كه اندازه صفحه نمايش يك فاكتور اساسي در وزن لپ تاپ ها به شمار مي رود.

3- پردازنده (cpu)
پردازنده مغز كامپيوتر است. تاثير موثري در سرعت و كارايي دستگاه شما و همچنين قيمت دستگاه شما خواهد داشت. قدرت پردازنده براي كساني كه از لپ تاپ خود به عنوان كامپيوتر شخصي(pc) اصلي و آن هايي كه براي كارهاي چندرسانه اي(multimedia) و بازي استفاده مي كنند حياتي است.

4- حافظه (RAM)
يك حافظه فيزيكي كه كامپيوتر براي اجراي برنامه ها و سيستم عامل از آن استفاده مي كند. بنابراين مستقيماً روي سرعت و كارايي دستگاه شما اثر مي گذارد.

5- هارد (Hard)
گنجايش يك هارد ديسك درايو نمايانگر اين است كه چند گيگابايت(GB) اطلاعات اكترونيكي (مثل فايل ، برنامه ، عكس، آهنگ، و فيلم) مي تواند روي هارد ذخيره شود. مقدار هاردي كه شما نياز داريد بسته به اينكه از لپ تاپ خود چه استفاده اي خواهيد كرد بستگي دارد. مصارف معمول نياز به فضاي نگهداري زيادي ندارد ولي در صورتي كه مي خواهيد لپ تاپ خود را پر از عكس، آهنگ،‌ فيلم و بازي كنيد نياز به فضاي زيادي خواهيد داشت.

6- كارت گرافيك (Grapgic Card)
اگر شما از علاقمندان به بازي هاي روز و محبوب مي باشيد يا از كاربران حرفه اي نرم افزارهاي گرافيك 3 بعدي مي باشيد، دنبال لپ تاپي بگرديد كه داراي كارت گرافيكي اختصاصي باشد كه كارايي بهتري از كارت هاي onboard دارند. توجه داشته باشيد كه رم بالاي كارت گرافيك فقط در بازي هاي سه بعدي كه داراي بافت هاي پيچيده مي باشند در رزولوشن هاي بالا كاربرد دارد.

بعد از خريد لپ تاپ

اگر روي لپ تاپ شما سيستم عامل ارژينال نصب شده حتماً اولين كار تهيه ريكاوري از ويندوزتان باشد. قبل از اتصال به اينترنت يا اتصال Flash Memory مطمئن شويد كه لپ تاپ شما حداقل بوسيله آنتي ويروس(antivirus) و نرم افزار ضد جاسوسي (antispyware) محافظت مي شود. حتي بهتر است كه از بسته هاي جامع امنيتي استفاده نماييد. بعضي از لپ تاپ ها به طور پيش فرض داراي آنتي ويروس از پيش نصب شده مي باشند، هر چند كه معمولاً اين نسخه آزمايشي است و پس از 1 تا 2 ماه، ديگر كار نمي كند.

موفق باشید.




نمایش فایل های مخفی در ویندوز
نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 200
نویسنده : BENYAMIN

نمایش فایل های مخفی در ویندوز XP , 7 و ۸

ابتدا باید پنجره Folder Options را باز کنیم. برای این کار به قسمت My Computer یا Computer ویندوز خود وارد شوید.

و از منوی بالایی پنجره بر روی گزینه Tools کلیک کرده و از مورد های باز شده گزینه… Folder Options کلیک کنید.

نمایش فایل های مخفی در ویندوز - 01حالا سربرگ View را انتخاب کرده و از بخش Advanced Settings بر روی چک باکس کناری گزینه Show hidden files ,folders, or drives کلیک کنید تا فعال شود.حالا برای تایید و ذخیره تغییرات بر روی نوشته OK یا Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره گردد.حالا برای مشاهده فایل یا فایل های آشکار شده، به درایو یا پوشه مورد نظر خود بروید. فایل هایی که مخفی بوده و شما آن را آشکار کرده اید کمرنگ تر از بقیه فایل ها نمایش داده میشوند.نکته: اگر میخواهید فایل های محافظت شده مخفی سیستم عامل ویندوز نمایش داده شود، شما میتوانید از سربرگ View چک باکس گزینه (Hide protected operating system files (Recommended را بردارید تا فایل های محافظت شده مخفی سیستم عامل ویندوز نمایش داده شود. ولی توجه داشته باشید که این گزینه برای امنیت بیشتر لازم است، پس سعی کنید این گزینه را تغییر ندهید.چگونه میتوان فایل های مخفی (hidden) در ویندوز ۸ را نمایش داد؟

آشکار کردن فایل های مخفی در ویندوز ۸ نیز تقریبا همانند ویندوز xp و ۷ میباشد.

از صفحه شروع (Start Screen) ویندوز ۸ گزینه Control panel را انتخاب کنید تا وارد کنترل پنل ویندوز شوید. روش دیگر: شما میتوانید از منوی سمت راست ویندوز (Charms bar) بر روی تصویر search (جستجو) کلیک کنید و از کادر جستجو باز شده عبارت Control panel را تایپ کنید، بدین صورت میتوانید کنترل پنل ویندوز را پیدا کرده و آن را اجرا کنید.حالا بر روی گزینه Appearance and Personalization کلیک کنیدحالا پنجره Appearance and Personalization باز میشود. از این پنجره، و از بخش Folder Options گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنیدحالا از پنجره باز شده بر روی چک باکس کناری گزینه Show hidden files and folders کلیک کرده تا فعال شود. سپس برای تایید و ذخیره اطلاعات بر روی دکمه Apply و سپس بر روی OK کلیک کنید.نکته: اگر میخواهید فایل های محافظت شده مخفی سیستم عامل ویندوز نمایش داده شود، شما میتوانید از سربرگ View چک باکس گزینه (Hide protected operating system files (Recommended را بردارید تا فایل های محافظت شده مخفی سیستم عامل ویندوز نمایش داده شود. ولی توجه داشته باشید که این گزینه برای امنیت بیشتر لازم است، پس سعی کنید این گزینه را تغییر ندهید.

موفق باشید




اموزش استفاده ازلاین کامپیوتر
نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 222
نویسنده : BENYAMIN

امروز قصد داریم کار با نرم افزار Line نسخه کامپیوتر رو به شما آموزش بدیم

اول باید از طریق تلفن همراه عضو لاین شده باشید برای آموزش ثبت نام در لاین به لینک زیر بروید:
آموزش کامل ثبت نام در لاین(line)

بعد از ثبت نام باید نرم افزار لاین برای کامپیوتر رو دانلود و نصب کنید

بعد از نصب نرم افزار را اجرا کنید.در email address آدرس ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید را بنویسید

در password رمزی که هنگام ثبت نام انتخاب کردید رو وارد کنید

حالا بر روی login کلیک کنید

میبینید که دوستانی که در تلفن همراه دارید در اینجا هم هست حالا میتونید به راحتی به وسیله ی کامپیوتر وارد لاین شوید

برای چت کردن باید به صورت زید عمل کنید

روی نام دوست خود کلیک راست کنید و گزینه chat را انتخاب کنید

یا اینکه روی اسم دوستتون دوبار کلیک کنید تا صفحه چت باز بشه خوب میبینید اون بالا سمت چپ یک منوی چند گزینه ای وجود داره که با یک بار کلیک یک کادر جدید باز میشه.keep window on top : یعنی همیشه این برنامه بالاتر از برنامه های دیگر باشد

add friends to chat : به این معنی دعوت کردن این دوست به یک چت گروهی است

Turn OFF Alerts : به معنی خاموش کردن صدای پیام (مسیج) است

Block : به معنی بلوک کردن مخاطب است

Change friend’s Name : به معنی تغییر نام دوستتون است

Delete from favorites : با این گزینه کاری نداشته باشید

Save chat massages : به معنی ذخیره کردن چت شما که به صورت فایل txt در میاد

اون پایین هم گزینه های برای ارسال فایل . شکلک . تماس صوتی . تماس ویدئویی وجود داره

حالا برمیگردیم به صفحه اول برنامه لاین:حالا روی اسم خودتون دوبار کلیک کنید و در صفحه ای که باز میشه روی گزینه edit profile کلیک کنیداین بخش هم مربوط به تنظیمات پروفایل هستش که نیازی به توضیح نداره.

توضیحی هم در رابطه با بخش های دیگه میدم:

اگه میخواید گروه درست کنید ابتدا روی فلشی که در کنار کلمه Line در بالای برنامه وجود داره کلیک کنید و روی گزینه دومی یعنی create a group کلیک کنید و نام گروه را انتخاب و گروه خود را به راحتی بسازید

بخش چت هم که همه چیز مشخصه و نیاز به توضیح نداره

خوب دیگه تموم شد

به همین راحتی

موفق باشید




هاست ودامین چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 5 آذر 1393
بازدید : 205
نویسنده : BENYAMIN

تفاوت هاست و دامین چیست؟

تفاوت هاست و دامین با تعریف آنها مشخص می‌شود:

هاست : Host به فضایی گفته می‌شود که داده‌ها و کدهای وب‌سایت بر روی آن قرار می‌گیرند و امکاناتی از قبیل دسترسی به دیتابیس، ارسال و دریافت ایمیل، اجرای کدها و … را فراهم میکند.

این فضا توسط شرکت‌های هاستینگ بر روی سرورهایشان ایجاد شده و به مشتریان اجاره داده می‌شود.

برخی از خصوصیاتی که در هنگام اجاره سرویس هاستینگ باید به آن توجه داشت عبارت اند از :

    میزان فضا (Quata) : مثلا ۱۰۰ مگابایت، ۱ گیگابایت، …

    نوع هاست : ویندوز یا لینوکس

    کشوری که سرور هاستینگ در آن قرار دارد.

    تعداد اکانت‌های ایمیل

    میزان پهنای باند (bandwidth) : حجم اطلاعاتی که در یک ماه می‌توان ارسال و دریافت کرد.

    پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی : مثل PHP, ASP و …

دامین : دامین یا دومین (domain) به نامی گفته می‌شود که وب‌سایت از طریق آن قابل دسترس خواهد بود. مثلا شما برای ورود به سایت شرکت تک شارک باید در نوار آدرس مرورگر خود techsharks.af  را تایپ کنید تا وارد این سایت شوید، که به techsharks.af  دامین گفته می‌شود.

دامین‌ها از دو بخش تشکیل شده‌اند، Name و tld . در مثال بالا techsharks  نام دامنه و .af. که در انتهای دامین قرار دارد tld است. (به tld پسوند دامین نیز گفته می‌شود)

برخی پسوندهای متداول عبارت اند از : com , net , org , af , …

برای ثبت دامین می‌بایست از طریق شرکت‌هایی که خدمات ثبت دامین ارائه می‌دهند اقدام کنید و به این نکته توجه داشته باشید که دامین ها نیز مانند هاست تاریخ انقضا دارند! بدین معنی که صاحب دامین  می‌بایست دامنه را در دوره  زمانی مشخص (۱ سال، ۵ سال، …) تمدید کند.

موفق باشید.




معرفی برنامه کاربردی
نوشته شده در چهار شنبه 5 آذر 1393
بازدید : 191
نویسنده : BENYAMIN

سلام و درود فراوان خدمت دوستان عزیز بازهم ممنون که وبلاگ وسایتای اموزش سیستم عامل را حمایت می کنید وبه بنده ایمیل میزنید.خب دوستانی به بنده ایمیل زده بودن که

چندتا از نرم افزار های کاربردی کامپیوتر را معرفی کن خب بریم سراغ نرم افزار ها

    Unlocker: اگر شما در پاک کردن فایل یا فولدری ناموفق هستید به این دلیل که آن فایل در حال استفاده توسط برنامه دیگری است.تنها کافی است که با استفاده از Unlocker به این جنجال خاتمه بدهید.
    Eraser : وقتی شما یک فایل را ویندوز پاک میکنید، این امکان را دارید که به کمک برنامه دیگر ان را بازیابی کنید.Eraser به شمااین امکان را میدهد که به طور همیشگی یک فایل را پاک کنید و دیگر امکان بازیابی ان نباشد.
    Double Killer :  این تنها وسیله ای است که شما برای خلاصی از دست فایلهای تکراری (عکسها،موزیک…) نیازدارید،این برنامه تمام فایلهای شما را با یکدیگر مقایسه میکند تا فایلهای تکراری را تشخیص دهد.
    Droplr :این راحت ترین راه برای آپلود کردن فایلهایتان بروی ویب میباشد،این برنامه یک گزینه جدید را (send to) به منوی ویندوز شما اضافه میکند که شما هر فایلی که در آن قرار دهید را بلافاصله به همان مسیری که خود شما مشخص کردید آپلود میکند.
    Mouse Borders :یک برنامه مفید دیگر از ماکروسافت که به شما این امکان را میدهد که چندین کامپیوتر را به وسیله یک موس وکیبورد کنترول کنید.
    Background Switcher :به وسیله ان میتوانید که عکسهای مورد علاقه خود را از Facebook ,Instagram, RSS Feeds ,Picasa, Google Image   برای پس زمینه ویندوز خود انتخاب کنید.
    Safehouse Explorer: تا به حال فلش مموری خود را گم کرده اید حتما ترس از ان داشتید که ازاطلاعات شما استفاده سوء نشود،  safehouseبه شما این امکان را میدهد که به راحتی فایلهای خود را در درون فلش رمزگذاری کنید
    Soluto : این برنامه به سرعت بوت شدن ویندوز به وسیله پاک کردن یکسری برنامه های غیر ضروری کمک میکند.
     Lockbox :تمام فایلهای محرمانه خود را در یک فولدر گذاشته و به وسیله lockbox کاملا آن را مخفی کنید.
    Teracopy : سرعت کپی کردن فایلهایتان را افزایش میدهد.
    MailStore : این برنامه به شما کمک میکند که به ایمیل های خود در حالت افلاین دسترسی داشته باشید با این برنامه میتوانید تمام ایمیل های خود بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید.
منتظر دیگر نرم افزار ها باشید:تــــــــــــوجه:بعضی از نرم افزار ها هستن که مخرب هستن وسیستم شما را از بین می برن اگر دنبال نرم افزاری بودین

و در موردش اطلاعات نداشتین من ایمیلمو میدم هرچند توی پروفیل مدیریت هم هست به هر حال که در مورد اون نرم افزار اطالاعات کافیو به شما میدم

baroozh@yahoo.com

موفق باشید.




یاب ای پی(ip)
نوشته شده در پنج شنبه 29 آبان 1393
بازدید : 205
نویسنده : BENYAMIN

شما پس از وصل شدن به اينترنت، وارد Command مي شويد سپس در اونجا IPCONFIG را تايپ كنيد سپس آي پي شما برايتان نمايش داده مي شود.
در قسمت IP ADDRESS شماره آي پي خود را خواهيد ديدچگونه IP يك سايت را بدست آوريم؟
شما به Command بريد سپس در PING SITE-NAME را بزنيد و بد آي پي سايت را مي دهد. اين آي پي سايت ياهو هست كه گرفتم. چگونه آي پي يك فرد رو وقتي داره با شما چت مي كند بدست آوريم؟

به قسمت Command بريد سپس در اونجا فرمان Netstat -n رو بزنيد در اين قسمت شما قادر خواهيد بود هر آي پي كه به كامپيوتر شما وصل هست را نمايش مي ده. شما براي اينكه ببينيد چه آي پي هايي به شما وصل هست قسمت Foreign Address را ببينيد.
وقتي به اينترنت وصل شديد و داشتيد با كسي چت مي كرديد در قسمت Foreign Address مي تونيد آدرس آي پي كه به شما وصل هست همراه با اون پورتي كه به شما وصل هست را نمايش مي دهد و در قسمت State هم نشان مي دهد اين ارتباط برقرار هست يا خير.
چگونه كسي كه به شما نامه الكترونيكي مي فرستد آي پي اش را بدست بياوريم؟
وقتي داريد ميل را مي خوانيد به قسمت Header در سمت راست بالا بريد، در ياهو كه اينطور هست.

موفق باشید




اموزش اپدیت مرورگرها
نوشته شده در چهار شنبه 28 آبان 1393
بازدید : 215
نویسنده : BENYAMIN

خب توی این پست می خوام اموزش بدم چطور مرورگر خودتونو اپدیت کنید.باتشکر از حمایت هایی که از وبلاگ اموزش سیستم عامل می کنید.

Firefox


آپدیت کردن فایرفاکس کار بسیار آسانی است فقط برای این کار کافی است از نوار بالا منوی Help را انتخاب کنید.


سپس از زیر منوی Help گزینه ی Check for Updates را انتخاب کنید.


پنجره ی جدیدی باز می شود که بعد از چک کردن برای آخرین به روز رسانی به شما وجود ورژن جدید و در اینجا ورژن 4 را اطلاع می دهد. کافی است روی کلید Get the New Version کلیک کنید.

 

آپدیت فایرفاکس به جدیدترین ورژن آن شروع می شود. همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه ی Hide به ادامه ی کارتان بپردازید.

 

برای چک کردن روند آپدیت به منوی Help بروید و روی گزینه ی Downloading Firefox 4 کلیک کنید. بعد از نصب آپدیت فایرفاکس از شما می خواهد که مرورگر خود را ری استارت یا دوباره باز کنید که آپدیت ها اعمال شوند. حالا جدیدترین فایرفاکس روی سیستم شما نصب است.




 


Internet Explorer


تقریبا راه آسانی برای آپدیت اینترنت اکسپلورر وجود ندارد مخصوصا در صورتی که ورژن های قدیمی این مرورگر را دارید مخصوصا زمانی که نسخه ی ویندوز شما کپی غیر مجاز است. اگر ویندوز شما ارجینال است مثلا اگز ویندوز شما از ابتدا روی لپتاپ تان نصب بوده می توانید با چک کردن آپدیت ها از Windows Update به آخرین آپدیت ها نه تنها برای اینترنت اکسپلورر بلکه تمامی برنامه های مایکروسافت دست پیدا کنید. ولی اگر ویندوز اورجینال ندارید پس بهتر است به وب سایت http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie بروید و آخرین نسخه را به صورت دستی دانلود کنید فقط توجه داشته باشید که اگر از آن عده هستید که هنوز از Windows XP استفاده می کنند آخرین ورژن عرضه شده ورژن 8 است.

چک کردن برای آپدیت ها در IE 6

 

چک کردن برای آپدیت ها در IE 7

 

چک کردن برای آپدیت ها در IE 8


Google Chrome


آپدیت کردن کروم بسیار ساده است. ابتدا آچار بالا سمت راست یا منوی اصلی کروم را باز کنید.

 

از منوی اصلی About Google Chrome را انتخاب کنید.

 

در زیر نام Google Chrome ورژن کروم شده نوشته شده است کروم به خودکار شروع به کنترل آپدیت جدید می کند. که پایین سمت چپ این پنجره مشخص است.

 

بعد از پیدا کردن ورژن جدید آپدیت ها به صورت خودکار شروع به نصب می کنند.

 

بعد از نصب آپدیت ها گوگل کروم از شما می خواهید با فشردن کلید Restart در این پنجره به کروم اجازه ی ری استارت شدن را بدهید. دیگر از ساده تر نمی شود.

Opera


نحوه ی آپدیت اپرا خیلی شبیه فایرفاکس است از نوار بالا منوی Help را فشار دهید.

 

از منوی Help گزینه ی Check for Updates را انتخاب کنید.

 

پنجره ی جدیدی باز می شود که در حال جستجو برای آخرین آپدیت است.

 

در اینجا ورژن 11 اپرا برای آپدیت کردن آماده است گزینه ای در پایین وجود دارد که امکان آپدیت اتوماتیک را از این به بعد به شما می دهد و دیگر نیازی به انجام آپدیت توسط شما نیست. پیشنهاد می کنیم این گزینه را به حالت فعال رها کنید. حالا روی Download and Install کلیک کنید.


آپدیت اپرا شروع به دانلود شدن می کند همچنین می توانید با کلیک روی Minimize to Toolbar به کار خود ادامه دهید.

برای دیدن روند آپدیت در نوار پایین روی Downloading کلیک کنید. بعد از آپدیت اپرای خود را ری استارت کنید.

Safari


آپدیت کردن سافاری با برنامه ی اضافی نصب شده هنگام نصب سافاری در ویندوز انجام می شود.

برای اجرای این برنامه که با آن می توانید تمامی برنامه های اپل را آپدیت کنید به منوی Start بروید. به Programs یا Applications بروید و Apple Software Update را انتخاب کنید. اگر این برنامه را پیدا نمی کنید درون درایو نصب شده جستجو کنید.

با اجرای این برنامه تمامی برنامه های ساخت شرکت اپل برای آپدیت های مورد نیاز کنترل می شوند.

بعد از چک شدن آپدیت های موجود از قسمت بالا آخرین ورژن سافاری را انتخاب کنید و روی Install 1 Item کلیک کنید.

در پنجره ی بعدی هم Accept را بزنید.

آپدیت Safari شروع به دانلود و نصب شدن می کند. بعد از اتمام آپدیت سافاری را ری استارت کنید.

موفق باشید.




قفل گذاری برای مرور گر کروم
نوشته شده در چهار شنبه 28 آبان 1393
بازدید : 221
نویسنده : BENYAMIN

برای ایجاد گذرواژه بر روی گوگل کروم به ترتیب زیر عمل کنید؛

نخست در نوار آدرس گوگل کروم، عبارت Chrome: //flags را وارد کرده تا وارد صفحه Experimental مرورگر شوید. این صفحه جایی است که ابزارهای توسعه و طراحی کروم در آنجا آزمایشی و برای طراحان و توسعه دهندگان قرار داده می‌شود و پیش از این آن را مفصل معرفی کرده‌ایم.

پس از ورود به این صفحه به دنبال گزینه Enable new profile management system بگردید. در صورتی که آن را پیدا نمی‌کنید، Ctrl + F را فشار داده و عبارت مورد نظر را جستجو کنید. پس از یافتن این گزینه روی دکمه Enable در زیر آن کلیک کنید.سپس در پایین صفحه مرورگر، دکمه Relaunch ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کنید تا مرورگر از نو راه اندازی و تغییرات بر روی آن اعمال شود.

پس از راه اندازی دوباره مرورگر، درمی‌یابید که دکمه‌ای جدید در گوشه بالا و سمت راست مرورگر (در کنار دکمه Minimize) ظاهر می‌شود که مربوط به ورود به حساب کاربری در مرورگر است. روی آن کلک کرده و اگر وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، از همین جا اقدام به ورود به حساب کاربری گوگل خود کنید.پس از ورود به حساب کاربری خود، برای قفل کردن مرورگر و حفاظت از آن با گذرواژه، تنها کافی است بار دیگر بر روی دکمه مورد نظر و پس از آن بر روی آیکون قفل که در گوشه پایین و سمت راست آن است، کلیک کنید. در این حالت مرورگر بسته شده و پنجره جدیدی باز می‌شود که از شما درخواست ورود گذرواژه برای استفاده از مرورگر یا وارد شدن با یک حساب کاربری دیگر را می‌کند.به همین سادگی، شما توانستید گوگل کروم را با استفاده از گذرواژه حساب کاربری گوگل خود قفل گذاری کنید. همان گونه که گفته شد، ورود به مرورگر در این حالت، تنها با وارد کردن گذرواژه یا ورود با یک حساب کاربری جداگانه مقدور است که در این صورت، همه اطلاعات شخصی شما صیانت و محافظت خواهد شد.

موفق باشید.