پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
یاب ای پی(ip)
نوشته شده در پنج شنبه 29 آبان 1393
بازدید : 205
نویسنده : BENYAMIN

شما پس از وصل شدن به اينترنت، وارد Command مي شويد سپس در اونجا IPCONFIG را تايپ كنيد سپس آي پي شما برايتان نمايش داده مي شود.
در قسمت IP ADDRESS شماره آي پي خود را خواهيد ديدچگونه IP يك سايت را بدست آوريم؟
شما به Command بريد سپس در PING SITE-NAME را بزنيد و بد آي پي سايت را مي دهد. اين آي پي سايت ياهو هست كه گرفتم. چگونه آي پي يك فرد رو وقتي داره با شما چت مي كند بدست آوريم؟

به قسمت Command بريد سپس در اونجا فرمان Netstat -n رو بزنيد در اين قسمت شما قادر خواهيد بود هر آي پي كه به كامپيوتر شما وصل هست را نمايش مي ده. شما براي اينكه ببينيد چه آي پي هايي به شما وصل هست قسمت Foreign Address را ببينيد.
وقتي به اينترنت وصل شديد و داشتيد با كسي چت مي كرديد در قسمت Foreign Address مي تونيد آدرس آي پي كه به شما وصل هست همراه با اون پورتي كه به شما وصل هست را نمايش مي دهد و در قسمت State هم نشان مي دهد اين ارتباط برقرار هست يا خير.
چگونه كسي كه به شما نامه الكترونيكي مي فرستد آي پي اش را بدست بياوريم؟
وقتي داريد ميل را مي خوانيد به قسمت Header در سمت راست بالا بريد، در ياهو كه اينطور هست.

موفق باشید




اموزش اپدیت مرورگرها
نوشته شده در چهار شنبه 28 آبان 1393
بازدید : 215
نویسنده : BENYAMIN

خب توی این پست می خوام اموزش بدم چطور مرورگر خودتونو اپدیت کنید.باتشکر از حمایت هایی که از وبلاگ اموزش سیستم عامل می کنید.

Firefox


آپدیت کردن فایرفاکس کار بسیار آسانی است فقط برای این کار کافی است از نوار بالا منوی Help را انتخاب کنید.


سپس از زیر منوی Help گزینه ی Check for Updates را انتخاب کنید.


پنجره ی جدیدی باز می شود که بعد از چک کردن برای آخرین به روز رسانی به شما وجود ورژن جدید و در اینجا ورژن 4 را اطلاع می دهد. کافی است روی کلید Get the New Version کلیک کنید.

 

آپدیت فایرفاکس به جدیدترین ورژن آن شروع می شود. همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه ی Hide به ادامه ی کارتان بپردازید.

 

برای چک کردن روند آپدیت به منوی Help بروید و روی گزینه ی Downloading Firefox 4 کلیک کنید. بعد از نصب آپدیت فایرفاکس از شما می خواهد که مرورگر خود را ری استارت یا دوباره باز کنید که آپدیت ها اعمال شوند. حالا جدیدترین فایرفاکس روی سیستم شما نصب است.




 


Internet Explorer


تقریبا راه آسانی برای آپدیت اینترنت اکسپلورر وجود ندارد مخصوصا در صورتی که ورژن های قدیمی این مرورگر را دارید مخصوصا زمانی که نسخه ی ویندوز شما کپی غیر مجاز است. اگر ویندوز شما ارجینال است مثلا اگز ویندوز شما از ابتدا روی لپتاپ تان نصب بوده می توانید با چک کردن آپدیت ها از Windows Update به آخرین آپدیت ها نه تنها برای اینترنت اکسپلورر بلکه تمامی برنامه های مایکروسافت دست پیدا کنید. ولی اگر ویندوز اورجینال ندارید پس بهتر است به وب سایت http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie بروید و آخرین نسخه را به صورت دستی دانلود کنید فقط توجه داشته باشید که اگر از آن عده هستید که هنوز از Windows XP استفاده می کنند آخرین ورژن عرضه شده ورژن 8 است.

چک کردن برای آپدیت ها در IE 6

 

چک کردن برای آپدیت ها در IE 7

 

چک کردن برای آپدیت ها در IE 8


Google Chrome


آپدیت کردن کروم بسیار ساده است. ابتدا آچار بالا سمت راست یا منوی اصلی کروم را باز کنید.

 

از منوی اصلی About Google Chrome را انتخاب کنید.

 

در زیر نام Google Chrome ورژن کروم شده نوشته شده است کروم به خودکار شروع به کنترل آپدیت جدید می کند. که پایین سمت چپ این پنجره مشخص است.

 

بعد از پیدا کردن ورژن جدید آپدیت ها به صورت خودکار شروع به نصب می کنند.

 

بعد از نصب آپدیت ها گوگل کروم از شما می خواهید با فشردن کلید Restart در این پنجره به کروم اجازه ی ری استارت شدن را بدهید. دیگر از ساده تر نمی شود.

Opera


نحوه ی آپدیت اپرا خیلی شبیه فایرفاکس است از نوار بالا منوی Help را فشار دهید.

 

از منوی Help گزینه ی Check for Updates را انتخاب کنید.

 

پنجره ی جدیدی باز می شود که در حال جستجو برای آخرین آپدیت است.

 

در اینجا ورژن 11 اپرا برای آپدیت کردن آماده است گزینه ای در پایین وجود دارد که امکان آپدیت اتوماتیک را از این به بعد به شما می دهد و دیگر نیازی به انجام آپدیت توسط شما نیست. پیشنهاد می کنیم این گزینه را به حالت فعال رها کنید. حالا روی Download and Install کلیک کنید.


آپدیت اپرا شروع به دانلود شدن می کند همچنین می توانید با کلیک روی Minimize to Toolbar به کار خود ادامه دهید.

برای دیدن روند آپدیت در نوار پایین روی Downloading کلیک کنید. بعد از آپدیت اپرای خود را ری استارت کنید.

Safari


آپدیت کردن سافاری با برنامه ی اضافی نصب شده هنگام نصب سافاری در ویندوز انجام می شود.

برای اجرای این برنامه که با آن می توانید تمامی برنامه های اپل را آپدیت کنید به منوی Start بروید. به Programs یا Applications بروید و Apple Software Update را انتخاب کنید. اگر این برنامه را پیدا نمی کنید درون درایو نصب شده جستجو کنید.

با اجرای این برنامه تمامی برنامه های ساخت شرکت اپل برای آپدیت های مورد نیاز کنترل می شوند.

بعد از چک شدن آپدیت های موجود از قسمت بالا آخرین ورژن سافاری را انتخاب کنید و روی Install 1 Item کلیک کنید.

در پنجره ی بعدی هم Accept را بزنید.

آپدیت Safari شروع به دانلود و نصب شدن می کند. بعد از اتمام آپدیت سافاری را ری استارت کنید.

موفق باشید.




قفل گذاری برای مرور گر کروم
نوشته شده در چهار شنبه 28 آبان 1393
بازدید : 221
نویسنده : BENYAMIN

برای ایجاد گذرواژه بر روی گوگل کروم به ترتیب زیر عمل کنید؛

نخست در نوار آدرس گوگل کروم، عبارت Chrome: //flags را وارد کرده تا وارد صفحه Experimental مرورگر شوید. این صفحه جایی است که ابزارهای توسعه و طراحی کروم در آنجا آزمایشی و برای طراحان و توسعه دهندگان قرار داده می‌شود و پیش از این آن را مفصل معرفی کرده‌ایم.

پس از ورود به این صفحه به دنبال گزینه Enable new profile management system بگردید. در صورتی که آن را پیدا نمی‌کنید، Ctrl + F را فشار داده و عبارت مورد نظر را جستجو کنید. پس از یافتن این گزینه روی دکمه Enable در زیر آن کلیک کنید.سپس در پایین صفحه مرورگر، دکمه Relaunch ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کنید تا مرورگر از نو راه اندازی و تغییرات بر روی آن اعمال شود.

پس از راه اندازی دوباره مرورگر، درمی‌یابید که دکمه‌ای جدید در گوشه بالا و سمت راست مرورگر (در کنار دکمه Minimize) ظاهر می‌شود که مربوط به ورود به حساب کاربری در مرورگر است. روی آن کلک کرده و اگر وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، از همین جا اقدام به ورود به حساب کاربری گوگل خود کنید.پس از ورود به حساب کاربری خود، برای قفل کردن مرورگر و حفاظت از آن با گذرواژه، تنها کافی است بار دیگر بر روی دکمه مورد نظر و پس از آن بر روی آیکون قفل که در گوشه پایین و سمت راست آن است، کلیک کنید. در این حالت مرورگر بسته شده و پنجره جدیدی باز می‌شود که از شما درخواست ورود گذرواژه برای استفاده از مرورگر یا وارد شدن با یک حساب کاربری دیگر را می‌کند.به همین سادگی، شما توانستید گوگل کروم را با استفاده از گذرواژه حساب کاربری گوگل خود قفل گذاری کنید. همان گونه که گفته شد، ورود به مرورگر در این حالت، تنها با وارد کردن گذرواژه یا ورود با یک حساب کاربری جداگانه مقدور است که در این صورت، همه اطلاعات شخصی شما صیانت و محافظت خواهد شد.

موفق باشید.




فعال وغیر فعال سازی دیوار اتش
نوشته شده در چهار شنبه 28 آبان 1393
بازدید : 267
نویسنده : BENYAMIN


جهت فعال سازی و غیرفعال سازی دیوار آتشین در ویندوز بایستی ابتدا به Control Panel و سپس Windows Firewall رفته و آن را فعال کنیم که این راه تا حدودی طولانی است. هم اکنون قصد داریم روشی میانبر از طریق ساخت Shortcut در ویندوز جهت فعال و غیرفعال نمودن Firewall برای شما بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید تنها با یک كلیك بر روی آیکون مربوطه بر روی دسکتاپ دیوار آتشین را فعال نمایید و یا غیرفعال.

ابتدا جهت ساخت یک Shortcut برای غیرفعال سازی دیوار آتشین(Firewall):برروی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک نموده و از New گزینه Shortcut راانتخاب کنید.در پنجره باز شده دستور زیر را وارد نموده و دکمه Next رابزنید:netsh firewall set opmode disableسپس نامی همانند Disable Firewallیا هر عنوان دلخواه دیگری برای آن انتخاب نمایید و بر روی دکمه Next کلیککنید تا فایل میانبر ساخته شود.


اکنون اگر بر روی فایل ساخته شدهدوبار کلیک کنید ابتدا پنجره ای سیاه رنگ باز و بسته میشود، سپس تغییراعمال میگردد.جهت فعال نمودن دیوار آتشین نیز به همانند روش بالا یکShortcut جدید بسازید.
در مرحله اول دستور زیر را در آن واردکنید:netsh firewall set opmode enableو نام آن را Enable Firewallبگذارید.اکنون با دوبار کلیک بر روی این فایل جدید دیوار آتشین فعالمیگردد.جهت اطمینان از این موضوع نیز میتوانید به Control Panel >Windows Firewall مراجعه کنید و ببینید گزینه فعال سازی Firewall بر رویOn یا Off تنظیم شده است.

موفق باشید




مدیریت حافظه وفضای ذخیره سازی
نوشته شده در پنج شنبه 8 آبان 1393
بازدید : 206
نویسنده : BENYAMIN

سيستم عامل در رابطه با مديريت حافظه دو عمليات اساسی را انجام خواهد داد :

    هر پردازه یه منظور اجراء می بايست دارای حافظه مورد نياز و اختصاصی خود باشد .

    از انواع متفاوتی حافظه در سيستم استفاده تا هر پردازه قادر به اجراء با بالاترين سطح کارآئی باشد.

سيسم های عامل در ابتدا می بايست محدوده های حافظه مورد نياز هر نوع نرم افزار و برنامه های خاص را فراهم نمايند. مثلا" فرض کنيد سيستمی دارای يک مگابايت حافظه اصلی باشد . سيستم عامل کامپيوتر فرضی ، نيازمند 300 کيلو بايت حافظه است . سيستم عامل در بخش انتهائی حافظه مستقر و بهمراه خود درايورهای مورد نياز یه منظور کنترل سخت افزار را نيز مستقر خواهد کرد. درايورهای مورد نظر به 200 کيلو بايت حافظه نياز خواهند داشت . بنابراين پس از استقرار سيستم عامل بطور کامل در حافظه ، 500 کيلو بايت حافظه باقيمانده و از آن برای پردازش برنامه های کاربردی استفاده خواهد شد. زمانيکه برنامه های کاربردی در حافظه مستقر می گردند ، سازماندهی آنها در حافظ بر اساس بلاک هائی خواهد بود که اندازه آنها توسط سيستم عامل مشخص خواهد شد. در صورتی که اندازه هر بلاک 2 کيلوبايت باشد ، هر يک از برنامه های کاربردی که در حافظه مستقر می گردنند ، تعداد زيادی  از بلاک های فوق را (مضربی از دو خواهد بود) ، بخود اختصاص خواهند داد. برنامه ها در بلاک هائی با طول ثابت مستقر می گردند. هر بلاک دارای محدوده های خاص خود بوده که  توسط کلمات چهار و يا هشت بايت ايجاد خواهند شد. بلاک ها و محدو ده های فوق اين اطمينان را بوجود خواهند آورد که برنامه ها در محدوده های متداخل مستقر نخواهند شد.  پس از پر شدن فضای 500 کيلوبايت اختصاصی برای برنامه های کاربردی ، وضعيت سيستم به چه صورت تبديل خواهد گرديد؟

موفق باشید




اینترفیس کاربر
نوشته شده در پنج شنبه 8 آبان 1393
بازدید : 175
نویسنده : BENYAMIN

API يک روش يکسان برای برنامه های کامپيوتری یه منظور استفاده از منابع موجود در يک سيستم کامپيوتری را فراهم می نمايد. بخش رابط کاربر (UI) ، يک ساختار مناسب ارتباطی بين کاربر و کامپيوتر را فراهم می آورد.  اکثر سيستم های عامل از رابط های گرافيکی در اين زمينه استفاده می نمايند. بخش رابط کاربر هر سيستم عامل شامل يک و يا مجموعه ای از برنامه های کامپيوتری است که بصورت يک لايه در بالاترين سطح يک سيستم عامل و در ارتباط با کاربر مستقر می گردند. برخی از سيستم های عامل از رابط های گرافيکی ( نظير ويندوز ) و برخی ديگر از رابط های مبتنی بر متن ( نظير سيستم عامل DOS ) استفاده می نمايند.

موفق باشید




فرمت بدون برگشت اطلاعات هارد یا فلش درمک
نوشته شده در پنج شنبه 8 آبان 1393
بازدید : 307
نویسنده : BENYAMIN

    امکانات دیسک یا Disk Utility را باز کنید (از داخل /Applications/Utilities/)
    درایوی که می خواهید آنرا فرمت کنید انتخاب کنید.

    روی “Erase” و سپس روی دکمه “Security Options” کلیک کنید.

    چهار انتخاب برای شما نمایش داده خواهد شد. دو تای دوم مد نظر ماست.

    یکی از دو مدل پاک شدن ۷ مسیری یا ۳۵ مسیری را انتخاب کنید.

    روی “OK” کلیک کنید.

 تقریباً کامل و مطابق با استاندارد پاک کردن امن اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده است. در این روش اطلاعات پاک شده سپس ۷ بار روی آن پوشیده می شود. اگر این روش مورد قبول وزارت دفاع آمریکاست پس ما هم می توانیم به آن اطمینان کنیم. اما اگر به دنبال امنیت مطلق هستید پاک کردن ۳۵-مسیره را پیشنهاد می کنیم که در آن پس از پاک شدن اطلاعات، ۳۵ بار روی آن با اطلاعات تصادفی و جدید پوشیده می شود. این روش عملاً امکان بازیابی اطلاعات را غیرممکن می سازد و از لحاظ نظری هم ۵ برابر قوی تر از روش ۷-مسیره است.

لازم است بدانید که هر دو روش ۷ و ۳۵ مسیره اطلاعات جدید را پشت سر هم روی درایو می ریزند و بنابراین ممکن است زمان فرمت طولانی شود (بخصوص روش ۳۵ مسیره) و عجیب نیست اگر مثلاً فرمت درایوی یک شبانه روز به طول بیانجامد. سرعت درایو هم می تواند بر سرعت فرمت شدن آن تاثیر بگذارد.

موفق باشید




عکس گرفتن همزمان با فیلم برداریios
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1393
بازدید : 174
نویسنده : BENYAMIN

اپل تصمیم گرفت این قابلیت را که در دوربین های دیجیتال جدید وجود دارد، در سیستم عامل iOS 6 پیاده کند. اکنون شما میتوانید در حال فیلم برداری، بر روی شکلک دوربین بر روی تصویر کلیک کنید تا بلافاصله یک عکس گرفته شود. این عکس برداری اختلالی در روند فیلم برداری ایجاد نمیکند و عکس ها به صورت خودکار در گالری دستگاه شما ذخیره میشوند.




قابلیت تلفظ متنios
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1393
بازدید : 220
نویسنده : BENYAMIN

سیستم عامل iOS 6 که در موبایل های آیفون 5 و همچنین تبلت های جدید اپل ارائه شده است، دارای قابلیت ها و امکانات جدیدی نسبت به نسخه های قبلی است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم برخی از ترفندها و قابلیت های جدید نسخه ششم iOS را بررسی کنیم.
با استفاده از این قابلیت، موبایل یا تبلت شما میتواند متن مورد نظرتان را تلفظ کند. این قابلیت هم شامل تلفظ منو ها و امکانات دستگاه است، و هم شامل تلفظ متن انتخابی توسط کاربر.

 

برای فعال سازی این ویژگی، وارد تنظیمات (Setting) شوید. از آنجا به بخش General و سپس Accessibility رفته و گزینه Speak Selection را فعال کنید. در همین قسمت با استفاده از گزینه Speaking Rate میتوانید سرعت تلفظ را تنظیم کنید.

 

اگر مایلید در هنگام تلفظ متن های طولانی هر کلمه ای که تلفظ میشود متن آن نیز Highlight شود، گزینه Highlight Words را نیز فعال کنید.

 

اکنون در هر محیط متنی، با انتخاب متن مورد نظر گزینه Speak ظاهر خواهد شد و با کلیک روی آن، متن توسط موبایل یا تبلت شما خوانده میشود.

موفق باشید