پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سرعت بخشیدن رایانه قدیمی
نوشته شده در جمعه 26 دی 1393
بازدید : 236
نویسنده : BENYAMIN

ارتقای حافظه
افزایش مقدار رم که یکی از ساده ترین راه‌های ارتقای سیستم‌های قدیمی است، می‌تواند در بهبود سرعت آن مؤثر باشد. پیش از شروع به کار باید توجه داشته باشید همه رم‌ها یکسان نیستند. رم مورد استفاده در دسکتاپ با رم لپ‌تاپ‌ها فرق دارد. ابتدا باید تعیین کنید حافظه دستگاه شما از چه نوع و دارای چه سرعتی است. در حال حاضر حافظه رایانه‌ها شامل انواع DDR1، DDR2 و DDR3 است که بیشتر مادربوردها فقط یک نوع از آنها را پشتیبانی می‌کند.

در مرحله بعد باید مقدار باس و سرعت آنها را تعیین کنید. پس از فهمیدن پارامترهای مورد نیاز حافظه سیستم خود، باید به این موضوع پی ببرید که مادربورد سیستم شما تا چه مقدار حافظه را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. بعد از انجام این کارها می‌توانید با توجه به نیاز سیستم و بودجه خود به خرید مقدار حافظه‌ای که لازم دارید، از بین ماژول‌های رم موجود در بازار، یکی را انتخاب کنید.نصب رم
برای نصب رم روی مادربورد دسکتاپ، ابتدا رایانه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس تمام کابل‌ها و لوازم جانبی متصل به آن را قطع کنید. بعد از آن در کناری کیس رایانه را باز کرده و یکی از قسمت‌های فلزی داخل کیس را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن بدن شما تخلیه شود. الکتریسیته ساکن می‌تواند قطعات داخلی رایانه شما را معیوب سازد. مادربورد سیستم را که برد الکترونیکی بزرگی است و همه قطعات رایانه به آن متصل می‌شود، پیدا کنید و محل شکاف‌های اتصال یا اسلات ماژول‌های رم را بیابید

همه مادربوردها دست‌کم تعداد دو یا چهار عدد از این شکاف‌های اتصال حافظه که حدود ده سانتی‌متر طول داشته و ممکن است در رنگ‌های مختلف باشد، روی خود دارند. برای متصل کردن ماژول رم جدید، ضامن‌های کوچک پلاستیکی دو طرف این پایه‌های اتصال حافظه را به پایین بکشید. لبه قسمت فلزی طلایی رنگ ماژول حافظه را که از آنجا رم به شکاف مادربورد متصل می‌شود، با پایه اتصال مماس کنید و روی شکاف پایه قرار داده، نوک انگشتان اشاره و شست دست خود را روی دو طرف ماژول حافظه بگذارید و به پایین فشار دهید. رم با صدای کلیک مانندی جا می‌افتد.

حالا برای اطمینان از جا افتادن ماژول رم در شکاف اتصال، ضامن‌های پلاستیکی دو طرف پایه شکاف رم را بالا بکشید تا در فرو رفتگی نیم دایره دو طرف برد رم جا بیفتد. هنگام ارتقای سیستم، ممکن است چند ماژول رم با مشخصات مشابه اما با ظرفیت‌های متفاوت داشته باشید. برای مثال ممکن است یک ماژول رم 512 مگابایتی در یکی از شکاف‌های حافظه از پیش متصل داشته باشید و بخواهید دو عدد ماژول رم دیگر یک گیگابایتی را در دو شکاف اتصال حافظه دیگر نصب کنید. برای این کار باید از نظر انتخاب شکاف‌های اتصال، ترتیبی را رعایت کنید که ما در اینجا راه آن را برای شما توضیح می‌دهیم

اگر رایانه شما قدیمی و با حافظه‌های DDR است، شما باید ماژول‌های رم را به ترتیب بزرگی اندازه حافظه نصب کنید. در این نوع رایانه‌ها ماژول رم با بیشترین ظرفیت را در شکاف اتصال شماره 0 (در رایانه پایه‌های شکاف اتصال رم از شماره 0 شروع می‌شوند)، در مرحله بعد دومین ماژول رم از نظر ظرفیت در شکاف شماره 1 و ماژول 512 مگابایتی را در شکاف شماره 2 نصب کنید. برای انواع رم جدیدتر DDR، DDR2 و DDR3 ترتیب تقدم شکاف‌های اتصال حافظه با روش کدگذاری رنگ‌هایشان شناخته می‌شود. در مثال بالا دو ماژول یک گیگابایتی در شکاف‌هایی با رنگ مشابه نصب می‌شوند (برای مثال A1 و B1) و ماژول 512 مگابایتی در شکافی با رنگی متفاوت (مثلا A2) نصب می‌شود

نکته: این ایده خوبی نیست که رم‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت در شکاف‌های اتصال با رنگ‌های مشابه نصب کنید، زیرا این کار می‌تواند ثبات کار رایانه شما را بر هم بزند. حالا مرحله اتصال رم به پایان رسیده است و شما باید برای اطمینان صحت کارکرد، آن را چک کنید

آزمایش حافظه رم جدید
رایانه شما باید به‌صورت خودکار رم جدید را شناخته و از آن استفاده کند. برای حصول اطمینان از این امر رایانه خود را روشن کنید. در ویندوز 7 به Statr»»Control Panel»»System و پس از آن به Security بروید. روی View amount of Ram and processor speed کلیک کنید. مقدار حافظه‌ای که سیستم نشان می‌دهد، باید بیشتر از گذشته باشد. موضوع دیگر 32 بیتی یا 64 بیتی بودن سیستم عامل (OS) است. ویندوزهای 32 بیتی فقط می‌توانند تا سه گیگابایت حافظه رم را شناسایی و پشتیبانی کنند، اما ویندوزهای 64 بیتی مقادیر بیشتری رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند.

موفق باشید.




فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 189
نویسنده : BENYAMIN

برای فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸ مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. به کنترل پنل بروید و بر روی Programs and Features کلیک کنید.

۲. از پنل سمت چپ بر روی گزینه Turn Windows features on or off کلیک کنید.۳. پنجره Windows Features برای شما نمایش داده خواهد شد. تیک گزینه NET Framework 3.5. را بزنید و بر روی OK کلیک کنید تا از طریق اینترنت این برنامه دانلود شود. دانلود کامل این برنامه حدود ۲۹۱ مگابایت می باشد و شما نیاز به اینترنت پر سرعت دارید. همچنین ممکن است که شما در حین نصب خطای Error ۰x800f0906  را مشاهده کنید. در ادامه ترفندی را آموزش می دهم که از طریق آن می توانید بدون دانلود NET Framework 3.5. این ویژگی را در ویندوز ۸ فعال کنید.

فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸ بدون نیاز به دانلود
۱. فایل iso. ویندوز ۸ را به کمک برنامه های فشرده سازی مانند UltraISO باز کنید. به داخل پوشه Sources بروید و پوشه sxs را پیدا کنید. سپس پوشه sxs را به مسیر C:\Temp کپی کنید.۲. حالا پنجره Command Prompt را باز کنید. سپس دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

dism.exe /online /enable-feature /featurename:NetFX3 /All /Source:c:\temp\sxs

توجه داشته باشید که برای اجرای این دستور شما نیاز به مجوزهای مدیر سیستم (Administrator) دارید.کامپیوتر را یکبار Restart کنید. اگر به پنجره Windows Features بروید مشاهده خواهید کرد که تیک گزینه NET Framework 3.5 زده شده است. حالا بدون هیچ مشکلی برنامه هایی که نیاز به NET Framework 3.5. دارند در ویندوز ۸ اجرا خواهند شد.

موفق باشید.




اجرای همزمان دو زیر نویس در KMPlayer
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 174
نویسنده : BENYAMIN

سلام این اموزش فکر کنم بدرد کسایی بخوره که می خوان زبان انگلیسی شون بهتربشه.

1-ابتداKMPlayer را باز کنید و F2 را بفشارید.(مانند تصویر پنجره ی prefrences باز می شود.)

2-از بخش سمت چپ Subtitle Processing بروید.وارد زیرمنوی ” Multi-sub/etc” شوید.در تب “General” تیک “Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle” را فعال کنید.

 Subtitle Processing > Multi-sub/etc> Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle3-اینک شما تنظیمات ان را فعال کردید.برای مشاهده ی دو زیر نویس باید دو زبان هم اسم فایل اصلی باشند و برای مثال اگر نام فایل شما beytoote.mkv  باشد و دو زبان فارسی و انگلیسی باشد دو فایل beytoote.FA.SRT  وbeytoote.EN.SRT باشد.

۴- برای تغییر مکان زیرنویس دوم، در همان بخش Preference به Subtitle Processing -> Alignment رفته و در تب ۲nd subtitle، تیک گزینه‌ی Inherit the attributes of first subtitle را بردارید. با این کار بخش Subtitles Alignment/Margins فعال شده و شما از این بخش می‌توانید مختصات و موقعیت مکانی زیرنویس دوم را به طور دقیق تعیین کنید.

با زیاد کردن درصد هر کدام می توانید از منطقه ای که مانند عکس انتخاب کرده اید جای بندی کنید.

در پایان بر روی Close کلیک کرده و صفحه‌ی تنظیمات را ببندید.

موفق باشید.




بالا بردن امنیت فلش
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 180
نویسنده : BENYAMIN

یکی از راههای بالا بردن امنیت و سرعت در دستگاه های ذخیره سازی تغیر فرمت آن ها از FAT32 به NTFS است. این نوع فرمت به خاطر کارایی های که دارد می تواند امنیت و سرعت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

فرمت های که برای فلش مموری ها وجود دارد اغلب FAT32 است این نوع فرمت يك سيستم فايل ۳۲ بيتي است که مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبتبه سيستم های فايلی قدیمی تر آدرس دهی کند. در ضمن این فرمت از پارتیشن های تا 8 ترابایت پشتیبانی می کند.

این فایل سیستمی در مدیریت فایل ها توانسته بود توانایی های خود را نشان بدهد اما در مسئله امنیت خیلی ضعیف ظاهر شد طوری که صدمه های جدی را به ویندوز NT وارد کرد و ماکروسافت را وادار کرد تا یک فایل سیستمی جدید را معرفی کند تا بتواند باگ های امنیتی FAT32 را بپوشاند که نتیجه آن NTFS بود.

این سیستم فایلی که مخفف New Technology File System می باشد و می تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به Fat۳۲ آدرس دهی کند که نتیجه آن این است كه كلاستر های NTFS كوچك هستند و این باعث حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسك میشود.

این سیستم فایلی صفات فايل را ، شامل داده هاي فايل ، در MFT (Master File Table)l ذخيره مي كند که باعث می شود فایل های پاک شده خیلی بهتر بازیابی شود یعنی شانس سالم ماندن فایل پاک شده را بیشتر می کند.

يكي ديگر از مزاياي NTFS پشتيباني آن از مجوزهاي فايل و دايركتوري است . اين خصوصيت امنيتي باعث می شود كه فقط كاربران خاصي به فايلها و دايركتوري هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی های که باعث افزایش سرعت در فرمت NTFS شده وجود قسمتی برای شاخص گذاری (Index) فایل ها و فولدر ها است که باعث افزایش سرعت در جستجو شده است.

اگر هنوز هم مایل هستید فرمت فلش خود را به NTFS تغییر بدهید به روش زیر عمل کنید

روی My Computer کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به قسمت Disk Management بروید و در کادر روبروی آن به دنبال فلش خود بگردید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.حالا پیامی برای شما نمایش داده می شود، روی Ok کلیک کنید.پنجره جدیدی باز می شود که حاوی تنظیمات فرمت مورد نظرتان می باشد. در قسمت File System فرمت NTFS را انتخاب کنید و گزینه Ok را انتخاب کنید تا عملیات تغییر فرمت انجام شود.

موفق باشید.




تغییر ای پی بدون خاموش کردن مودم
نوشته شده در پنج شنبه 4 دی 1393
بازدید : 2717
نویسنده : BENYAMIN

خب بدون حاشیه بریم سراغ اموزش

ماسه نوع تغییر ای پی داریم

1-تغییر ای پی با خاموش روشن کردن مودم

2-تغییرای پی باریستارت کردن مودم

3-تغییر ای پی از طریق کانکش

که ما سومیو اموزش میدیم خیلیم راحته خب ابتدا

به گوشه مانیتورخود نگاه کنید کنارساعت

انتن مودم خود را می بینیدروش کلیک کنید

صفحه ای باز می شود که اسامی که دارای اینترنت هستن در محدوده ی شما هستن.خب قسمت پایین صفحه نوشتهopen network and sharing center  روش کلیک کنید

بعد صفحه ای که مشاهده می کنید تنظیمات اینترنت شما هست

شما درقسمتconnect or disconnectدنبال گزینه ابی رنگwireless network connectبگردید وکلیک کنید

ودر صفحه ای که باز می شود نمونه کارکرد اینترنت ومودم را نشان می دهد شما روی گزینهDisableکلیک کنید

وصبر کنید روی انتن گوشه مانیتور ضربدری بیاید وحالا ای پی شما عوض شد حال برای روشن کردن از همان صفحه تنظیمات اینترنت

قسمت لیست دنبال گزینه ابی رنگchang adapter settingsبگردید وروش کلیک کنید

ودر صفحه ای که باز می شود روی وایرلس مورد نظر کلیک کنید وصبر کنید تا دوباره کانکت شوید.

موفق باشید.