پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
برجسته کردن منوهای جدیددر منویstart
نوشته شده در پنج شنبه 10 مهر 1393
بازدید : 251
نویسنده : BENYAMIN

درویندوزxpمی توانیدبرنامه های جدیدی راکه نصب می شوند.به اصطلاح highlightکرده وبه سرعت انها را در محل مورد نظر بیابید.برای این کارمی توانیدباتایبregeditدر منویrun

در استارت کامپیوتروطی مراحل زیر به شاخه ی مورد نظر یعنیadvancedبرسید.بامشاهدهی این زیر شاخه.مرحله ی بعدی را اغازکنید.

باید یک پوشه جدید به ارزشDWORDبسازید.به این ترتیب که کلید سمت راست ماوس رافشاردهید وبا انتخابnewوDWORDپوشه ای جدیدرا بانامsrart-notify new appsبسازید.

valuedataرا بر حسب علاقه برای دریافت سریع برنامه ی جدید در استارت از(صفر)و(یک)تغییردادهوokکنید

حالا سیستم را یک بارریستارت کنیدتاتغییرات مورد نظر تایید شود.

مراحل اجرایی برنامه عبارتند از:

HKEY-current-USER/saftware/microsoft/windows/currentversion/explorer/advanced

(موفق باشید)




افزودن Run به منوی Start ویندوز ویستا و 7
نوشته شده در شنبه 5 مهر 1393
بازدید : 284
نویسنده : BENYAMIN


در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.




ترفندهای جالب ویندوز 7
نوشته شده در شنبه 5 مهر 1393
بازدید : 258
نویسنده : BENYAMIN

- انتقال پنجره‌ها به نمایشگرهای مختلف

یکی از قابلیت‌های ویندوز 7 در سیستم‌هایی با چند نمایشگر امکان انتقال پنجره‌ها از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر است. برای این کار کافی است از کلیدهای [Windows]+[Shift]+[Left] و [Windows]+[Shift]+[Right] برای انتقال پنجره‌ها به نمایشگر چپ و راست انتخاب کنید.

4- تغییر نام همزمان فایل‌ها

در ویندوز 7 امکان تغییرنام فایل‌های مختلف به‌صورت همزمان وجود دارد. برای این کار کافی است پوشه‌ها یا فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و کلید F2 را فشاردهید. به این ترتیب شماره‌ها به‌صورت خودکار به انتهای نام‌ها اضافه می‌شود.

5- وضع قوانین

اگر مجبور هستید کامپیوتر خود را با کابران دیگری به‌اشتراک بگذارید که نباید امکان نصب و دسترسی به برخی برنامه‌ها و سرویس‌ها را داشته باشند، می‌توانید از قابلیت AppLocker در ویندوز 7 استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای هر چیزی که متعلق به یک ناشر خاص، مثلاً مایکروسافت باشد، قوانینی تعیین کنید و اجازه دسترسی به آن برنامه‌ها و سرویس‌ها را به کاربران بدهید. برای این کار روی منوی Start کلیک، عبارت GPEDIT.MSC را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. در ادامه به این مسیر Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings > Application Control Policies > AppLocker بروید. در این قسمت می‌توانید در این باره به وضع قوانین بپردازید




بازدید : 235
نویسنده : BENYAMIN

راه مرسوم انتخاب کردن چند پوشه به‌طور همزمان درگ کردن یا استفاده از کلید Ctrl یا Shift است. اما راه دیگر استفاده از تیک زدن پوشه‌ها است (Check Box). برای فعال کردن امکان تیک زدن در ویندوز اکسپلورر از منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب کنید (یا با زدن دکمه Organize گزینه Folder and Search Options را انتخاب کنید). در تب View گزینه Use check boxes to select items را فعال کنید.




برخی از میانبرها
نوشته شده در شنبه 5 مهر 1393
بازدید : 244
نویسنده : BENYAMIN


محیط عمومی
Win+Up : کمینه کردن پنجره جاری
Win+Down : بازیابی / کمینه کردن پنجره جاری
Win+Left : چینش پنجره جاری در سمت چپ صفحه
Win+Right : چینش پنجره جاری در سمت راست صفحه
Win+Shift+Left : حرکت به مانیتور سمت چپ
Win+Shift+Right : حرکت به مانیتور سمت راست
Win+Home : کمینه کردن/ بیشینه کردن همه پنجره های بجز پنجره جاری
Win+T : تمرکز در بروی آیکون های سوپربار از آیکون سمت راست
Win+Shift+T : تمرکز در بروی آیکون های سوپربار آیکون سمت چپ
Win+Space : پیش نمایش همه پنجره ها
Win+G : نمایش گدجت ها بر روی همه پنجره های جاری
Win+P : تنظیمات سایر نمایشگرهای متصل
Win+X : مرکز موبیلیتی
Win+n : اجرای n امین برنامه سوپربار
Win + +: افزایش زوم
Win + - : کاهش زوم
Win + U : مرکز استفاده آسان از ویندوز
Win + R : نمایش پنجره اجرا
Win + E : نمایش مرکز اسناد کاربر
Win + D : نمایش صفحه دسکتاپ
Win + F : نمایش جستجوگر ویندوز
Win + L : قفل کردن محیط جاری ویندوز
Win + M : کمینه کردن پنجره جاری
Win + B : نمایش آیکون های مخفی در کنار ساعت
Win + Tab : پیش نمایش پنجره ها به صورت فضایی
ALT + Tab : پیش نمایش پنجره ها به صورت مسطح




ساخت CD بوت تعمیر و بازیابی ویندوز ۸
نوشته شده در جمعه 28 شهريور 1393
بازدید : 292
نویسنده : BENYAMIN

روش کار:

- در محیط ویندوز ۸، کلید های Win+Q را بزنید تا وارد قسمت جستجوی ویندوز شوید.

- عبارت recdisc را جستجو کنید و بعد از پیدا کردن ابزار، وارد آن شوید و روی Create Disc کلیک کنید.

- یک CD خام را درون درایو قرار دهید. چند دقیقه طول میکشد تا اطلاعات رایت شود.

بعد از پایان کار، CD تعمیر و بازیابی ویندوز شما آماده است. با ماژیک CD روی آن بنویسید و آن را در جای مناسبی برای روز مبادا قرار دهید!

شاید دوست داشته باشید قبل از آنکه روز مبادا برسد، نحوه استفاده از این CD را یاد بگیرید. پس به این صورت عمل کنید:

- CD را درون درایو قرار داده و کامپیوتر خود را با آن بوت کنید. (مقالات زیادی در مورد تنظیم بایوس برای بوت از CD در بخش مقالات سایت سرزمین دانلود قرار دارد)

- بعد از بوت شدن سیستم توسط این CD ، از گزینه هایی که در بخش Advanced Options قرار دارند میتوانید برای تعمیر و بازیابی ویندوز خود استفاده کنید.

گزینه System Restore:

توسط این گزینه میتوانید ویندوز را به حالت آخرین ذخیره System Restore بازگردانی کنید

گزینه System Image Recovery:

اگر از ویندوز خود Image گرفته باشید، میتوانید آن را با استفاده از این گزینه بازیابی نمایید.

گزینه Automatic Recovery:

با انتخاب این گزینه، ویندوز به صورت خودکار به دنبال اشکالات میگردد و آنها را برطرف میکند

 




سه ویزگی که در گوگل کروم دیده نمی شود
نوشته شده در جمعه 28 شهريور 1393
بازدید : 264
نویسنده : BENYAMIN

۱_ Other Devices
یکی از قدرتمند ترین قابلیت های کروم، توانایی همگام سازی خوب آن است و –نه تنها بوکمارک ها و گذرواژه ها را شامل می شود بلکه- امکان سینک تب های باز را نیز داراست { از Setting => Advanced sync Settings می توانید این قابلیت را اضافه نمائید}.
برای مثال اگر مرورگر کروم بر روی رایانه ها، اسمارت فون ها و یا تبلت های دیگر نصب شده باشد می توانید از یک یک آن ها برای دسترسی به تب های باز روی رایانه مبدا استفاده نمائید؛ ابتدا یک تب جدید را باز و سپس بر روی منوی Other devices موجود در گوشه پائینی آن تب کلیک کنید. اکنون لیستی دسته بندی شده از تب های باز را از تمامی موارد موجود در مروگر کروم را خواهید دید. بسیار دسترس اما غیر قابل تصور!


۲_ Recently Closed
همانطور که شاید بدانید، اگر به صورت تصادفی صفحه ای را ببندید، اگر مایل باشید می توانید سریعاً آن را با فشردن کلید های Ctrl-Shift-T پیدا نموده و اجرا کنید. با این حال، اگر موردی را بخواهید که به تازگی در آن نبوده اید یا حتی از مواردی باشد که در این لیست به دست آمده با استفاده از فشردن این کلید ها موجود نباشد چگونه عمل می کنید؟
چیزی که شما به آن نیاز دارید، لیستی از تمامی تب های بسته شده است که کروم آن را کاملا تحت پوشش خود دارد؛ هنگامی که در گوشه پائینی هستید به گزینه بعدی Other Devices دقت بیشتری کنید، منوی The Recently Closed همانجا قرار دارد. با کلیک بر روی آن ۱۰ تب پایانی بسته شده را مشاهده خواهید کرد.
۳_ Web Store
افرادی که جدیدا به مجموعه کروم می پیوندند، شاید از قابلیتی که گوگل از کتابخانه از برنامه ها به راحتی از وب استور در اختیارشان قرار می دهد آگاه نباشند.
اگر شما هم از دسته افرادی هستید که با آن برخورد نداشته اید، می توانید از همان گوشه درست در گزینه کنار آخرین تب ها بسته شده آن را مشاهده نمائید. سپس اگر بر روی Web Store کلیک کنید، مسیر اپ ها در تبی جدید بازخواهد شد. اکنون می توانید به جستجوی مواردی که برای نصب شدن نیاز دارید بپردازید.




نصب ویندوز7به دوصورت
نوشته شده در جمعه 28 شهريور 1393
بازدید : 248
نویسنده : BENYAMIN

۱- Upgrade یا ارتقا: در این روش، زمانی که سیستم عامل نصب می‌شود فایل‌های جدید جایگزین فایل‌های سیستم عامل قبلی شده و در اینصورت برنامه‌های قبلی ویندوز قابل استفاده خواهد بود.

۲- Clean Installation: در این روش پارتیشنی که ویندوز روی آن قرار گرفته فرمت شده و ویندوز جدید، درایور‌ها و برنامه‌های مورد نظر بر روی آن نصب می‌شود




روش اجراي کرک
نوشته شده در سه شنبه 25 شهريور 1393
بازدید : 251
نویسنده : BENYAMIN

1 ـ ويندوز 7 را تحت safe mode اجرا کنيد .
2 ـ فايل ها را از حالت Rar خارج کنيد .
3 ـ بر روي فايل ها راست کليک کنيد و گزينه ي Run as administrator را جهت اجراي برنامه ها بزنيد .
4 ـ سيستم را مجدداً راه اندازي کنيد . 




بازدید : 273
نویسنده : BENYAMIN

-Microsoft WORD: همان طور که از عنوان اولین زیر شاخه پیداست ورد یک نرمافزار واژه پرداز میباشد که برای انجام کار های نامه نگاری و نوشتاری مورد استفاده قرار میگیرد .از نمونه کار های این نرم افزار میتوان به مقاله ای که همکگنون در دست داریو ومشغول مطالعه آن هستید اشاره نمود .از ویژگی های مختلف نرم افزار میتوان به خروجی های متنوعی که در اختیار کاربر قرار می دهد اشاره نمود 

-Microsoft Excel :دومین برنامه پر کاربرد از مجموعه نرم افزاری آفیس اکسل میباشد که بدون شک از جمله محبوب ترین آن ها نیز میباشد با امکانات نامحدودی که این نرم افزار در اختیارتان قرار میدهد دیگر نباید نگران داده هایی باشد که نیاز به محاسیه های مختلف دارند باشید زیرا شما میتوانید با وارد کردن اطلاعات انواع محاسبات را بر روی آنها اعمال کنید و از تکرار و طی مراحل حساس و زمانگیر خودداری نمایید .این نرمافزار امروزه در بسیاری از سیستم های محاسباتی مورد استفاده قرار میگیرد و اگر آشنایی مختصری با این نرم افزار دادشته باشید به راحتی میتوانید کار خود را به پیش ببرید .لازم به ذکر است که این نرم افزار هوشمند بوده و این خود باعث صرفه جویی بسیار قابل توجهی در زمان رسیدن به هدف می گردد 

 

-Microsoft PowerPoint: این نرم افزار مخصوص ارائه مطلب می باشد،میتوان با استفاده از این نرم افزار اسلاید هایی با امکانات فراوان ایجاد نمود و ارائه های خود را جذاب تر و رسا تر انجام داد .

-Microsoft Access: امروزه با گسترش روابط در جوامع نیاز به جمع آوری اطلاعات در مورد افزارتوانایی ها ،مشخصات و....بیش از پیش به چشم میخورد ولی آیا میتوان همه این اطلاعات را بصورت دستی مدیریت کرد ؟فرض می کنیم در هر مرحله از کار اطلاعات بخصوصی از افراد را وارد سیستم میکنیم ولی باید راهی وجود داشته باشد که این اطلاعات را با داده های قبلی ارتباط داد؛این راه استفاده از پایگاه های داده میباشد شما با استفاده از اکسس میتوانید با ایجاد فرم ها و پرس و جو های مختلف به تمامی نیاز های کاری خود پاسخ دهید و اگر کمی جلوتر بروید میتوانید با استفاده از فرامین و مختصری برنامه نویسی از قید محدودیت ها رها شده و یک نرم افزار مرتبط با پایگاه داده ایجاد نمایید 

 

-Outlook : در دنیای رایانه نمی توان از نقش پست الکترونیک چشم پوشی کرد ولی برای افرادی که روزانه از این سرویس استفاده میکنند دشواری هایی از جمله امنیت صفحات وب ،انظار برای بار گزاری صفحات و... وجود دارد این افراد می توانند با استفاده از این نرم افزار که یک نرم افزار مدیریت پشت الکترونیکی است به راحتی و بدون دغدغه به ارسال و دریافت پست الکترونیک اقدام کنند .

- Microsoft OneNote: این نرم افزار یک برنامه مدیریت آموخته ها و در واقع مدیریت چرک نویس ها میباشد میتوان از آن به عنوان بایگانی و آرشیو آموخته ها نیز یاد کرد

 

- Microsoft Publisher:آیا تا کنون به طراحی یک بروشور فکر گرده اید ؟ انجام این کار با سایر نرم افزار کا کار دشواری به نظر می آید ولی پابلیشر با نمونه های آماده کار را برای شما خیلی راحت تر کرده است می توانید با استفاده از این نرم افزار به راحتی در عرض 10 دقیقه یک بروشور طراحی نماید 

 




سیستم مورد نیاز نصب ویندوز ۷
نوشته شده در دو شنبه 24 شهريور 1393
بازدید : 280
نویسنده : BENYAMIN

سلام بعضی از دوستان به بنده ایمیل زده بودن گفته بودن برای نصب وینوز هفت سیستم مورد نیازمعرفی کن

خب /حافظه (RAM) : حداقل ۱ گیگابایت
پردازنده (CPU) : حداقل تک هسته ای ۱ گیگاهرتزی
فضای هارد (HDD) : حداقل ۱۶ گیگابایت فضای خالی
گرافیک (VGA) : حداقل ۱۲۸ مگابایت با پشتیبانی DirectX9.0

همین موفق باشید




مرتب کردن آیکون ها
نوشته شده در شنبه 15 شهريور 1393
بازدید : 239
نویسنده : BENYAMIN

می توانید از ویندوز بخواهید که به طور اتوماتیک آیکون ها را مرتب نموده و از شلوغی آن جلوگیری کند.
1- روی فضای خالی دسکتاپ کلیک راست کنید.
2- روی View کلیک کنید.
3- در پنجره باز شده Auto Arrange Icons را انتخاب کنید.

(موفق باشید)




بدون هیچ نرم افزاری کاراکتر طراحی کنید
نوشته شده در پنج شنبه 13 شهريور 1393
بازدید : 254
نویسنده : BENYAMIN

شما می توانید در محیط ویندوزxpبدون هیچ نرم افزاری.کاراکتر های طیبایی را برای خود طراحی کنید.این برنامه که مانند بسیاری از برنامه های ویندوز در ان مخفی شده است

را می توان خود از منویrunاجرا کنید ازمنویstartگزینهrunرا بر گزیده وسپس با تایب این کلمهeudceditبرنامه را اجرا کنید.

در پنجره ابتدایی دکمهokرابزنید حال در محیطeditبه طراحی وویرایش کاراکتر مورد نظرتان بپردازید. بعد از اینکه کار طراحی کاراکتر جدید به اتمام رسید.

باانتخاب گزینهsave characterاز منویeditانرا ذخیره کنید.خوب این برنامه تنها فونت های شما را طراحی می کند اما جهت استفاده از این فونت ها.شما باید از منوی

startگزینهall programsوسپسaccessoriesوsystem toolsودر اخرcharacterرا کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه از لیست فونت ها.همه کاراکترهایی را که قبلا طراحی

کرده اید.در جدول وسط صفحه نمایان می شود.حال روی کاراکترهای مورد نظرتان دو بار کلیک کرده وپس از انتقال انها به قسمت

character to copyدکمهcopyرا کلیک کرده وسپس انها را در محیط مورد نظرتان مانندwordذخیره کنید.

(موفق باشید)