پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فعال وغیر فعال سازی دیوار اتش
نوشته شده در چهار شنبه 28 آبان 1393
بازدید : 267
نویسنده : BENYAMIN


جهت فعال سازی و غیرفعال سازی دیوار آتشین در ویندوز بایستی ابتدا به Control Panel و سپس Windows Firewall رفته و آن را فعال کنیم که این راه تا حدودی طولانی است. هم اکنون قصد داریم روشی میانبر از طریق ساخت Shortcut در ویندوز جهت فعال و غیرفعال نمودن Firewall برای شما بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید تنها با یک كلیك بر روی آیکون مربوطه بر روی دسکتاپ دیوار آتشین را فعال نمایید و یا غیرفعال.

ابتدا جهت ساخت یک Shortcut برای غیرفعال سازی دیوار آتشین(Firewall):برروی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک نموده و از New گزینه Shortcut راانتخاب کنید.در پنجره باز شده دستور زیر را وارد نموده و دکمه Next رابزنید:netsh firewall set opmode disableسپس نامی همانند Disable Firewallیا هر عنوان دلخواه دیگری برای آن انتخاب نمایید و بر روی دکمه Next کلیککنید تا فایل میانبر ساخته شود.


اکنون اگر بر روی فایل ساخته شدهدوبار کلیک کنید ابتدا پنجره ای سیاه رنگ باز و بسته میشود، سپس تغییراعمال میگردد.جهت فعال نمودن دیوار آتشین نیز به همانند روش بالا یکShortcut جدید بسازید.
در مرحله اول دستور زیر را در آن واردکنید:netsh firewall set opmode enableو نام آن را Enable Firewallبگذارید.اکنون با دوبار کلیک بر روی این فایل جدید دیوار آتشین فعالمیگردد.جهت اطمینان از این موضوع نیز میتوانید به Control Panel >Windows Firewall مراجعه کنید و ببینید گزینه فعال سازی Firewall بر رویOn یا Off تنظیم شده است.

موفق باشید




مدیریت حافظه وفضای ذخیره سازی
نوشته شده در پنج شنبه 8 آبان 1393
بازدید : 206
نویسنده : BENYAMIN

سيستم عامل در رابطه با مديريت حافظه دو عمليات اساسی را انجام خواهد داد :

    هر پردازه یه منظور اجراء می بايست دارای حافظه مورد نياز و اختصاصی خود باشد .

    از انواع متفاوتی حافظه در سيستم استفاده تا هر پردازه قادر به اجراء با بالاترين سطح کارآئی باشد.

سيسم های عامل در ابتدا می بايست محدوده های حافظه مورد نياز هر نوع نرم افزار و برنامه های خاص را فراهم نمايند. مثلا" فرض کنيد سيستمی دارای يک مگابايت حافظه اصلی باشد . سيستم عامل کامپيوتر فرضی ، نيازمند 300 کيلو بايت حافظه است . سيستم عامل در بخش انتهائی حافظه مستقر و بهمراه خود درايورهای مورد نياز یه منظور کنترل سخت افزار را نيز مستقر خواهد کرد. درايورهای مورد نظر به 200 کيلو بايت حافظه نياز خواهند داشت . بنابراين پس از استقرار سيستم عامل بطور کامل در حافظه ، 500 کيلو بايت حافظه باقيمانده و از آن برای پردازش برنامه های کاربردی استفاده خواهد شد. زمانيکه برنامه های کاربردی در حافظه مستقر می گردند ، سازماندهی آنها در حافظ بر اساس بلاک هائی خواهد بود که اندازه آنها توسط سيستم عامل مشخص خواهد شد. در صورتی که اندازه هر بلاک 2 کيلوبايت باشد ، هر يک از برنامه های کاربردی که در حافظه مستقر می گردنند ، تعداد زيادی  از بلاک های فوق را (مضربی از دو خواهد بود) ، بخود اختصاص خواهند داد. برنامه ها در بلاک هائی با طول ثابت مستقر می گردند. هر بلاک دارای محدوده های خاص خود بوده که  توسط کلمات چهار و يا هشت بايت ايجاد خواهند شد. بلاک ها و محدو ده های فوق اين اطمينان را بوجود خواهند آورد که برنامه ها در محدوده های متداخل مستقر نخواهند شد.  پس از پر شدن فضای 500 کيلوبايت اختصاصی برای برنامه های کاربردی ، وضعيت سيستم به چه صورت تبديل خواهد گرديد؟

موفق باشید




اینترفیس کاربر
نوشته شده در پنج شنبه 8 آبان 1393
بازدید : 175
نویسنده : BENYAMIN

API يک روش يکسان برای برنامه های کامپيوتری یه منظور استفاده از منابع موجود در يک سيستم کامپيوتری را فراهم می نمايد. بخش رابط کاربر (UI) ، يک ساختار مناسب ارتباطی بين کاربر و کامپيوتر را فراهم می آورد.  اکثر سيستم های عامل از رابط های گرافيکی در اين زمينه استفاده می نمايند. بخش رابط کاربر هر سيستم عامل شامل يک و يا مجموعه ای از برنامه های کامپيوتری است که بصورت يک لايه در بالاترين سطح يک سيستم عامل و در ارتباط با کاربر مستقر می گردند. برخی از سيستم های عامل از رابط های گرافيکی ( نظير ويندوز ) و برخی ديگر از رابط های مبتنی بر متن ( نظير سيستم عامل DOS ) استفاده می نمايند.

موفق باشید




فرمت بدون برگشت اطلاعات هارد یا فلش درمک
نوشته شده در پنج شنبه 8 آبان 1393
بازدید : 307
نویسنده : BENYAMIN

    امکانات دیسک یا Disk Utility را باز کنید (از داخل /Applications/Utilities/)
    درایوی که می خواهید آنرا فرمت کنید انتخاب کنید.

    روی “Erase” و سپس روی دکمه “Security Options” کلیک کنید.

    چهار انتخاب برای شما نمایش داده خواهد شد. دو تای دوم مد نظر ماست.

    یکی از دو مدل پاک شدن ۷ مسیری یا ۳۵ مسیری را انتخاب کنید.

    روی “OK” کلیک کنید.

 تقریباً کامل و مطابق با استاندارد پاک کردن امن اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده است. در این روش اطلاعات پاک شده سپس ۷ بار روی آن پوشیده می شود. اگر این روش مورد قبول وزارت دفاع آمریکاست پس ما هم می توانیم به آن اطمینان کنیم. اما اگر به دنبال امنیت مطلق هستید پاک کردن ۳۵-مسیره را پیشنهاد می کنیم که در آن پس از پاک شدن اطلاعات، ۳۵ بار روی آن با اطلاعات تصادفی و جدید پوشیده می شود. این روش عملاً امکان بازیابی اطلاعات را غیرممکن می سازد و از لحاظ نظری هم ۵ برابر قوی تر از روش ۷-مسیره است.

لازم است بدانید که هر دو روش ۷ و ۳۵ مسیره اطلاعات جدید را پشت سر هم روی درایو می ریزند و بنابراین ممکن است زمان فرمت طولانی شود (بخصوص روش ۳۵ مسیره) و عجیب نیست اگر مثلاً فرمت درایوی یک شبانه روز به طول بیانجامد. سرعت درایو هم می تواند بر سرعت فرمت شدن آن تاثیر بگذارد.

موفق باشید




عکس گرفتن همزمان با فیلم برداریios
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1393
بازدید : 174
نویسنده : BENYAMIN

اپل تصمیم گرفت این قابلیت را که در دوربین های دیجیتال جدید وجود دارد، در سیستم عامل iOS 6 پیاده کند. اکنون شما میتوانید در حال فیلم برداری، بر روی شکلک دوربین بر روی تصویر کلیک کنید تا بلافاصله یک عکس گرفته شود. این عکس برداری اختلالی در روند فیلم برداری ایجاد نمیکند و عکس ها به صورت خودکار در گالری دستگاه شما ذخیره میشوند.




قابلیت تلفظ متنios
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1393
بازدید : 220
نویسنده : BENYAMIN

سیستم عامل iOS 6 که در موبایل های آیفون 5 و همچنین تبلت های جدید اپل ارائه شده است، دارای قابلیت ها و امکانات جدیدی نسبت به نسخه های قبلی است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم برخی از ترفندها و قابلیت های جدید نسخه ششم iOS را بررسی کنیم.
با استفاده از این قابلیت، موبایل یا تبلت شما میتواند متن مورد نظرتان را تلفظ کند. این قابلیت هم شامل تلفظ منو ها و امکانات دستگاه است، و هم شامل تلفظ متن انتخابی توسط کاربر.

 

برای فعال سازی این ویژگی، وارد تنظیمات (Setting) شوید. از آنجا به بخش General و سپس Accessibility رفته و گزینه Speak Selection را فعال کنید. در همین قسمت با استفاده از گزینه Speaking Rate میتوانید سرعت تلفظ را تنظیم کنید.

 

اگر مایلید در هنگام تلفظ متن های طولانی هر کلمه ای که تلفظ میشود متن آن نیز Highlight شود، گزینه Highlight Words را نیز فعال کنید.

 

اکنون در هر محیط متنی، با انتخاب متن مورد نظر گزینه Speak ظاهر خواهد شد و با کلیک روی آن، متن توسط موبایل یا تبلت شما خوانده میشود.

موفق باشید




ارزش داره
نوشته شده در شنبه 19 مهر 1393
بازدید : 193
نویسنده : BENYAMIN




سیستم روشن نمی شود، علت چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 189
نویسنده : BENYAMIN

هنگامی که یک کامپیوتر راه اندازی نمی گردد تعیین منبع اصلی ایراد کار چندان ساده ای نیست.(فرض بر این است که ناتوانی در فرآیند بالا آمدن از طریق یک درایو یا یک دیسک USB قابل بوت صورت گرفته است). محتمل ترین علت برای لود نشدن ویندوز یک ایراد سخت افزاری است که با مراحل زیر می توانید این مسئله را دنبال نمائید.

ابتدا تمام کابل های خارجی، بخصوص کابل برق را بررسی نمائید. مطمئن شوید مانیتور روشن است. آیا در حین تلاش سیستم جهت راه اندازی ویندوز صدای بوقی شنیده می شود؟ تعداد و مدت کشش بوق ها را یادداشت کنید. مثلاً یک بوق ممتد یا یک بوق کوتاه مدت. حال از طریق یک سیستم سالم و در صفحات وب معنی و مفهوم این بوق ها را بیابید.

در صورتی که از سازنده بایوس خود اطلاع دارند جستجو به نحو ساده تری صورت می پذیرد. بعنوان نمونه اگر عبارت 'Phoenix 1-2-2-3 beep code' را جستجو کنید (یعنی کامپیوتر شخصی Phoenix با الگوی صوتی 1، 2، 2 ، 3 بوق) به احتمال زیاد ایراد را ناشی از یک خطای سخت افزاری مادربورد تشخیص می دهد.

اگر صدایی از کامپیوتر شما شنیده نمی شود جعبه کیس را باز کرده و کابل های داخلی مخصوصاً کابل های متصل به منبع تغذیه و اتصالات هارد با مادربورد را بررسی کنید. از اتصال درست رم مطمئن شوید، می توانید آن را در آورده و مجدداً به همان ماژول یا ماژول های دیگر (در صورت وجود) متصل نمائید.

ممکن است خطا ناشی از منبع تغذیه باشد. می توانید یک منبع تغذیه دیگر را به سیستم وصل کرده و فرآیند راه اندازی را امتحان کنید. بعنوان راه حل های دیگر چنانچه سیستم شما مجهز به کارت گرافیکی است ، می توانید آن را خارج کرده و مانیتور را به کانکتور گرافیکی مجتمع متصل کنید.

در نهایت چنانچه هیچکدام از مراحل فوق مشکل راه اندازی را مرتفع نکرد، احتمالا بایستی منبع اشکال را در برد اصلی و (یا به احتمال کمتر) در CPU دنبال نمائید.

(موفق باشید)




آدرس های تکمیل خودکار در Outlook را حذف کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 245
نویسنده : BENYAMIN

آیا هنگامی که در Outlook پیغامی را در فیلد 'To:' تایپ می کنید برنامه به طور خودکار یک آدرس ایمیل نادرست یا غیر قابل استفاده را به شما پیشنهاد می کند؟ نگران نباشید، می توانید به راحتی با حرکت بر روی لیست پیشنهادات برنامه و فشردن دکمه Del از شر آن خلاص شوید(موفق باشید)




باز کردن برنامه ها در نمای XP
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 190
نویسنده : BENYAMIN

تعداد کمی از برنامه های خیلی قدیمی تحت ویندوز7 اجرا نمی شوند اما می توانید با اعمال یکسری ترفندهای ساده رفتار سیستم عامل خود را مطابق با ویندوزهای قدیمی تر تغییر دهید.

ابتدا بر روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه 'Troubleshoot Compatibility' کلیک نمائید. گزینه 'Troubleshoot Program at the next Prompt' را انتخاب و گزینه 'I Don’t see my problem listed' را تیک بزنید.

در صفحه بعد ویندوز XP یا حتی سیستم عامل های قدیمی تر نظیر ویندوز 95 یا 98 را نیز می توانید انتخاب کنید. حال بر روی گزینه 'I Don’t see My Problem Listed' کلیک نمائید. اکنون ویندوز 7 بر طیف سیستم عامل قدیمی تر رفتار می کند. از طریق دکمه 'Start the Program' اجرای برنامه را امتحان نموده روی Next کلیک کنید. اگر همه چیز مطابق میل شماست بر روی گزینه 'Yes, Save these Settings for this Program' و در غیر این صورت بر روی 'No, try again using different Setting' کلیک کنید.

(موفق باشید)




راه اندازی های مجدد سیستم را غیر فعال کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 243
نویسنده : BENYAMIN

ویندوز همیشه پس از اتمام فرایند Windows Update به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود. با تغییر حالت Windows Update از اتوماتیک به دستی می توانید این راه اندازی خودکار مجدد را متوقف نمائید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

در کنترل پنل وارد قسمت Windows Update شده و بر روی گزینه 'Change Settings' کلیک کنید. از منوی کشویی باز شده کافی است تنها گزینه 'Never Check for updates (not recommended)' را انتخاب نمائید. اگر نمی خواهید اعمال دوره ای Windows Update فراموش شود بهتر است با انتخاب یک آیتم یادآور تقویم خود سرویس فوق را هفته ای یک یا دوبار بررسی نمائید.

شما همچنین می توانید با استفاده از ویرایشگر محلی Group Policy مسئله فوق را تحت پیگیری قرار دهید. برای اینکار ابتدا در کادر جستجوی منوی استارت گزینه Group Policy را تایپ کنید. اکنون از قاب سمت چپ به مسیر زیر بروید :


Edit Group Policy> Local Computer Policy> Computer Configuration> Administrative > Windows Component>Windows Update

کلیک راست نموده و Edit را انتخاب کنید. تنظیمات را بر روی Enabled قرار داده و بر روی Ok کلیک کنید. همین عملیات را در قاب قبل و برای گزینه 'Delay Results for Scheduled Installations' نیز انجام دهید.

(موفق باشید)




Pop-up های بالون مانند ویندوز 7 را غیر فعال کنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 312
نویسنده : BENYAMIN

کاربران سیستم عامل ویندوز7 ممکن است از دست پیغام های بالون مانندی که در گوشه صفحه ناگهان ظاهر می شوند به ستوه آمده باشند. در این صورت برای خلاص شدن از دست این pop-upها کافی است کادر جستجوی منوی استارت عبارت Action Center را تایپ و بر روی گزینه 'Change Action Center Settings' کلیک نمائید. حال اگر تمام کادرها را از حالت انتخاب خارج سازید اجرای تمام Pop-upهای ویندوز7 غیر فعال خواهند شد.

(موفق باشید)




به روز رسانی سبک 'Normal' در Word مایکروسافت
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 362
نویسنده : BENYAMIN

بلوکی از متن را با استفاده از سبکی که دوست دارید به صورت سبک 'Normal' ظاهر شود ایجاد کنید. Normal سبک پیش فرض برای فونت ها و پاراگراف هاست که Word در حین ایجاد یک منو جدید بکار می برد.

سبک بندی پاراگراف را نیز همچون فونت و اندازه متن تعیین نمائید. بخشی از متن را که اخیراً تایپ کرده اید را انتخاب و روی آن کلیک راست کنید. با انتخاب Paragraph تنظیمات مربوط به فاصله گذاری خط ، تو رفتگی و ترازبندی را مشخص کنید. در مرحله بعد نیز قسمتی از متن را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست نموده گزینه Styles را انتخاب نمائید. حال بر روی گزینه 'Update Normal to Month Selection' کلیک نمائید.

و در نهایت برای اینکه این سبک را سبک دائمی سندهای خود قرار دهید کافی است در نوار Word بر روی گزینه 'Change Styles and Set as Defult' کلیک کنید.

(موفق باشید)